Toon posts:

civIII

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een aantal vraagjes over taktieken enzo, en ik hoop niet dat deze gesloten wordt, ik heb search en civilidopia gebruikt:

-ik heb nu aardig wat steden met een civil disorder, om dit op te lossen heb ik ze op temple en zo gezet, maar als ze civil disorder hebben produceren ze niks en komt het nooit af, bij de vorige civ kon je het dan kopen, maar dit lukt niet bij civIII toch? hoe kan ik het beste zo'n civil disorder oplossen? ik heb een heleboel mannetjes in de stad gezet, want dit stond in de civilidopia, maar dit helpt niet echt, wie heeft een oplossing?

-als ik oorlog wil voeren, wat voor regering kan ik dan het beste gebruiken? democratie, republiek, etc.

-ik heb best wel veel goudstukken, kan ik er verder nog iets mee?

alvast bedank, en als je verder nog handige tips hebt houdt ik mij aanbevolen!

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 17:31
-ik heb nu aardig wat steden met een civil disorder, om dit op te lossen heb ik ze op temple en zo gezet, maar als ze civil disorder hebben produceren ze niks en komt het nooit af, bij de vorige civ kon je het dan kopen, maar dit lukt niet bij civIII toch? hoe kan ik het beste zo'n civil disorder oplossen? ik heb een heleboel mannetjes in de stad gezet, want dit stond in de civilidopia, maar dit helpt niet echt, wie heeft een oplossing?
Je kunt mannetjes veranderen in entertainers. Ze kunnen dan geen land meer bewerken, maar ze zorgen wel voor een extra happy face.
-als ik oorlog wil voeren, wat voor regering kan ik dan het beste gebruiken? democratie, republiek, etc.
Het communisme dacht ik zo.
-ik heb best wel veel goudstukken, kan ik er verder nog iets mee?
Zorgen dat vijanden je niet aanvallen :)

Verwijderd

De beste "goverment type" voor een aanvallend iemand is Monarchy
De mensne worden niet boos als jij aanvalt, beter nog, het boeit ze geen fuck :)

Als jij als democraat of republikein de aanvallende kant bent in een oorlog, krijg je ruzie met je volk
Zij vindne het niet liev als jij de tegenstander aanvalt

Snelste oplossing? Vrede met tegenstander

Vraag: om civil disorder te voorkomen maar wel oorlog voeren?

Zorg dat jij NIET de aanvallende kant bent
Klinkt makkelijk, is het (volgens mij) niet :)
Je moet hem dan zoveel mogelijk opfokken (spy'tje hier, veel eisend handeltje daar etc etc)
Als hij dan jou de oorlog verklaard moet je hem met de grond gelijk maken
Want als je er te lang over doet, gaan de mensne weer zieken over dat ze geen oorlog meer willen, bla bla bla :)

Ik gebruik de laatste tijd vooral Communisme of Monarchie, die werken volgens mij het beste als jij de "heersend" en/of aanvallende persoon bent :)

note: bij Monarchie verlies je vrij veel geld aan corruptie, dus je research en entertainment geld moet iets lager

Volgens mij is dan ook het beste zo lang mogelijk Democratie/ Republiek aan te houden, daar verdien je meeste geld mee, en werken je werkers op 150%
Als je dan wil gaan aanvallen moet je ff door revolutie en dan naar Monarchie

Of zoals ik al eerder zie, tegenstander zover krijgen dat hij jou aanvalt

Hurry production kan je alleen doen als je genoeg geld hebt, en als je Democratie, Republiek, Monarchie bent (misschien nog meer, niet naar gekeken eigenlijk)

bij Communisme word bij Hurry Product, 1 "inwoner" van je stad gedood (als je het te vaak doet worden de mensen ook boos (d8 ik))

Kortom, wil je vaak aanvallen?
-Monarchie , hurry produdction door geld

Wil je lekker afwachten?
-Democratie
-Republiek

Wil je lekker communist uithangen?
-Communisme

Weet verder geen echt voordeel van Communisme, misschien alleen het "gevoel van" een communistisch leider te zijn ofzo? :)

Sjees, wat een lul verhaal, hoop dat je er iets aanhebt :o

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 11:36
hehehe,
maar wel handig zo'n:
"handige tips voor Civ3 in een notedop"

Ik vind zelf in Civ3 het belangrijkste:
het begin, waar land mijn settler op aarde, veel gras, weinig bergen, weinig oerwoud enzo, beetje zoet water in de buurt, en als het kan interessante resources waar je lekker snel mee kan gaan handelen.
Als je een ruk beginpunt hebt, gelijk opnieuw starten en niet je energie steken in het maken van diepweggestopte bergdorpen en dorpen op houten palen in het moeras

Mijn Flickr; Sony A7iii

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 13:26

spacy

+++

Heel belangrijk om civel disorder te voorkomen zijn:

veel blije poppetjes hebben,
je doet dat al met tempels, maar dat schiet niet echt op.

in civ3 zijn de luxery resources veel leuker, je kunt hiermee zonder veel moeite zo in elke stad 5 happy faces krijgen ;)

zelf speel ik het liefst op democratie, maar oorlogen is dan pas aan te bevelen als je universal survage, of police departments hebt.

begin idd de oorlog nooit zelf!

en om je vijand echt goed te pesten in een oorlog, moet je z'n handelcolonies afsluiten,
dan zal je vijand er meer moeite mee hebben z'n steden onder controle te houden, en de betere legers te bouwen.

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 14:22
check iig even www.apolyton.net voor het serieuzere civ-werk.

Als je stad in civil-disorder zit (wat je beter kunt voorkomen) kan je in de city-view op de stad klikken (op het plaatje waar je workers kan assignen) en dan worden automatisch een aantal workers in entertainers omgezet zodat je weer fijn verder kan gaan de volgende beurt.
Beste is toch om dit gewoon te voorkomen door temples en dergelijke te bouwen, en ook door luxuries te traden. Desnoods ook met wonders.

Als je oorlog wilt voeren en je bent een democracy dan wordt het volk al snel opstandig, vooral als jij de agressor bent of als het lang duurt. Dus zorg voor korte oorlogen... weet waarvoor je gaat en zorg dat je dat dan binnen een paar beurten krijgt en probeer dan de vijand zo ver te krijgen dattie vrede sluit. Voor het serieuzere oorlogswerk schijnt het beter te zijn als communist door het leven te gaan, maar ik ben altijd democracy, dus ik zou het niet weten.
Langdurige oorlogen zijn iig bijna nooit slim, het is beter om steeds kleine stukjes van je vijanden af te snoepen, zodat je ze niet de kans geeft groot te groeien.

Only dead fish go with the flow

Pagina: 1