Toon posts:

Zie door de bomen de laptops niet meer :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Budget: ca. 2500,- euro

Eisen:
- combo-drive (CDRW en DVD)
- TV-out
- 15" TFT
- NIC en modem
- aardig kunnen "rekenen" (ivm DivX afspelen)
- min. 1 seriele poort ivm data-transfer tussen laptop en organizer
- verder al het MS Office-gebeuren

Zelf dacht ik aan een Dell , Asus, Fujistu Siemens of misschien een Sony.

Liefst zou ik voor een Dell gaan, maar omdat de Inpiron's geen TV-out hebben en dit een ECHTE eis is, zou ik voor de Latitude (C810/840) moeten gaan, maar kom dan (en met 256MB) te veel boven het budget uit.

Fujitsu-Siemens, Asus en Sony (voor die laatste 2) vertrouw ik niet zo. Bij Fujitsu heb ik van een Amilo D 7500 "gelezen" (P3 1,2, 30 Gb, 256 MB, CDRW-DVD combo-drive, modem, 15.0" TFT-scherm, Inclusief software) maar weet niet hoe een dergelijk laptop "presteert" en hoe deze zich in de jaren laat onderhouden en hoe het zit met de betrouwbaarheid.

Asus en Sony brengen een Supertech/Trust/Lada-gedachten met zich mee _m.b.t. laptops_, maar dit kan een verkeerd vooroordeel zijn.

Iemand raadt wat te doen ???

• DusHmaniac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2022

DusHmaniac

Boe!

edit:

Sorry had niet goed gelezen en zag dat laptop niet staan :z

All your base are belong to Chuck Norris

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 22:33 schreef DusHmaniac het volgende:
Nou als je voor budget gaat voor de simpele taken die je hierboven beschrijft dan zou ik dus geen dell pakken. Als je zelf geen systeempje in elkaar kan zetten dan zou ik langs de lokale computerboer gaan als ik jou was, die kan het veel goedkoper dan dell :)
Zelf een laptop in elkaar zetten ??? Of had ik soms niet duidelijk gemaakt dat het om een laptop gaat ? :?

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 22:33 schreef DusHmaniac het volgende:
Nou als je voor budget gaat voor de simpele taken die je hierboven beschrijft dan zou ik dus geen dell pakken. Als je zelf geen systeempje in elkaar kan zetten dan zou ik langs de lokale computerboer gaan als ik jou was, die kan het veel goedkoper dan dell :)
LOL :)

Heb je niet gedacht aan een Compaq of Toshiba?

Verwijderd

De Inspiron heeft toch wel een tv-out ?

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 07:13
ik heb zelf hele goede ervaringen met een compaq armada of een dell.

eerst had ik een topline die ik ook wel aardig vond, maar je 'voelt' gewoon dat compaq beter is.

koop trouwens geen compaq pesario laptop.. wat een lachertje zeg :(

succes met je keuze en veel mobiel computerplezier gewenst (mobiel divx en dvd's kijken is altijd leuk)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 22:30 schreef pret het volgende:
Liefst zou ik voor een Dell gaan, maar omdat de Inpiron's geen TV-out hebben en dit een ECHTE eis is, zou ik voor de Latitude (C810/840) moeten gaan, maar kom dan (en met 256MB) te veel boven het budget uit.
De Inspirons hebben wel een TV-out. De 4100 en de 8200 in ieder geval. Kijk maar eens naar de overview van de I4100 (right side view) en de I8200 (left side view).

Je ziet de S-video aansluiting zelf zitten en eronder staat nog:

S-Video Out - connects your notebook to a TV for watching DVD movies or displaying presentations on a larger screen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 22:41 schreef Hunger het volgende:
De Inspiron heeft toch wel een tv-out ?
Djeez.......*tok*-*tok*!!! je hebt gelijk ook nog! ALLEEN op dat betreffende tabblad/view staat iets vermeld over de TV-out van deze Dell..bij de tech-specs niet! Hmmm......ja...misschien toch deze Dell dan maar ??? :)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op woensdag 03 april 2002 22:45 schreef pret het volgende:
tok*-*tok*!!!
Dees bedoel je? |:( >:)

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 22:45 schreef pret het volgende:

[..]

Djeez.......*tok*-*tok*!!! je hebt gelijk ook nog! ALLEEN op dat betreffende tabblad/view staat iets vermeld over de TV-out van deze Dell..bij de tech-specs niet! Hmmm......ja...misschien toch deze Dell dan maar ??? :)
Ja, DELL heeft wel degelijk een TV-out, ik heb het zelf geprobeerd!
Helaas zijn die DELL's zo duur..

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Dell duur??

Heb net een Dell 8100 gekocht voor 2200 euro: heb geen ander merk gevonden die voor dit geld:
1 GHZ processor
256 MB
GF2 32Mb videokaart
30 Gb HD
enz enz

hadden. Maar als er ander merken zijn, dan wil de topicstarter dit vast graag weten.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 13:32 schreef wezep het volgende:
Heb net een Dell 8100 gekocht voor 2200 euro
Hmm...kan deze alleen nog bij Dell in de US vinden. Via de nederlandse site niet. Hoe kom jij er aan als ik vragen mag ?
Maar als er ander merken zijn, dan wil de topicstarter dit vast graag weten.
:)

• Triple
  • Laatst online: 20-05-2025

Triple

SWOK!

Nog een optie:
Paradigit Voyager

Tualatin 1.2 GHz
256 MB Dimm
20 GB HD (std.) (30 GB + EUR. 70, 40 GB + EUR 150)
Combo DVD/CDRW 8*8*4*24
Win XP Home (Pro + Eur 68)
MS office XP Pro
2 x USB, TV-out, Seriele poort, paralelle poort, PS/2, IR, 56K modem en 10 / 100 netwerk intern.
1 jr. pickup en return 6 mnd op accu

EUR. 2262,00 !!!!!
Succes met kiezen :9~ >:)

Edit : vergeten in :9~ |:(

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 17:54 schreef Triple het volgende:
Nog een optie:
Paradigit Voyager

Tualatin 1.2 GHz
256 MB Dimm
20 GB HD (std.) (30 GB + EUR. 70, 40 GB + EUR 150)
Combo DVD/CDRW 8*8*4*24
Win XP Home (Pro + Eur 68)
MS office XP Pro
2 x USB, TV-out, Seriele poort, paralelle poort, PS/2, IR, 56K modem en 10 / 100 netwerk intern.
1 jr. pickup en return 6 mnd op accu

EUR. 2262,00 !!!!!
Succes met kiezen :9~ >:)

Edit : vergeten in :9~ |:(
Denk niet dat een Paradigit-notebook een goede kans maakt om deze "verkiezing" te winnen....

• dr.dunno
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
inderdaad beetje kansloze (poging tot) reclame }:O

ik zou voor een dell, toshiba of ibm gaan
Fushitsu Sienix is... zoals de naam al impliceert, compleet shit; die schermpjes vouw je tussen je vingers dubbel + nog veel meer problemen mee |:(

sony & compaq is duur, al is mn die laatste, net als Toshiba trouwens, wel degelijk.

• Triple

Triple

SWOK!

Hallo, wat is dit nou weer????? Zit niet iedereen hier reclame te maken dan? De een voor dell, de ander voor toshiba... Wat een gezeik! Dat ding heet gewoon Paradigit Voyager, net als een Toshiba Tecra, of een Dell Inspiron.
Denk toch eens na man.
Kzou hem dus ook maar vooral niet kopen, want er is reclame over gemaakt in deze thred..... vallen gelijk ook alle eerder genoemde merken af.... makkelijk kiezen he? op deze manier.|:(

Verwijderd

Waarom lees ik niets over HP hier???
Ik heb zelf de xe3 (van werk :) ) en die bevalt me tot nu toe prima!
specs:
pentium 1ghz
256 mb
dvd/cdrw combo
intern lan en 56k
tv/out
15,1 "

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Net gekocht: klopt niet helemaal, heb de 8100 nu 2 maanden in huis. En ja het klopt de 8100 wordt niet meer verkocht. De opvolger, 8200, is precies hetzelfde, alleen zit hier een PIV-M in: daardoor is de 8200 een stuk duurder. Gewoon wachten tot mei of zou: dan worden de PIV-M goedkoper.
Op donderdag 04 april 2002 15:52 schreef pret het volgende:

[..]

Hmm...kan deze alleen nog bij Dell in de US vinden. Via de nederlandse site niet. Hoe kom jij er aan als ik vragen mag ?
[..]

:)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:49

Wimo.

Shake and Bake!

Op vrijdag 05 april 2002 11:42 schreef Triple het volgende:
Hallo, wat is dit nou weer????? Zit niet iedereen hier reclame te maken dan? De een voor dell, de ander voor toshiba... Wat een gezeik! Dat ding heet gewoon Paradigit Voyager, net als een Toshiba Tecra, of een Dell Inspiron.
Denk toch eens na man.
Kzou hem dus ook maar vooral niet kopen, want er is reclame over gemaakt in deze thred..... vallen gelijk ook alle eerder genoemde merken af.... makkelijk kiezen he? op deze manier.|:(
Para notebook heerscht best hard.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 17:08 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Para notebook heerscht best hard.. :)
Hmm...heb toch iet zo'n vertrouwen in dit "merk". Hun desktop's (van Paradigit) zijn helemaal te gek, maar notebooks...hmm...toch een vak apart als je het mij vraagt.

Hoe lang blijft zo'n Para Voyager eigenlijk standby ? Zit niet eens een P4-mobile in....so... |:(

Denk dat ik of NU voor een Asus of Sony ga, of ff wachten en dan voor de Dell inspiron 8100 :)

Iemand die me meent nog te kunnen/moeten overtuigen van iets anders, verneem ik dat overigens graag van! :)

Verwijderd

Die nieuwe sony GRX ziet er wel :9~ uit!

http://www.sonystyle.com/vaio/grx/index.shtml

16,1inch UXGA
PIV-M
Mob radeon 7500 32M (spijtig genoeg geen 64M versie)
integrated 10BASE-T/100BASE-TX Ethernet and V.90 modem

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 15:59 schreef ForMatPrO het volgende:

16,1inch UXGA
PIV-M
Tja..ben ik wle met je eens..MAAR......weet je wel hoe groot een 16,1" TFT is ???? Volgens mij dus een beetje TE groot.......

• Triple

Triple

SWOK!

Op zaterdag 06 april 2002 15:27 schreef pret het volgende:

[..]

Hmm...heb toch iet zo'n vertrouwen in dit "merk". Hun desktop's (van Paradigit) zijn helemaal te gek, maar notebooks...hmm...toch een vak apart als je het mij vraagt.

Hoe lang blijft zo'n Para Voyager eigenlijk standby ? Zit niet eens een P4-mobile in....so... |:(

Denk dat ik of NU voor een Asus of Sony ga, of ff wachten en dan voor de Dell inspiron 8100 :)

Iemand die me meent nog te kunnen/moeten overtuigen van iets anders, verneem ik dat overigens graag van! :)
Tja, ik ben het wel met je eens dat een notebook bouwen ook een vak is, maar als je het heel droog bekijkt is het een normale PC in een casing met ingebouwd TFT schermpje en alles wat kleiner... Het voordeel is, heb ik me laten voorlichten, is dat elke Para winkel de laptops kan repareren als er iets defect is. Op alle vestigingen zouden er voldoende reserve onderdelen moeten zijn om zo'n heel systeem in elkaar te zetten en hebben de werknemers daar een laptop bouw cursus gehad. Zo hoef je een defect product nooit op te sturen en zou een laptop binnen 3 werkdagen gerepareerd moeten zijn, net als alle andere systemen trouwens. Tja, dit is hoe ik ben voorgelicht, en ik heb ze qua service nog nooit slecht kunnen beoordelen, net als in de shop survey trouwens.... dus ik geloof het wel wat ze zeggen.

Hoe lang zo'n ding standby is zou ik niet weten, volgens de test kan er 2.5 uur worden gewerkt.

Er is ook een P4 mobile systeem uit, met firewire als extra, alleen is die wel wat duurder.

Helaas heb ik de centjes nu nog niet :'( maar ik hoop dat je nog wat aan de info hebt.

Het lijken mij iig fijne dingen, voor een fijne prijs en een super service.

Als je nog meer wilt weten moet je maar is op bezoek bij die gasten.

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 11:24
Op zaterdag 06 april 2002 15:59 schreef ForMatPrO het volgende:

16,1inch UXGA
PIV-M
Tuurlijk joh, ik wil een 21" laptop, lekker mobiel |:(

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 22:04 schreef Chimera2k2 het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, ik wil een 21" laptop, lekker mobiel |:(
Het is niet omdat JIJ geen 16,1inch wil, dat iedereen zo denkt...

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Persoonlijk zou ik nooit voor een Fujitsu gaan, zijn nogal gammele dingen (tenzij je de wat duurder modellen neemt). Op de TU/e zijn nu 2 generaties Toshiba en 2 generaties Fujitsu. De eerste generatie Fujitsu heeft ongveer 80% uitval bij de accu's (allemaal buiten de garantie), verder kraken de schermpjes, breekt er vanalles af, cd-rom loopwerken lezen geen gekopieerde cd's meer, toetsenborden reageren slecht en de behuizing ziet er uit als een 30 jaar oude Lada die te lang aan de kust gestaan heeft. :+
Ook de Albert Heijn laptops van ooit (2 jaar terug, ook Fujitsu) leiden aan deze problemen...

Ik zou voor een Toshiba gaan, erg degelijk spul en gaat gewoon erg lang mee. De eerste generatie Toshiba's is echt in een aanmerkelijk betere staat dan de veel nieuwere Fujitsu's. Prijsverschil meer dan waard als je het mij vraagt.

Dell en Compaq zijn ook wel aardig, alleen hebben zij nogal de neiging om alleen eigen hardware te ondersteunen. Erg lastig met eventuele upgrade en replacement parts.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 16:01 schreef pret het volgende:

[..]

Tja..ben ik wle met je eens..MAAR......weet je wel hoe groot een 16,1" TFT is ???? Volgens mij dus een beetje TE groot.......
Ja, ik weet hoe groot 16" is, namelijk 2.5cm groter dan een 15" ;) Zooooo veel is dat nu ook weer niet groter dan die 15" die je wil... (maar ik begrijp uiteraard dat je de grens misschien op 15" hebt gezet)

Het is inderdaad afwegen wat je er mee wil doen... Omdat ik persoonlijk veel met grafische programma's werk zou ik die resolutie van 1600*1200 wel tof vinden. (op een 15" vind ik 1600*1200 net te klein)

Als je echter een super mobiele laptop wil zou ik al niet gaan voor een 15", en zeker niet voor bv een Inspiron8200 want die is zwaar & groot.
De Lattitude C400 is een mooie lichtgewicht met veel kracht maar die vind je waarschijnlijk te klein (12,1").

Bang for the buck scoort de Inspiron8200 dan weer zeer hoog. (bij de 8100 was dat toch het geval, dus ik veronderstel bij de 8200 ook)
Pagina: 1