Toon posts:

Wordt deze hardware ondersteund?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hard op zoek naar een computer waarop ik met linux kan beginnen. Heb er nu ook eentje gevonden maar nu wil ik natuurlijk wel weten of alle hardware door Linux wordt ondersteund. Heb op deze pc nou slack in dualboot staan maar als je met een winmodem zit die niet goed ondersteund word is de lol er snel af. Je hebt toch internet nodig als je iets wilt gaan leren en telkens booten naar een ander os werkt niet.

Dit zijn de onderdelen die in de computer zitten:

Moederbord: Jetway 633AS

Proc: AMD Duron 950

Koeler: Thermaltake superorb koeler

HD: ?? 40 Gb 7200 rpm

Videokaart: ATI Radeon VE 32 Mb Geen probleem

Geheugen: 128 Mb Kingson PC133

44x cdrom, kast, muis toetsenbord, monitor (onbekend merk)

Mochten er problemen zijn met bepaalde monitoren er harde schijven dan kan ik hier ook nog het merk van opvragen.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Linux ondersteunt alles, behalve die koeler van je. Die zal je moeten vervangen :+

/onzin

They made me do it.

Verwijderd

Inderdaad.
Problemen kunnen er zijn met exotische hardware, zoals scanners of digitale camera's of winprinters.
Dit is toch standaard hardware en dat wordt gewoon ondersteund.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op woensdag 03 april 2002 21:11 schreef Xan het volgende:
Ik ben hard op zoek naar een computer waarop ik met linux kan beginnen. Heb er nu ook eentje gevonden maar nu wil ik natuurlijk wel weten of alle hardware door Linux wordt ondersteund. Heb op deze pc nou slack in dualboot staan maar als je met een winmodem zit die niet goed ondersteund word is de lol er snel af. Je hebt toch internet nodig als je iets wilt gaan leren en telkens booten naar een ander os werkt niet.

Dit zijn de onderdelen die in de computer zitten:

Moederbord: Jetway 633AS

Proc: AMD Duron 950

Koeler: Thermaltake superorb koeler

HD: ?? 40 Gb 7200 rpm

Videokaart: ATI Radeon VE 32 Mb Geen probleem

Geheugen: 128 Mb Kingson PC133

44x cdrom, kast, muis toetsenbord, monitor (onbekend merk)

Mochten er problemen zijn met bepaalde monitoren er harde schijven dan kan ik hier ook nog het merk van opvragen.
De ATI Radeon wordt ondersteund door DRI. De rest moet allemaal geen probleem zijn. De dingen die meestal problemen opleveren zijn video- en geluidskaarten, modems en randapparatuur zoals scanners, printers en webcams.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Ik had dat moederbord, totdat een stroompiekje de chipset (en de harddisk) het hoekje omhielp. Werkt als een zonnetje, inclusief de onboard sound (is gewoon VIA686a/b AC97 codec) en de hardware monitor (als je lm_sensors gebruikt). Heeft een tijdlang als mijn firewall gedraaid. Oftewel, no problemo...