Satelliet TV op PC

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vanvlerken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-03-2023
Binnenkort gaan we een digitale schotel en ontvanger aanschaffen. Naast satelliet op de tv zou ik graag ook satelliet op de pc willen kijken, onafhankelijk van elkaar.
Nu is mijn vraag welke pc kaart heb ik daarvoor nodig. Ik heb eens rondgekeken, maar kon niet echt wijs worden uit het aanbod. Ik wil in ieder geval de nederlandse zenders kunnen ontvangen. Daarom moet de kaart in staat zijn om zo'n smartcard te kunnen lezen.
Welke kaart is hiervoor geschikt?

AMD Athlon 2500+ (Barton) - Asus A7V8X-X - 512MB PC3200 - Asus V9250 X/TD 128MB - Maxtor 120GB

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

hauppage en technotrend e.d. zijn allemaal het zelfde en zijn ook de meest gebruikte. je moet wel een aparte kaartlezer erbij kopen als je de nederlandse zenders officieel wil ontvangen.
hauppage heeft ook een goedkopere versie zonder hardware mpeg2 decorder maar daar kan je volgens mij niet zo'n kaartlezer op aan sluiten.
je hebt natuurlijk ook nog gewoon een seca cam nodig om je smartkaartje in te stoppen.

andere merken zijn volgens mij niet echt veel gebruikt en kan zijn dat de software daarvoor dan ook niet zo goed is.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Probeer eens te kijken op www.europonline.com
En vraag eens aan hun of je ook een seca module er op aan kunt sluiten.

Je hebt dan meteen een hele snelle internet verbinding erbij. Alleen upload gaat via de isdn enz.

En natuurlijk een dubbele lnb.

• Vanvlerken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-03-2023
Ik lees net dat voor de Hauppauge DVB-s een aparte Common Interface Module te bestellen is ( http://www.hauppauge.co.uk/html/dvb_cim.htm ). Kunnen hierin dan de smartcards gestoken worden, of heb je daar nog een aparte decoder voor nodig. En is deze geschikt voor de nederlandse zenders?

AMD Athlon 2500+ (Barton) - Asus A7V8X-X - 512MB PC3200 - Asus V9250 X/TD 128MB - Maxtor 120GB

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op woensdag 03 april 2002 23:30 schreef Vanvlerken het volgende:
Ik lees net dat voor de Hauppauge DVB-s een aparte Common Interface Module te bestellen is ( http://www.hauppauge.co.uk/html/dvb_cim.htm ). Kunnen hierin dan de smartcards gestoken worden, of heb je daar nog een aparte decoder voor nodig. En is deze geschikt voor de nederlandse zenders?
daar moet je dan dus een seca cam stoppen en dan kan je smartcard erin.

er is volgens mij ook een project waarin dit alles software matig wordt geemuleerd maar dat is volgens mij niet helemaal legaal.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op donderdag 04 april 2002 09:50 schreef cosmoOo het volgende:

[..]

....

er is volgens mij ook een project waarin dit alles software matig wordt geemuleerd maar dat is volgens mij niet helemaal legaal.
Inderdaad het schijnt met MultiDec te kunnen :) Ik heb zelf net een 2e kaartje besteld bij Europeonline voor €59 :) Die ga ik dan voor de data gebruiken :) M'n huidige Hauppage WinTV DVB-S ga ik dan i.c.m. MultiDec gebruiken voor TV doeleinden op m'n pc >:)

Ik geloof dat die kaartjes van Europeonline alleen data ondersteunen en sowieso niet werken met MultiDec :( Maar gelukkig heb ik al een Hauppage WinTV DVB-S >:)

En Europeonline als satelietprovider erbij is echt wel wreed :) Altijd de nieuwste gamez/appz/divx :)

webOS all the way!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Okee, ik zal je even voorrekenen waarom satelliet via de PC niet boeiend is.

Een DVB kaart kost al gauw zo'n 250 euro
een CAM slot kost zo'n 150~250 euro
een SECA CAM kost zo'n 200 euro
een (officiele) CanalDigitaal kaart kost zo'n 75 euro

Tel bij elkaar op en dan zie je dat dit veel duurder is dan een gewone SECA box.

Je kunt wel met bepaalde dvb kaarten met 'speciale' software de boel kraken, dat je dus zonder kaartje kunt kijken, en dus ook zonder CAM slot en CAM. Dan is het wel weer grappig.

Oja, vergeet je niet dat je een TWIN LNB moet hebben om allebei tegelijk te kunnen laten draaien?

Laat je goed adviseren. En nog een tip, een standaard seca box, (Pioneer 110, met nederlandse kaart) kost je 349 euro's (in mijn profile staat mijn werkgever, die heeft ze voor die prijs). Dus laat je geen oor aannaaien met Phillips oid, die zijn supertraag en vervelend. En accepteer ook geen lulverhaal van regiocode's en regiovrij, dat bestaat niet.

En nog een tip, als je een common interface ontvanger met een SECA CAM koopt, let dan op dat die cam ook geschikt is voor hobbykaartjes (mocht je dat willen). En een ontvanger van Aston, met ingebouwde SECA moet je ook niet hebben, daar kunnen ook alleen maar legale kaarten in.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

O, nog één ding, laat je ook geen Strong 8000/Nokia 9302(of 9304)/Samsung aansmeren, dat is echt bijna de meest brakke generatie seca boxen.
Pagina: 1