Toon posts:

P4 + Mobo + DDR kopen, of nog even wachten?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :P

Ik ben van plan binnenkort een P4, Asus P4B266 en 256MB DDR SDRam te kopen.
Alleen vroeg ik me af hoe de prijzen het doen, gaan ze omhoog, omlaag of zijn ze voor de verandering eens stabiel?
Ik heb wel gelezen dat het geheugen goedkoper word, maar op welke termijn kunnen we dit verwachten? Op m'n werk merk ik er nl. nog niets van.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Ik zal mijn tarot kaarten even voor je schudden :)

Hmmm, ze zeggen dat de offers die je in de toekomst moet brengen voor jouw desiderata twee maal de helft zullen bedragen :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

P4 met DDR ? Raar ? P4 werkt met Rambus toch ? :?

Verwijderd

Pentium? why geen AMD?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Op woensdag 03 april 2002 22:02 schreef Tidus het volgende:
P4 met DDR ? Raar ? P4 werkt met Rambus toch ? :?
Ook met DDR (i845D). Kom eens onder die steen vandaan.. ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

ik zal als ik jou was kopen. Geheugen gaat nog wel naar beneden, maar de vraag is hoeveel en wanneer. Maar waar zat je aan te denken? Hoeveel MHZ? 512 of 1024? en welk mamaplank? Je kunt wacht totdat betere snelheden goedkoper worden, maar je kunt ook blijven wachten tot dat je een ons weegt. Koop nu en wees er blij mee, en upgrade als het weer tijd word.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Ik zou zelf (heb ik ook gedaan) voor een SiS chipset gaan. Is zeer snel, kan PC333 DDR op, is ook zeer stabiel. Heb zelf geen problemen met stabiliteit gehad en vind hem qua stabiliteit zelfs ietsje beter als de P3B-F die ik hiervoor heb gehad.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ga op m'n werk nog even kijken of ECL iets los laat over prijzen.
En ik wist gewoon dat er iemand ging vragen, waarom geen AMD? :D
Dat zal ik je eens haarfijn uitleggen :+
IK HEB ME TOCH ZO'N GIGANTISCHE PESTHEKEL AAN AMD!!!
Dat lucht op man! :o

Nee, ff zonder gein.
Ik draai nu een jaartje AMD, heb ook al met vele andere AMD systemen gewerkt maar ik word er echt niet vrolijk van.
Dit is grotendeels niet aan AMD te wijten maar aan VIA :r :r.
Ik heb nu zoveel gelazer achter de rug, het heeft me bakken met geld gekost, en ik heb gewoon niets dan goede ervaringen met Intel CPU's en chipsets.
Natuurlijk zijn er nog andere chipsets dan VIA, maar door al dit gelazer geef ik liever een paar €'s meer uit zodat ik 99% zeker weet dat ik niet dag en nacht aan m'n computer zit te sleutelen. :D

Dat is het wel zo'n beetje :) En ik wil gewoon weer eens wat nieuws. 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 21:41 schreef Abbadon het volgende:
Ik zal mijn tarot kaarten even voor je schudden :)

Hmmm, ze zeggen dat de offers die je in de toekomst moet brengen voor jouw desiderata twee maal de helft zullen bedragen :P
/me zit zich nu al 15 minuten af te vragen waar Abbadon het over heeft... :+

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 22:14 schreef mdusink het volgende:
ik zal als ik jou was kopen. Geheugen gaat nog wel naar beneden, maar de vraag is hoeveel en wanneer. Maar waar zat je aan te denken? Hoeveel MHZ? 512 of 1024? en welk mamaplank? Je kunt wacht totdat betere snelheden goedkoper worden, maar je kunt ook blijven wachten tot dat je een ons weegt. Koop nu en wees er blij mee, en upgrade als het weer tijd word.
Ik dacht aan een P4 1.6A, Asus P4B266 mobotje en 256MB DDR geheugen.
Heb nu 512MB SDRam maar 512MB DDR is me ff iets te duur, ruim €200 wil je een beetje goed spul! :(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 22:37 schreef Papillon het volgende:
Ik zou zelf (heb ik ook gedaan) voor een SiS chipset gaan. Is zeer snel, kan PC333 DDR op, is ook zeer stabiel. Heb zelf geen problemen met stabiliteit gehad en vind hem qua stabiliteit zelfs ietsje beter als de P3B-F die ik hiervoor heb gehad.
Tja, dat geloof ik graag, maar ik ga nu meteen voor een 100% Intel bak.
Die SIS chipset zal gerust beter zijn dan VIA, maar ik neem geen enkele gok meer, gokken heeft me al teveel geld gekost. :(
Uit eigen ervaringen weet ik gewoon dat Intel chipsets goed zijn, valt weinig over te discusseren.
Reviews over de SIS chipsets zijn behoorlijk positief, maar eerlijk gezegt heb ik weinig vertrouwen in dit soort reviews.
Het echte gelazar kom je pas tegen als je het een tijdje gebruikt hebt.

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:37
Ik ga zelf nog even wachten tot de belasting mijn reeds afgenomen centjes teruggegeven heeft.

Het is nu inderdaad kiezen of kopen. Maar waarschijnlijk zit je als je twee maanden wacht weer met hetzelfde probleem. Intel heeft dan net weer een nieuwe snelheid op de markt waardoor je hoopt dat de andere dalen.

Het geheugen staat op het punt van dalen/stijgen en er komen net weer nieuwe mobo's uit. :(

Kortom het blijft zeuren.

Feit is meestal wel, des te langer je wacht, des te meer krijg je voor je geld of je koopt hetzelfde voor minder.

Ik wacht tot een aantal nieuwe spelen uitkomen (DTM racer, GP3.5 :) en een aantal FPS's).

Kortom, heb je het geld en kan je nu niet meer uit de voeten met je systeem.... lekker kopen. Anders nog even wachten tot je er aan toe bent.

Verwijderd

Topicstarter
Lastig altijd. :(
M'n systeem draaid meestal wel, maar ik heb gewoon de drang om iets nieuws te kopen, en om voor goed van VIA verlost te zijn natuurlijk! :P
Wat een heerlijk gevoel zal dat zijn... :7
M'n bank rekening zal zich wellicht minder prettig voelen, maar dat moet maar voor een keer. :+

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:37
Ik kan ook niet wachten tot ik kan upgraden. Ik ga denk ik voor het volgende ga:

Mainbord : Epox EP-4SDA+
Cpu : P4 2,0GHz (Socket 478, 512KB, Boxed)
Memory : 512MB PC2700 DDR SDRAM (Kingston)
Videocard: Gainward PowerPack ! Ultra / 700 XP(GeForce4 Ti 4400)

Met daar nog bij:

Cd-writer:Lite-On 32/12/40 (Retail)
Dvd-speler:Lite On DVD 16/48 (Retail)

Moet nog ff een leuk kastje kopen maar heb al een leuke gezien.

Voor € 1500 ben ik klaar. Ik ga het proberen te regelen via PC-prive van mijn werk van mijn vakantiegeld. Het terug ontvangen belastinggeld gebruik ik dan weer als vakantiegeld.

Ik hoop met € 1000 netto klaar te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 23:36 schreef bassio het volgende:
Ik kan ook niet wachten tot ik kan upgraden. Ik ga denk ik voor het volgende ga:

Mainbord : Epox EP-4SDA+
Cpu : P4 2,0GHz (Socket 478, 512KB, Boxed)
Videocard: Gainward PowerPack ! Ultra / 700 XP(GeForce4 Ti 4400)

Met daar nog bij:

Cd-writer:Lite-On 32/12/40 (Retail)
Dvd-speler:Lite On DVD 16/48 (Retail)

Moet nog ff een leuk kastje kopen maar heb al een leuke gezien.

Voor € 1500 ben ik klaar. Ik ga het proberen te regelen via PC-prive van mijn werk van mijn vakantiegeld. Het terug ontvangen belastinggeld gebruik ik dan weer als vakantiegeld.

Ik hoop met € 1000 netto klaar te zijn.
Ik mocht willen dat ik €1000 te besteden had :(
Ben al blij als ik onder de €600 blijf. Wil nl. ook nog wel eens een filmpje pakken en moet nog zomer inkopen doen, en het is altijd makkelijk om wat achter de hand te hebben.
Dus voorlopig houd ik het bij een bescheiden upgradetje :)

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 21:18 schreef Roefoes het volgende:
Hallo :P

Ik ben van plan binnenkort een P4, Asus P4B266 en 256MB DDR SDRam te kopen.
Alleen vroeg ik me af hoe de prijzen het doen, gaan ze omhoog, omlaag of zijn ze voor de verandering eens stabiel?
Ik heb wel gelezen dat het geheugen goedkoper word, maar op welke termijn kunnen we dit verwachten? Op m'n werk merk ik er nl. nog niets van.
Als ik jou was zou ik wachten. Met vrijwel alles (muv huizen) en dus ook met computerspul is het zo dat op den duur alles beterkoop wordt (tenzij de inflatie te hard gaat). Dus ik zou nog even wachten tot 2003 of misschien wel tot 2004... dan kun je die dingen voor een habbekrats krijgen joh! :D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 23:49 schreef Tor het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik wachten. Met vrijwel alles (muv huizen) en dus ook met computerspul is het zo dat op den duur alles beterkoop wordt (tenzij de inflatie te hard gaat). Dus ik zou nog even wachten tot 2003 of misschien wel tot 2004... dan kun je die dingen voor een habbekrats krijgen joh! :D
Daar heb je ongetwijfelt gelijk in, maar tegen die tijd zitten we aan de 5Ghz en dan hoef ik geen 1.6Ghz meer te hebben! :+

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 19:59

Wok

Dakloos...

Ok, hier mijn bescheiden mening :+

Uit je reacties hier kan ik afleiden dat je erg graag een nieuw systeem wilt, vanwege je problemen met VIA-chipsets.

zelf heb ik VIA en draait rockstable, maar dat doet er niet toe ;)

Derhalve zeg ik dat je gewoon moet kopen wat je wilt hebben, want als je wilt wachten, zie je elke keer wat nieuws en besluit je wederom om te wachten, zodat de prijzen lager zijn. Dit is een viscieuze cirkel en je blijft dan wachten tot je een ons weegt.

Daarom: je hebt wat op het oog, dus kopen die hap! :) Je kunt later altijd weer upgraden, dus wat let je? :)

/edit:

Bovendien heb ik het idee dat de ontwikkelingen de laatste tijd niet erg revolutonair zijn (het gaat meestal om meer GHz-processors) en dan vraag ik mezelf af of die extra GHZ ook daadwerkelijk die extra invetering waard is. Tegenwoordig zie ik erg vaak dat men alleen maar de processor om het half jaar vervangt (en eventueel moederbord), maar ik denk dat als je echt flinke performancewinst wilt hebben, dat je dan voor een (bijna) compleet nieuw systeem moet gaan.

Wokmaster out :+

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 00:01 schreef wokmaster het volgende:

Daarom: je hebt wat op het oog, dus kopen die hap! :) Je kuht later altijd weer upgraden, dus wat let je? :)
Misschien dat jij geld uit je aars hebt komen, maar ik iig niet! :+
Ik moet er hard voor werken, en het ergste is nog dat m'n werk grotedeels bestaat uit het bouwen van computers, en niet van die lullige ook! |:( :(

Heb stiekem wel eens de neiging om er 1 of 2 in m'n binnenzak te stoppen... :9

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 22:09 schreef Tachyon het volgende:

[..]

Ook met DDR (i845D). Kom eens onder die steen vandaan.. ;)
Ja, dat klopt. Alleen is de P4 ontworpen voor RAMBUS; je kan pas het maximale uit je P4 halen met RAMBUS. Daarom zou ik nog ff wachten totdat de nieuwe smaakjes RIMM betaalbaar worden voor de consument en dan zo'n P4 met een fsb >500 erin prikken.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij vooral om het feit dat m'n huidige PC zo'n wrak is, en ook omdat ik toe ben aan iets 'nieuws'.
Het boeid me echt geen hol of ik nou 1.6Ghz of 2.0Ghz heb.
Alles boven de 1.8Ghz is in mijn ogen marketing.
Als het nou om een server of workstation gaat, prima. Maar wat moet de gemiddelde consument nou met een Intel P4 2.2Ghz, of zelfs 2.4Ghz!? Of natuurlijk een vergelijkbare AMD CPU, tis maar net wat je zelf wilt.

But that's just me :)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 19:59

Wok

Dakloos...

Op donderdag 04 april 2002 00:08 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Misschien dat jij geld uit je aars hebt komen, maar ik iig niet! :+
Ik moet er hard voor werken, en het ergste is nog dat m'n werk grotedeels bestaat uit het bouwen van computers, en niet van die lullige ook! |:( :(

Heb stiekem wel eens de neiging om er 1 of 2 in m'n binnenzak te stoppen... :9
Ik kan je geruststellen: het geld komt ook niet uit mijn aars :+

Wat ik probeer te zeggen is, dat als je nu een aantal leuke onderdelen uitgezocht hebt, dat je daar dan beter voor kunt gaan, omdat wachten uiteindelijk leidt tot nogmaals uitstellen en nogmaals en nogmaals (I think you get the point ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 00:13 schreef Bladiebla het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Alleen is de P4 ontworpen voor RAMBUS; je kan pas het maximale uit je P4 halen met RAMBUS. Daarom zou ik nog ff wachten totdat de nieuwe smaakjes RIMM betaalbaar worden voor de consument en dan zo'n P4 met een fsb >500 erin prikken.
Tja, dat is allemaal heel leuk maar net als bij de Ghz'en die je om de oren vliegen, de gemiddelde consument merkt er geen zak van!
Dit soort dingen zijn mooi voor servers en workstations, maar een spelltjes bak maakt er nooit voor de volle 100% gebruik van.
Investeer liever in een flinke videokaart, dat heeft denk ik meer invloed dan een snellere CPU of geheugen, op spelletjes anyway.

• D-FENCE
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
BASSIO leuk systeempje, had ik ook in gedachte, maar dan met een ander merk bordje met de nieuwe SIS645DX chippie erop! *D

ON TOPPIC> gewoon nog even wachten tot eind mei of begin juni dan dalen de prijzen volgens onderstaand artikel. B-)

Details Intel prijsverlagingen 14 april en 26 mei
Gepost door Robin van Rootseler woensdag 6 maart 2002 - 10:16 - bron: X-Bit Labs
X-Bit Labs heeft info weten te bemachtigen over de aankomende prijsverlagingen die processorbakker Intel zal gaan doorvoeren op 14 april en 26 mei. Op 14 april zal de 2,4GHz P4 met een FSB van 400MHz officieel worden gepresenteerd. Tegelijk met deze introductie zullen de oudere modellen ongeveer 25 procent goedkoper worden. Op 26 mei zullen de oudere P4 modellen zelfs 40% van hun prijs laten vallen. De prijsverlagingen op de Pentium III 1,2GHz en 1,13GHz op 14 april zijn waarschijnlijk het begin van hun liquidatie. De prijzen worden verlaagd om ervoor te zorgen dat de laatste modellen worden verkocht. De 533MHz en 400MHz modellen zullen weinig qua prijs verschillen. Dit geeft aan dat Intel het liefst zo snel mogelijk overstapt op de 533MHz bus. B-)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 00:15 schreef wokmaster het volgende:

[..]

Ik kan je geruststellen: het geld komt ook niet uit mijn aars :+

Wat ik probeer te zeggen is, dat als je nu een aantal leuke onderdelen uitgezocht hebt, dat je daar dan beter voor kunt gaan, omdat wachten uiteindelijk leidt tot nogmaals uitstellen en nogmaals en nogmaals (I think you get the point ;)
Hehehe :P
Maar ff serieus, ik denk dat je gelijk hebt en dat ik beter gewoon nu het beste waar voor m'n geld kan kiezen. Anders ben ik over 6 maanden nog bezig. :z

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 22:49 schreef Roefoes het volgende:

Natuurlijk zijn er nog andere chipsets dan VIA, maar door al dit gelazer geef ik liever een paar €'s meer uit zodat ik 99% zeker weet dat ik niet dag en nacht aan m'n computer zit te sleutelen. :D ...
AMEN!
Yep. Heb ik ook gedaan (zie sign) en geen moment spijt van de extra uitgave :9

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 00:20 schreef Outrage het volgende:

[..]

AMEN!
Yep. Heb ik ook gedaan (zie sign) en geen moment spijt van de extra uitgave :9
/me boeid het lekker toch niet dat jij een snellere puter hebt :P

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Als je iets wil kopen moet je niet wachten, want tegen de tijd dat het heel goedkoop is komen er weer nieuwe dingen uit en kan je beter dat kopen.. m.a.w anders blijf je wachten.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op woensdag 03 april 2002 23:36 schreef bassio het volgende:

...knip...

...knip...
Kijk, dit bedoel ik. Met RDRAM PC800 haal je nu gewoon de beste performance uit je P4. Met pc2700 DDR haal je goede resultaten, maar dus niet de beste. Eigenlijk zou heel erg snel DDR-II uit moeten komen. Die draaien net als RDRAM quad pumped. Dus of op 400 of op 533 MHz. Daarentegen komt in het 3e kwartaal sis met de eerste chipset voor PC1066 RDRAM. Een reteharde performanceboost dus. Wat dus ook weer een bittere pit voor DDR zal zijn.

Kortom: Als je wacht kun je blijven wachten, maar als je nu koopt zal zeer spoedig weer sneller te koop zijn.

Ik zit zelf ook met dat dillema, maar ik ben er sowieso van overtuigd dat het RDRAM gaat worden wat ik ga kopen. Ik wil alleen de P4 met 533MHz fsb... en die komt 26 mei pas uit.

Sja, het leven van een upgradende tweaker is hard. ;(

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, denk idd dat ik er gewoon voor ga. :7

/me gaat nu een lekker tukkie doen :)

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

w8 nog ff
Tja, dat geloof ik graag, maar ik ga nu meteen voor een 100% Intel bak.
NOOIT doen!

As you can see from the benchmarks, the ASUS P4S533 is the fastest Pentium4 board to enter t-break labs as far as real-world applications are concerned and this is a sales sample of the board- we're sure that ASUS will further tweak the performance in the final retail version along with working out any problems. The SiS 645DX chipset is an excellent choice for anyone planning on buying a P4 and if you put this chipset on an ASUS board then you can be assured of the quality. We look forward to the reviewing the retail version of this board.

www.tbreak.com

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Op woensdag 03 april 2002 22:50 schreef Roefoes het volgende:

[..]

/me zit zich nu al 15 minuten af te vragen waar Abbadon het over heeft... :+
In feite staat er niks :+ (ja, dat het spul wat je wil je twee maal de helft gaat kosten). Wat ik bedoel is dat niemand je kan vertellen wat prijstechnisch het beste moment is om te kopen. Koop het spul wanneer je het nodig hebt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 01:13 schreef Spice het volgende:
w8 nog ff
[..]

NOOIT doen!

As you can see from the benchmarks, the ASUS P4S533 is the fastest Pentium4 board to enter t-break labs as far as real-world applications are concerned and this is a sales sample of the board- we're sure that ASUS will further tweak the performance in the final retail version along with working out any problems. The SiS 645DX chipset is an excellent choice for anyone planning on buying a P4 and if you put this chipset on an ASUS board then you can be assured of the quality. We look forward to the reviewing the retail version of this board.

www.tbreak.com
Ja, allemaal heel mooi. Maar het kan me echt geen hol schelen of m'n geheugen nou op 333Mhz of 266Mhz loopt.
En buiten dat, na al dit geklooi waag ik me simpel weg niet meer aan merken waar ik zelf geen ervaring mee heb.
En momenteel heb ik ook echt geen behoefte aan enige ervaring met welke chipset ook, als ik bijna zeker weet dat een Intel chipset gewoon goed werkt.
Daar betaal ik graag een paar €'s meer voor. :)

• mOrPhie
  • Laatst online: 20-08 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op donderdag 04 april 2002 11:40 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Ja, allemaal heel mooi. Maar het kan me echt geen hol schelen of m'n geheugen nou op 333Mhz of 266Mhz loopt.
En daarbij komt. De Jedec heeft het voornemen zich meer met DDR-II bezig te gaan houden dan 333-DDR; Het is dus nog geen echte standaard. Nou, aangezien DDR-II nog even op zich laat wachten (3 kwartaal, misschien zelfs 4e kwartaal), heeft het nog wel wat voeten in de aarde om nu voor DDR te kiezen. RDRAM is (IMHO) nog steeds de beste keuze als je voor snelheid wilt gaan. Qua kwaliteit scheelt het niets.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals, ik vind het mooi dat alles steeds maar sneller en beter word, maar aan de andere kant vraag ik me ook af of het zoveel geld waard is om steeds maar het nieuwste van het nieuwste te hebben.
Persoonlijk vind ik Ghz'n maar bullshit, of je nu 2.0, 2.2 of 2.4Ghz hebt.
Net als steeds sneller geheugen, meer bandbreedte etc.
Het enige doel wat ik hier voor zie is servers, workstations, en een groupje mafketels dat zichzelf 'Tweakers' noemt. :9
De gemiddelde consument die een potje UT speelt of een word doctje tikt merkt van z'n leven het verschil tussen 133Mhz en 333Mhz geheugen niet, en ook het verschil tussen een 1.6Ghz en een 2.4Ghz processor zullen ze niet merken.
Ik wil mijzelf niet bij de group Tweakers plaatsen, maar ook niet echt als 'gemiddelde consument bestempelen'.
Ik wil van tijd tot tijd iets nieuws, maar heb echt geen behoefte aan het nieuwste.

Verwijderd

Topicstarter
Kheb net een P4 1.8A, Asus P4B266 en 256MB DDR van Samsung besteld!
Het zaakje zou morgen binnen moeten zijn als alles op voorraad is bij ECL.
/me is blij :D

• Spice

Spice

ik blijf erbij dat je nooit een 845 had moeten kopen dan beter een 850, je vraagt om info, je kan zelf zoeken naar info bij tomshardware (dat zegt je wel iets neem ik aan) wordt de 845 in spaanders gehakt in vergelijking met een een sis 645.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 14:48 schreef Spice het volgende:
ik blijf erbij dat je nooit een 845 had moeten kopen dan beter een 850, je vraagt om info, je kan zelf zoeken naar info bij tomshardware (dat zegt je wel iets neem ik aan) wordt de 845 in spaanders gehakt in vergelijking met een een sis 645.
Ja, is helemaal waar! :)
Maar nogmaals, ik heb weinig vertrouwen in merken waar ik zelf geen ervaring mee heb. Reviews zijn niet representatief voor lang termijn gebruik, hier baseer ik mijn aankoop dus al helemaal niet op!
Die SiS 645 zal ongetwijfelt een beest van een chipset zijn, maar ik heb er geen ervaring mee. Met Intel chipsets heb ik meer dan genoeg ervaring om te weten dat ze goed zijn, geef me nu nog eens een reden om voor SiS te kiezen?
Misschien is het moeilijk te begrijpen voor jou en andere mensen, maar zolang ik ergens geen ervaring mee heb blijf ik wantrouwig. :)
Ik kan het me trouwens ook moeilijk veroorloven om een nieuw produkt op de gok, of op een review te kopen. Anders had ik het natuurlijk wel gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan m'n bestelling nog annuleren, dus geef me een paar hele goede redenen om een SiS chipset te kopen.
Zolang ik met CPU, 256MB DDR en Asus(met sis chipset dan) mobo onder de €600 blijf, houd ik me aanbevolen :)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Op woensdag 03 april 2002 22:49 schreef Roefoes het volgende:
Bedankt voor de reacties, ga op m'n werk nog even kijken of ECL iets los laat over prijzen.
En ik wist gewoon dat er iemand ging vragen, waarom geen AMD? :D
Dat zal ik je eens haarfijn uitleggen :+
IK HEB ME TOCH ZO'N GIGANTISCHE PESTHEKEL AAN AMD!!!
Dat lucht op man! :o

Nee, ff zonder gein.
Ik draai nu een jaartje AMD, heb ook al met vele andere AMD systemen gewerkt maar ik word er echt niet vrolijk van.
Dit is grotendeels niet aan AMD te wijten maar aan VIA :r :r.
Ik heb nu zoveel gelazer achter de rug, het heeft me bakken met geld gekost, en ik heb gewoon niets dan goede ervaringen met Intel CPU's en chipsets.
Natuurlijk zijn er nog andere chipsets dan VIA, maar door al dit gelazer geef ik liever een paar €'s meer uit zodat ik 99% zeker weet dat ik niet dag en nacht aan m'n computer zit te sleutelen. :D

Dat is het wel zo'n beetje :) En ik wil gewoon weer eens wat nieuws. 8-)
tsja je kunt het ook overdrijven...

en ik vind amd beter dan intel.. maat van mij had juist gelazer met intel ik zei neem amd als je nieuwe pc koopt. naja.. hij kocht nieuwe pc, een amd, duron nog wel, en die was 20x beter, heb zelf gezien :D

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 15:44 schreef DAMAGE het volgende:

[..]

en ik vind amd beter dan intel.. maat van mij had juist gelazer met intel ik zei neem amd als je nieuwe pc koopt. naja.. hij kocht nieuwe pc, een amd, duron nog wel, en die was 20x beter, heb zelf gezien :D
Mijn mening is dat AMD en Intel processors allebei even goed zijn, maar dat het verschil in stabiliteit ligt aan de chipset op het moederbord. Een VIA chipset geeft naar mijn mening meer kans op problemen. Een Intel/Intel oplossing is dacht ik beter dan AMD/Via of Intel/Via.

• Spice

Spice

Die SiS 645 zal ongetwijfelt een beest van een chipset zijn, maar ik heb er geen ervaring mee. Met Intel chipsets heb ik meer dan genoeg ervaring om te weten dat ze goed zijn, geef me nu nog eens een reden om voor SiS te kiezen?
Misschien is het moeilijk te begrijpen voor jou en andere mensen, maar zolang ik ergens geen ervaring mee heb blijf ik wantrouwig.
Ja, dan wordt het een hele moeilijke zaak, hoe je wil je dan ooit iets anders proberen???
Misschien helpt mijn verhaal je een beetje.
Ik had ooit een DFI voor een AMD-k6, gekocht op advies van mijn broer toen. Later samen met hem ee MSI k7t pro voor mij gekocht met via en een duron 800. Best leuk systeempje alleen je moet niet gek doen met veel pci-apparaten dankzij de via-chipset.
ok half jaar geleden zelf gaan lezen/zoeken wat ik wilde. Deed ik dmv van bladen, reviews en tweakers.
Ik wilde bij AMD blijven en een via266A en raid. Toen ik begon te zoeken was het voor mij duidelijk een epox kha+ met raid controller, via ocworkbench oorde ik dat er een epox zou komen met raid on board dtat zou de kha2 worden, die is er nooit gekomen en kwam (nu ongeveer) de epox met de kt333. Tijd gaat verder en je blijft om je heen kijken en ziet dat die p4 met northwood lekker over te klokken zijn.
Ga je daar in verdiepen. Stond vast een intel 850 met rim was het beste, alleen met ver oc'en kom je toch in de knel en ik houd zelf van een beetje een uitdaging mbt oc.
ok, hou je over 845, sis645 en via. Die laatse vile snel af omdat die geen officiele licentie hebben en nu ooki niet echt denderend waren.
ok sis en intel. Tijdens mijn speurtocht kam ik de sis745 tegen en ik kende de sis 735 al (mijn broer heeft er een) Die laaste is stabiel maar moeilijk te oc'en en de prestaties van de 745 vallen tot-nu-toe tegen. Zodoende kende ik sis en ben me in die materie gaan verdiepen.
Via de sperrtoch naar een amd-platfrom kende ik Epox en ben gaan kijken wat ze hadden, via Duitse, engelse reviews kwam ik tot de conclusie dat dit het mobo voor mij was, toen niemand hem in NL nog gebruikte/had.
Waarom: rel.goed koop, stabiel (zie www.tbreak.com-reviews) en goede oc mogelijkheden. Bij testen scoorde de epox altijd goed (helaas alleen met williamettes getest), ik d8 nou dat moet met een northwood helemaal feest zijn. Wat ook meespeelt is dat ik graag iets heb wat relatief onbekend is, underdog positie is altijd fijn werken.
Ok de hele handel draait nu en ik zit op een fsb van 140, vanmorgen op 150 maar toch nog niet goed genoeg, ik probeer gewoon verder, ik heb bijv. ook 2 verschillende geheugens liggen.Wil ook ook tsten en vergelijken, ivm divider instellingen in de bios.
Slotsom: een heel verhaal naar mijn speurtocht, waar je uit kan concluderen dat ik een gecalculeerde gok wil wagen, ik denk dat jij gaat voor 100 procent zekerheid. That's the difference.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 15:44 schreef DAMAGE het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar deze reactie had je net zo goed achterwegen kunnen laten.
Dat jij AMD beter dan Intel vind is totaal niet relevant in die topic.
Dat je maatje gezeik had met z'n Intel zaakje, zegt verder geen hol. Dat je maatje nu een perfect draaiend AMD systeem heeft, zegt ook geen hol, zowel over Intel als over AMD.
Iedere flapdrol kan natuurlijk wel een paar stukjes hardware in een kast schroeven en er een paar kabeltjes inprikken, maar zo werkt het niet.
Een beetje kennis van zaken kan echt wonderen doen. ;)
Maar ik zal hier niet een heel verhaal gaan ophangen over hoe je een PC moet assembleren en configureren... :+

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niemand de grond in aan het boren, en je maatje is ook geen flapdrol(denk ik... :P), maar deze reactie voegt gewoon weinig toe aan het topic. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 16:00 schreef Outrage het volgende:

[..]

Mijn mening is dat AMD en Intel processors allebei even goed zijn, maar dat het verschil in stabiliteit ligt aan de chipset op het moederbord. Een VIA chipset geeft naar mijn mening meer kans op problemen. Een Intel/Intel oplossing is dacht ik beter dan AMD/Via of Intel/Via.
Ik zal het zo subtiel mogelijk uitleggen... VIA is gewoon bagger!
Het is tegenwoordig bij de meeste Tweakers wel bekend dat VIA meer kans op problemen geeft dan andere merken, ALI even niet meegeteld want die moeten zich helemaal schamen!
Als je een VIA chipset hebt betekend het niet per definitie dat je hele systeem verdoemd is, maar de kans is meer dan zeker aanwezig. :(
En ik spreek uit ervaring, helaas. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 16:07 schreef Spice het volgende:

[..]

Ja, dan wordt het een hele moeilijke zaak, hoe je wil je dan ooit iets anders proberen???
Wanneer ik een iets ruimer budget zou hebben, zou ik het niet heel erg vinden om een gokje te wagen. Maar right now kan ik het me gewoon niet veroorloven.
Misschien helpt mijn verhaal je een beetje.
Ik had ooit een DFI voor een AMD-k6, gekocht op advies van mijn broer toen. Later samen met hem ee MSI k7t pro voor mij gekocht met via en een duron 800. Best leuk systeempje alleen je moet niet gek doen met veel pci-apparaten dankzij de via-chipset.
ok half jaar geleden zelf gaan lezen/zoeken wat ik wilde. Deed ik dmv van bladen, reviews en tweakers.
Dit is nu waar ik bang voor ben, een aankoop doen op basis van reviews en de ervaringen van andere mensen.
Ik wilde bij AMD blijven en een via266A en raid. Toen ik begon te zoeken was het voor mij duidelijk een epox kha+ met raid controller, via ocworkbench oorde ik dat er een epox zou komen met raid on board dtat zou de kha2 worden, die is er nooit gekomen en kwam (nu ongeveer) de epox met de kt333. Tijd gaat verder en je blijft om je heen kijken en ziet dat die p4 met northwood lekker over te klokken zijn.
Ga je daar in verdiepen. Stond vast een intel 850 met rim was het beste, alleen met ver oc'en kom je toch in de knel en ik houd zelf van een beetje een uitdaging mbt oc.
ok, hou je over 845, sis645 en via. Die laatse vile snel af omdat die geen officiele licentie hebben en nu ooki niet echt denderend waren.
Daar word ik ook niet vrolijk van, VIA zal niet voor niets geen P4 licentie gehad hebben...
ok sis en intel. Tijdens mijn speurtocht kam ik de sis745 tegen en ik kende de sis 735 al (mijn broer heeft er een) Die laaste is stabiel maar moeilijk te oc'en en de prestaties van de 745 vallen tot-nu-toe tegen. Zodoende kende ik sis en ben me in die materie gaan verdiepen.
Via de sperrtoch naar een amd-platfrom kende ik Epox en ben gaan kijken wat ze hadden, via Duitse, engelse reviews kwam ik tot de conclusie dat dit het mobo voor mij was, toen niemand hem in NL nog gebruikte/had.
Waarom: rel.goed koop, stabiel (zie www.tbreak.com-reviews) en goede oc mogelijkheden. Bij testen scoorde de epox altijd goed (helaas alleen met williamettes getest), ik d8 nou dat moet met een northwood helemaal feest zijn. Wat ook meespeelt is dat ik graag iets heb wat relatief onbekend is, underdog positie is altijd fijn werken.
Ok de hele handel draait nu en ik zit op een fsb van 140, vanmorgen op 150 maar toch nog niet goed genoeg, ik probeer gewoon verder, ik heb bijv. ook 2 verschillende geheugens liggen.Wil ook ook tsten en vergelijken, ivm divider instellingen in de bios.
Slotsom: een heel verhaal naar mijn speurtocht, waar je uit kan concluderen dat ik een gecalculeerde gok wil wagen, ik denk dat jij gaat voor 100 procent zekerheid. That's the difference.
Ik ben normaal ook niet vies van een beetje avonturen, maar sinds het gelazer met verschillende VIA chipsets speel ik het liever op safe.
Nogmaals, als m'n budget wat ruimer was zou ik alsnog voor een SiS chipset gaan, om de zelfde reden als jij heir boven beschijft.

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:15

Crazy-

Best life ever

Op woensdag 03 april 2002 22:05 schreef EppO het volgende:
Pentium? why geen AMD?
Mensen..hou toch is op met dit soort opmerkingen!! Hier wordt ik écht doodziek van :|

Zelf heb ik net een pIV 1.8A @ 2.4 GHz / Asus P4B :( / 512mb SD-Ram erbij

vind dit bagger :D

krijg volgende week Asus P4T-E + 2x256MB Rimm :) zoals ik het wil :D

vind de i850 nml 1000x beter dan de i845/i845d :D vriend van mij met i845d gaat ook naar i850

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Spice

Spice

hum mijn plankje staat voor 149 euro in PW is dat duur?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 16:52 schreef CIOMrCrazy het volgende:

[..]

Mensen..hou toch is op met dit soort opmerkingen!! Hier wordt ik écht doodziek van :|
Tja, dit kun je verwachten op een forum waar het merendeel van de Tweakers AMD fan is. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 16:54 schreef Spice het volgende:
hum mijn plankje staat voor 149 euro in PW is dat duur?
Ligt eraan... als ik ik het zou kopen, en er na 3 maanden nog niet tevreden over ben, vind ik het duur. :)
Als ik er na een jaar nog met plezier op draai is het goedkoop.
Een Asus P4B266 is rond de €200, maar dan weet ik wel dat het werkt, en daar hecht ik op dit moment meer waarde aan dan een paar €'s. ;)

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:15

Crazy-

Best life ever

Op donderdag 04 april 2002 16:54 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Tja, dit kun je verwachten op een forum waar het merendeel van de Tweakers AMD fan is. ;)
ja dus ??? tis gewoon (sorry) zielig om ELKE keer WEER te zeggen:

Waarom geen AMD?
AMD is goedkoper, neem dus AMD!
AMD is beter, bla bla bla bla

tis allemaal bull shit! Intel vs AMD is OVER! Tis bijna allemaal zelfde prijs en snelheid/kracht.

Sorry, maar ik begin het echt zat te worden hier, je kan niet 1x wat posten over intel of ze beginnen GELIJIK te zeiken.

:(

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 18:39 schreef CIOMrCrazy het volgende:

[..]

ja dus ??? tis gewoon (sorry) zielig om ELKE keer WEER te zeggen:

Waarom geen AMD?
AMD is goedkoper, neem dus AMD!
AMD is beter, bla bla bla bla

tis allemaal bull shit! Intel vs AMD is OVER! Tis bijna allemaal zelfde prijs en snelheid/kracht.

Sorry, maar ik begin het echt zat te worden hier, je kan niet 1x wat posten over intel of ze beginnen GELIJIK te zeiken.

:(
Hmmz, ik stoor me er al niet meer aan.
Het went na verkoop van tijd wel. :)

• jotheman
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Op donderdag 04 april 2002 19:19 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Hmmz, ik stoor me er al niet meer aan.
Het went na verkoop van tijd wel. :)
Hij heeft wel gelijk hoor, mag jij me eens de voordelen tegenover de nadelen zetten en dan zeggen dat je op basis daarvan intel kiest...
't is alleen de naam voor sommige mensen...
offtopic:
en ik zweer bij AMD (maya das mijn mening :))

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 19:37 schreef jotheman het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk hoor, mag jij me eens de voordelen tegenover de nadelen zetten en dan zeggen dat je op basis daarvan intel kiest...
't is alleen de naam voor sommige mensen...
offtopic:
en ik zweer bij AMD (maya das mijn mening :))
Huh :? Waar heb jij het nou over?
CIOMrCrazy klaagde dat mensen eens op moeten houden met altijd AMD roepen als iemand iets over Intel schrijft. :?
Daarop antwoorde ik dat ik me er niet meer aan stoor, went wel na verloop van tijd.

En jij begint in eens over AMD... Of ben ik nu gek :?

En nog even voor de duidelijkheid, ik kies niet voor Intel om de naam.
Ik heb meerdere redenen om voor Intel te kiezen, die heb ik trouwens al beschreven maar daar heb je vast overheen gelezen. |:(

Lees de draad, voor je blaat! (c) HlpDsK

Verwijderd

Is dit een goede keuze ?

P4 2,0
Asis P4S533
Club 3d ATI Rraideon 8500 pro
OEM geheugen ddr/133

graag kritiek, overclock mogelijkheden enz................

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 19:13 schreef Layka het volgende:
Is dit een goede keuze ?

P4 2,0
Asis P4S533
Club 3d ATI Rraideon 8500 pro
OEM geheugen ddr/133

graag kritiek, overclock mogelijkheden enz................
koop merkgeheugen als je gaat overclocken....... :)

Verwijderd

ddr 2700 als je voor erformance/overklokbaarheid gaat. Vind je dit te duur zou ik besparen op je mobo , nl een Asus P4s333 ook een errug goed bord
Pagina: 1