Toon posts:

Koelpasta?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik net een XP1800+ gekocht met een ALpha Pal 8045 en een epox 8K3A.
Daarmee heb ik als ik opstart een temp. van 55C en als die 2 min. aan staat is die 66C.
Ik heb geen koelpasta erop gedaan, kan dat de oorzaak zijn van de hoge temperatuur?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat is iig een deel van de oplossing van je probleem :)

Watvoor fan zit er op dat alpha blokkie?

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:58
Damn... volgens mij geef je zelf het antwoord al. Met zo'n koel-gigant moet je echt niet bezuinigen op iets essentieels als KOELPRUT... en ipv van Prut moet jij maar is heel gauw Arctic Silver 2 of 3 gaan halen. Dit volgens de gebruiksaanwijzing aanbrengen en je zult normale (lees: lage) temps hebben.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Verwijderd

Tuurlijk moet er prut onder, ik heb het zelfde blokkie en haal 33 idle met een enermax fan

oja btw ik heb er as 3 onder

Verwijderd

Die koelprut zorgd er gewoon voor dat de temperatuur van je processor optimaler overgebracht wordt naar het metaal van je koeler. Anders hoopt de warmje zich op in de processor, en niet in het koelblok, en die wordt te slotte gekoeld door een luchtstroom. Hoe meer warmte in het metaal, hoe minder in de CPU.

Prut ertussen probleem verdwenen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thnxs, ga morgen gelijk kopen, moet ik alleen weer de pc uit elkaar halen maarja..
Naar mijn inziens kan dit topic dicht

Verwijderd

hehehe daar heb al weer een volgende oplossing te pakken!!!

als jeje pc namelijk open laat staan scheelt dat ook aanzienlijk in de temp van je CPU.. ;)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Let er wel op dat je er maar een heel klein beetje koelpasta op moet doen. Sommige mensen denken: "hoe meer, hoe beter", maar een dikke laag koelpasta isoleert alleen maar meer.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Arctic Silver maakt weinig uit. Het helpt alleen maar bij idioten die dikke lagen aanbrengen. In het gunstigste geval levert het 1-2 graden op. Het heeft meer invloed als je het kamerraam open zet.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 11:04 schreef Ortep het volgende:
Arctic Silver maakt weinig uit. Het helpt alleen maar bij idioten die dikke lagen aanbrengen. In het gunstigste geval levert het 1-2 graden op. Het heeft meer invloed als je het kamerraam open zet.
Wat een onzin dus al die tests en mijn eigen ervaring ermee is bull?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 04 april 2002 12:21 schreef era.b het volgende:
Wat een onzin dus al die tests en mijn eigen ervaring ermee is bull?
'Al die tests' laten als je ze goed leest een verschil zien van 1-3 graden. Waarbij 3 graden de uitzondering is. Zelfs de jongens van AS geven nauwelijks meer op.
4 to 15 degrees centigrade lower CPU core temperatures than standard thermal compounds or thermal pads.
When measured with a calibrated thermal diode imbedded in the CPU core
Dus onder de door henzelf gekozen omstandigheden geven ze 4 graden op met als maximum 15, maar dat is dan ten opzichte van een 'pad' En dan natuurlijk de slechtste die ze hebben kunnen vinden. Ze brengen hun eigen pasta natuurlijk onder ideale omstandigheden aan. De vertaling van deze reclame kreet is: Als we ons best doen vinden we meestal 4 graden. En gelukkig hebben we bij 1000 testen er één gevonden die 15 was.

Er zijn een aantal Hardware sites die testen hebben gedraaid en daar zag je dan een hele reeks tussen 2-3 graden met een enkele uitschieter naar 5. Maar dat kan met gemak een meetfout zijn, of een slecht aangebrachte (Te dikke)laag ander materiaal. En houd er vooral rekening mee dat de diode wel goed kan zijn maar dat de resolutie hooguit 1 graad is. Nauwkeuriger kan je niet meten.

Een verschil van 0.5-1 graad met een goede andere pasta
http://www.commongrounds-pc.com/Reviews/coolingflow.html

Een verschil van een halve graad in het voordeel van een ANDERE pasta onder Idle en in het voordeel van AS bij vollast
http://overclockersclub.com/thermalpasteshootout.shtml

De meeste mensen gebruiken Veel Te Veel prut. En ja, dan klopt het wel, dan is AS gewoon minder slecht. Het beste contact is direct van core naar koeler. Helaas is dat oppervlak niet perfect en zit er wat lucht tussen. Die lucht isoleert goed. Alles wat je er tussen doet is vele malen beter dan lucht. De slechtste koelpasta verbetert het kontakt al een keer of 20. AS maakt daar dan bv 30 keer van. Maar dat maakt op je eindtemperatuur niet meer uit. Je zat al op 95% van het optimum. Je gaat dan met AS naar 97%.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Pagina: 1