Die SiS 645 zal ongetwijfelt een beest van een chipset zijn, maar ik heb er geen ervaring mee. Met Intel chipsets heb ik meer dan genoeg ervaring om te weten dat ze goed zijn, geef me nu nog eens een reden om voor SiS te kiezen?
Misschien is het moeilijk te begrijpen voor jou en andere mensen, maar zolang ik ergens geen ervaring mee heb blijf ik wantrouwig.
Ja, dan wordt het een hele moeilijke zaak, hoe je wil je dan ooit iets anders proberen???
Misschien helpt mijn verhaal je een beetje.
Ik had ooit een DFI voor een AMD-k6, gekocht op advies van mijn broer toen. Later samen met hem ee MSI k7t pro voor mij gekocht met via en een duron 800. Best leuk systeempje alleen je moet niet gek doen met veel pci-apparaten dankzij de via-chipset.
ok half jaar geleden zelf gaan lezen/zoeken wat ik wilde. Deed ik dmv van bladen, reviews en tweakers.
Ik wilde bij AMD blijven en een via266A en raid. Toen ik begon te zoeken was het voor mij duidelijk een epox kha+ met raid controller, via ocworkbench oorde ik dat er een epox zou komen met raid on board dtat zou de kha2 worden, die is er nooit gekomen en kwam (nu ongeveer) de epox met de kt333. Tijd gaat verder en je blijft om je heen kijken en ziet dat die p4 met northwood lekker over te klokken zijn.
Ga je daar in verdiepen. Stond vast een intel 850 met rim was het beste, alleen met ver oc'en kom je toch in de knel en ik houd zelf van een beetje een uitdaging mbt oc.
ok, hou je over 845, sis645 en via. Die laatse vile snel af omdat die geen officiele licentie hebben en nu ooki niet echt denderend waren.
ok sis en intel. Tijdens mijn speurtocht kam ik de sis745 tegen en ik kende de sis 735 al (mijn broer heeft er een) Die laaste is stabiel maar moeilijk te oc'en en de prestaties van de 745 vallen tot-nu-toe tegen. Zodoende kende ik sis en ben me in die materie gaan verdiepen.
Via de sperrtoch naar een amd-platfrom kende ik Epox en ben gaan kijken wat ze hadden, via Duitse, engelse reviews kwam ik tot de conclusie dat dit het mobo voor mij was, toen niemand hem in NL nog gebruikte/had.
Waarom: rel.goed koop, stabiel (zie
www.tbreak.com-reviews) en goede oc mogelijkheden. Bij testen scoorde de epox altijd goed (helaas alleen met williamettes getest), ik d8 nou dat moet met een northwood helemaal feest zijn. Wat ook meespeelt is dat ik graag iets heb wat relatief onbekend is, underdog positie is altijd fijn werken.
Ok de hele handel draait nu en ik zit op een fsb van 140, vanmorgen op 150 maar toch nog niet goed genoeg, ik probeer gewoon verder, ik heb bijv. ook 2 verschillende geheugens liggen.Wil ook ook tsten en vergelijken, ivm divider instellingen in de bios.
Slotsom: een heel verhaal naar mijn speurtocht, waar je uit kan concluderen dat ik een gecalculeerde gok wil wagen, ik denk dat jij gaat voor 100 procent zekerheid. That's the difference.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.