Toon posts:

BIOS flahs crash?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mn specs:
mobo: ABIT KT7A
Proc: AMD t-bird 1200
geheugen: 192 mb ram pc 133
video kaart: TNT2 vanta 16 mb :P

Ik heb pas geleden mijn bios geflashed, nadat ik em geflashed had heb ik de pc uitgezet alle stekkers eruit getrokken even gewacht daarna aangedaan. In het begin ging het goed hij telde mn geheugen en gaf mn CPU speed aan enzow en toen stond er detecting... en verder ging hij niet verder kon hij niks vinden. toen weer opnieuw opgestart toen stond er alleen geheugen en cpu speed en verder gebeurde er niks en ik kon niet meer in de bios komen :S

Ik heb de bios al een keer gereset maar ook dit hielp niks zelfde probleem, kep batterij er ook uitgehaald maar ook dat hielp niks :'(.

Verwijderd

Ik weet niet of het daar mee te maken kan hebben, maar in ongeveer ALLE bios- flash handleidingen staat dat je bij de eerste boot na de flash de defaults moet laden. (fail-safe of optimised ofzo)

Verwijderd

Ik neem aan dat je met BIOS resetten "clear CMOS" bedoeld. In dit geval staat je BIOS op "default" en zou de computer moeten "posten" (CPU, geheugen e.d. vinden). Er is overigens wel vaker gedebateerd over dit probleem. Gebruik "search" op dit geweldige forum eens! Kijk eens op de site van viahardware!

Verwijderd

Er zijn van de KT7A 2 versies, de 'gewone' KT7A en de KT7A V1.3 met elk hun eigen bios upgrades. Heb je je niet vergist? Als jouw A-drive nog aanspreekbaar is kun je eea wellicht nog herstellen. Suk6

http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/i_new.htm#AMD

Verwijderd

Kan idd een verkeerde flash zijn, maar ben je niet net iets te vroeg geweest met de stekkers eruit halen. Ik neem aan dat je wel gewacht heb tot er stond dat het flashen met succes is afgerond???

Ik denk eerlijk gezegd dat als je dit heb gedaan, met een verkeerde flash dan, dan zul je je mobo wel kunnen afschrijven. De meeste sysjes starten dan niet meer door tot a drive gebruik. misschien kan je nog garantie klemen????

We horen het wel.

Blijf proberen, en succes

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:33
Op woensdag 03 april 2002 22:59 schreef Wingman25 het volgende:
Kan idd een verkeerde flash zijn, maar ben je niet net iets te vroeg geweest met de stekkers eruit halen. Ik neem aan dat je wel gewacht heb tot er stond dat het flashen met succes is afgerond???
LOL
Ik denk eerlijk gezegd dat als je dit heb gedaan, met een verkeerde flash dan, dan zul je je mobo wel kunnen afschrijven.
Je hoeft hem niet af te schrijven hoor. Er zijn mensen met zo'n ding dat ze um opnieuw kunnen programmeren.
De meeste sysjes starten dan niet meer door tot a drive gebruik. misschien kan je nog garantie klemen????
Garantie heb je zowiezo niet meer, aangezien het altijd afgeraden wordt om je BIOS te flashen tenzij het wordt aangeraden door tech support van de fabrikant.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
In de winkel doen ze het ook voor een Euro of 10, als je hem daar gekocht hebt en nog garantie hebt.

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Als je BIOS-flash fout is afgelopen, kan je jezelf een nieuwe BIOS-chip bestellen op:

http://www.badflash.com/

Heb er die van mijn kameraad ook daar besteld, en alles was weer inorde :)
Heb je gelijktijdig ook een reserve van je BIOS, moesten volgende flashes ook mislukken :D

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
of http://www.flashbios.org/ als je hem sneller terug wil hebben... deze site is van een nederlander namelijk..

Verwijderd

Ik ben zelf FG en zit nu op school. Ik heb niet echt veel zin om een hele nieuwe bios chip te bestellen omdat ik dan nog heel lang kan gaan wachten totdat ik een nieuwe krijg.

Dus kan het ook op een andere manier???
Als ik mijn batterij er uit haal van het moederbord, doet hij precies hetzelfde, en start hij op en staat er:

CPU en geheugen en dan doet hij ook verder niks ZONDER BATTERIJ. Zou het kunnen zijn dat de batterij leeg is????

PS Ik heb mijn mobo pas sinds begin november, dus kan de batterij leeg zijn??? Of moet ik een hele nieuwe chip hebben? :?
Pagina: 1