[XFree86] Kipperend beeldscherm na een tijdje

Pagina: 1
Acties:

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 00:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Na de installatie van mandrake heb ik wat problemen met x(gnome). ALs ik een tijdje in x (5 min ofzo) zit dan begint mn schemr te flikkeren. Ongeveer het zelfde als dat je monitor overschakeld op een andere resolutie. Ik vin dit knap vervelend.

Kan iemand me helpen?

In windows en cli heb ik geen problemen.

Sorry voor de brakke titel Kan een modje die misschien veranderen?

.

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 16:04

Heidistein

Blah

(jarig!)
Meld je Xfree.?.log (/var/log/XFree???.log) toevallig iets raars op dat moment?
Het helpt wel eens je monitor een dreun te geven >:)

Maybee we are alone... After all.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 23:26 schreef Heidistein het volgende:
Meld je Xfree.?.log (/var/log/XFree???.log) toevallig iets raars op dat moment?
Het helpt wel eens je monitor een dreun te geven >:)
Lol maar dan gaat ie helemaal trillen en het is alleen in x.

Ik zal ff de log hier neer zetten als het nog lukt voor dat ie gaat knipperen

.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
In de logs staat niet veel spannends. Maar nu dacht ik dat
misschien als je de nvidia drivers installed dat het dan
over is.

Alleen ik kan alleen de kernel driver van 8.1 vinden kan ik
ook gebruiken?

.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Schop

.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Daar is een tijdje geleden een uitgebreide thread over geweest, ik kan hem helaas even niet vinden. Het komt erop neer dat je ze waarschijnlijk niet direct kunt gebruiken. Je kunt ze wel zelf compileren, hiervoor moet je de development-tools (gcc, make, bin86, etc.) geinstalleerd hebben evenals de kernelsource. Vervolgens download je de .tar.gz van de nVidia-site. Deze kun je dan installeren (zie de README voor meer informatie daarover).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 18:04 schreef odysseus het volgende:
Daar is een tijdje geleden een uitgebreide thread over geweest, ik kan hem helaas even niet vinden. Het komt erop neer dat je ze waarschijnlijk niet direct kunt gebruiken. Je kunt ze wel zelf compileren, hiervoor moet je de development-tools (gcc, make, bin86, etc.) geinstalleerd hebben evenals de kernelsource. Vervolgens download je de .tar.gz van de nVidia-site. Deze kun je dan installeren (zie de README voor meer informatie daarover).
Er is nu een rpm voor 8.2 maar dit verhelpt het probleem jammer henoeg niet :( Het is trouwens zowel in gnome en kde.

.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Gebeurt dit ook zonder WM/DE, dus als je alleen X opstart? Dan kun je testen of het aan je X-server ligt of aan iets anders. Je zou ook kunnen kijken of het anders is als je teruggaat naar een vga-16 driver.

* odysseus vindt het best een vaag probleem...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 21:42 schreef odysseus het volgende:
Gebeurt dit ook zonder WM/DE, dus als je alleen X opstart? Dan kun je testen of het aan je X-server ligt of aan iets anders. Je zou ook kunnen kijken of het anders is als je teruggaat naar een vga-16 driver.

* odysseus vindt het best een vaag probleem...
Hoe bedoel je dat? Alleen x starten? en niet inloggen? en het is idd vaag probleem. Enne hoe kan ik mn resolutie ook weer veranderen? Misschien dat het dan over is?

.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt het proberen met Ctrl+Alt++. Als dat niet werkt dan moet je in je /etc/X11/XF86Config-4 gaan editten (zie de search voor uitleg daarover).

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Na 5 minuten? Kan het zijn dat XFree dan vanwege inactiviteit de monitor op standby probeert te zetten (DPMS) en dat dat niet lukt?

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 22:53 schreef deadinspace het volgende:
Na 5 minuten? Kan het zijn dat XFree dan vanwege inactiviteit de monitor op standby probeert te zetten (DPMS) en dat dat niet lukt?
Nee lijkt me niet. Ik heb nog niet eens de kans gehad om langer dan 5 min achter mn x te zitten dus gebruik ik allen tijd active >:)

Maar dat lijkt me uitgesloten want hij knipperd in het begin een keer dan duurt het een minuut en dan gaat ie snel achter kaar. Volgens mij is dit ook nou niet echt goed voor mn monitor. Want het is net als dat je hem aan en uit zet :?

Ik denk dat ik wat raars heb gedaan bij install (expert-mode ownz 8-) ) misschien dat ik dat ff overnieuw ga doen dus :7

.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Reinstall solved the prob :7

HEt lijkt er op dat ie het nu normaal doet. Toch bedankt voor jullie reacties

.

Pagina: 1