Inet delen onder XP *zucht*

Pagina: 1
Acties:

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:24
Ik ben nu bij iemand anders en die draaien op beide pc's WinXP. Dus geen verwijzingen van ---> NT :P want dat willen ze hier toch niet draaien. Er moet dus XP op blijven staan. Ik heb echt ALLES geprobeerd. En het zou allang moeten werken maarja, dus niet. Gewoon DHCP geprobeerd. Werkte niet. Toen zelf de ip's ingesteld inc subnetmasker. Werkt nog steeds niet. Sygate, Winroute en vanalles geprobeerd... Werkt nog niet. Gateways en DNS'en in zitten stellen maar nix :/

Als iemand nog goeie id'en heeft laat het maar horen. En niet zeuren dat ik de search niet heb gebruikt of de FAQ niet heb gelezen. Ik heb alle onderwerpen onderhand van de search gelezen en de FAQ kennik allang. Heb bij zoveel mensen bij XP het netwerk werkend moeten krijgen maar dat was altijd in 5 min klaar. Dit is gewoon supervaag. Er staan btw ook geen firewalls aan of wat dan ook.

Hopenlijk dat iemand het weet want dit is gaar.

/edit
Hmm vaag. Als ik in dos command ping www.google.com ofzo doe dan pingt ie het wel, ip van google.com wordt zichtbaar maar allemaal timeouts. Misschien een kenmerk dat iemand herkent ofzo.

/edit2
Jippie, hij geeft nu ook al ping replies :) Nu nog dat ie de sites weergeeft en dat ik gewoon kan connecten met icq etc.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Meestal zit in zo'n geval als jouw de firewall (die standaard aanstaat) in XP lastig te doen. Zet ze op allebei de bakken de firewall uit Zowel voor je LAN als internet verbinding.. Dan doen ze het meestal ineens helemaal gaaf..

Bah.. XP :r

Suc6

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Standaard staat die Firewall overigens UIT.

• benchMarc
Op woensdag 03 april 2002 23:39 schreef Sn3akz het volgende:
Meestal zit in zo'n geval als jouw de firewall (die standaard aanstaat) in XP lastig te doen. Zet ze op allebei de bakken de firewall uit Zowel voor je LAN als internet verbinding.. Dan doen ze het meestal ineens helemaal gaaf..

Bah.. XP :r

Suc6
Jep kweet het, XP zuigt... maar ik kan er nix aan doen. Ze willen daar XP draaien... eigen schuld >:) ;)

Wel goed lezen wat ik zei over die firewalls he ;)
Er staan btw ook geen firewalls aan of wat dan ook.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op woensdag 03 april 2002 23:43 schreef benchMarc het volgende:
Mijn nederige excuses.. :)

Daar heb ik dus even falikant overheen gelezen..

Kan je even je IP gegevens posten?? IP/SNM/GW van beide machines?? Gewoon voor de zekerheid??

Wat is het probleem precies?? Internet? of het complete LAN, uit je verhaal meen ik internet te halen.. Heb je in dat geval ICS helemaal goed geinstalleerd?? (dus toegepast op de internet NIC?)

Suc6 :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ondanks dat volgens jou XP sucks had ik het zonder netwerkkennis zo voor elkaar en dat lukte me niet met eerdere o.s.'en.

Wel even opletten dat je je internetconnection op delen zet op de pc waar je uiteindelijk mee naar buiten gaat. simpel iets wat meestal wordt vergeten.

ARME AOW’er

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Op woensdag 03 april 2002 23:43 schreef benchMarc het volgende:

[..]

Jep kweet het, XP zuigt... maar ik kan er nix aan doen. Ze willen daar XP draaien... eigen schuld >:) ;)

[..]
Ik denk eerder dat jouw netwerk kennis zuigt als je onder XP geen netwerk aan de gang krijgt. Er is geen OS waarin dit makkelijker is!

Lees dit ff ofzo:
http://tweakers.net/reviews/171

of dit:
[topic=309398]

Systeem | Strava

• benchMarc
Op donderdag 04 april 2002 00:05 schreef brakkie het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat jouw netwerk kennis zuigt als je onder XP geen netwerk aan de gang krijgt. Er is geen OS waarin dit makkelijker is!

Lees dit ff ofzo:
http://tweakers.net/reviews/171

of dit:
[topic=309398]
Zucht... ga ergens anders flamen als je daar zin in hebt. Ik weet dus echt wel hoe dat ICS werkt met XP he. Heb zelf ook tijdelijk XP hier gehad. Heb bij zoveel mensen dat moeten instellen. En het werkte nog altijd, er is idd nix zo handig als XP met ICS. Je installeert de netwerkkaarten, zelfde netwerkgroep en het werkt gelijk.
Nu dus echt niet.

Server pc:
IP: 192.168.0.1
Subnetmasker: 255.255.255.0
Internetsharing aan op de verbinding met internet en firewall uit.

Client pc:
IP: 192.168.0.2
subnetmasker: 255.255.255.0

Allebei in werkgroep THUIS.

Het werkt wel maar niet helemaal :+ Ik kan sites pingen en ik krijg ook ping replies terug. Ik krijg alleen geen sites opgevraagd in IE, ook ICQ en MSN enz. werken niet. Dus ik heb wel verbinding met internet maar ik krijg nix binnen :? Erg vaag. Ik kan ook alles op automatisch zetten en dan de DHCP het werk laten doen, maar krijg dan precies hetzelfde. Ik heb ook de netwerkkaarten allemaal een keer overnieuw geïnstalleerd maar het hielp nix.

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 22:44

dEATHfLOWEr

Solcon 1GBit symetrical

Heb je al eens geprobeerd om handmatig DNS servers op de client te instaleren ? Als je wel alles kan pingen maar geen url's kan benaderen (wat alle programma's die je daar opnoemt doen) dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat hij geen DNS servers van de host krijgt. Kijk anders eens met IPCONFIG /ALL bij zowel je server als je client. Dan moeten de DNS servers ook zichtbaar worden.

Greetz,

dEATHfLOWEr

https://www.avl.nl/

Verwijderd

Moet je niet bij standard gateway ook nog ff het ip adres van je server instellen :)

• benchMarc
Op donderdag 04 april 2002 08:00 schreef Freak_it het volgende:
Moet je niet bij standard gateway ook nog ff het ip adres van je server instellen :)
Ook al geprobeerd, hielp niet :(
Zal strax es van dat DNS proberen als ik uit school ben.

• benchMarc
Op donderdag 04 april 2002 07:54 schreef dEATHfLOWEr het volgende:
Heb je al eens geprobeerd om handmatig DNS servers op de client te instaleren ? Als je wel alles kan pingen maar geen url's kan benaderen (wat alle programma's die je daar opnoemt doen) dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat hij geen DNS servers van de host krijgt. Kijk anders eens met IPCONFIG /ALL bij zowel je server als je client. Dan moeten de DNS servers ook zichtbaar worden.

Greetz,

dEATHfLOWEr
Op mijn Win2K bak hier heb ik ook geen DNS of wat dan ook ingesteld. Wanneer ik ipconfig /all doe krijg ik ook geen adres bij DNS te zien. Maar hier werkt het wel allemaal :/ Echt zo vaag dit :(

Verwijderd

heb je niet nog een oude bak ofzoe waar je freesco op kan pleuren?

• benchMarc
Op donderdag 04 april 2002 13:33 schreef Freak_it het volgende:
heb je niet nog een oude bak ofzoe waar je freesco op kan pleuren?
Nope :'(

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:25

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
je moet op de server op 1 netwerkkaart gewoon de dns/ip van provider gebruiken.
Op de 2e nic in de server moet je alleen ip adres 192.168.0.1 invoeren geen dns enzo!
Op de client pc moet je dan ip adres 192.168.0.2
De subnet is over al standaard 255.255.255.0
Als gateway moet je dan 192.168.0.1 instellen
de dns moet dan hetzelfde zijn als de provider.
Dan firewalls natuurlijk uit (staan al uit maar toch ff checken :P)
Dan sygate draaien.

Als die het dan nog niet doet lijkt me sterk.
Zien de pc's elkaar trouwens wel in het netwerk?
En is het een kabelaansluiting of inbel?

Tweakers Discord

• benchMarc
Op donderdag 04 april 2002 14:08 schreef tweakduke het volgende:
je moet op de server op 1 netwerkkaart gewoon de dns/ip van provider gebruiken.
Op de 2e nic in de server moet je alleen ip adres 192.168.0.1 invoeren geen dns enzo!
Op de client pc moet je dan ip adres 192.168.0.2
De subnet is over al standaard 255.255.255.0
Als gateway moet je dan 192.168.0.1 instellen
de dns moet dan hetzelfde zijn als de provider.
Dan firewalls natuurlijk uit (staan al uit maar toch ff checken :P)
Dan sygate draaien.

Als die het dan nog niet doet lijkt me sterk.
Zien de pc's elkaar trouwens wel in het netwerk?
En is het een kabelaansluiting of inbel?
Als ik strax naar die gast ga zal ik het wel ff proberen.
En ja, ze zien elkaar, kan bestanden delen en alles, werkt perfect. Ik kan ook sites pingen maar krijg ze dus simpelweg niet in beeld :/
Het is een kabelverbinding. Maar het heeft altijd gewerkt, maar nu "opeens" *ahum* niet meer.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:25

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
op de server moet je de instellingen van de kabel verbinding laten staan natuurlijk!
de netwerkkaart van de client moet die instellingen krijgen van mijn verhaal enzo

Tweakers Discord

• benchMarc
Op donderdag 04 april 2002 17:12 schreef tweakduke het volgende:
op de server moet je de instellingen van de kabel verbinding laten staan natuurlijk!
de netwerkkaart van de client moet die instellingen krijgen van mijn verhaal enzo
Heb gedaan wat je hebt gezegd, werkt nog niet :(

Verwijderd

Der bestaat ook zoiets als een wizardje om uw netwerk draaiend te krijgen...

En oh ja, zo fel zuigt XP toch niet vind ik, (no flame intended) maar xp voorziet dat wizardje eh! Try it!

• benchMarc
Op donderdag 04 april 2002 20:04 schreef Pankoek het volgende:
Der bestaat ook zoiets als een wizardje om uw netwerk draaiend te krijgen...

En oh ja, zo fel zuigt XP toch niet vind ik, (no flame intended) maar xp voorziet dat wizardje eh! Try it!
NOFI :) Maar eh... denk je dat ik zoiets nog niet heb geprobeerd? :+
En die wizard is niet persé nodig om het werkend te krijgen. Maarja, met wizard werkt ie dus nog niet.

Toch bedankt dat je replied hoor :) Beter dan nix te zeggen.
Pagina: 1