Ik ben nog steeds bezig met mijn PO (Praktische Opdracht) Wiskunde, over fractals, zie een van mijn vorige topics hier in
.
Nu ben ik aanbeland bij de Van-Koch-Kromme, en wel bij het gebruik ervan. Je kan er namelijk een kustlijn mee berekenen, en in het voorbeeld dat ik heb gevonden staat dit:
Kan iemand dit nader toelichten?
Nu ben ik aanbeland bij de Van-Koch-Kromme, en wel bij het gebruik ervan. Je kan er namelijk een kustlijn mee berekenen, en in het voorbeeld dat ik heb gevonden staat dit:
Hier begrijp ik echter de ballen van. Iets is gelijk aan hetzelfde, maar dan positief, is gelijk aan oneindigNemen we als voorbeeld de kromme van Koch. De lengte hiervan is simpel afleidbaar uit zijn constructie. Als we stellen dat de lengte van een nulde orde kromme 1 is, dan is de lengte van de eerste orde kromme 4 maal 1/3 of 4/3. Voor een tweede orde zijn dit dan 16 lijnstukken van lengte 1/9. De totale lengte van de Koch kromme is dus :
4n3-n =
(4/3)n =
[sub]vrij naar http://simone.neuro.kuleuven.ac.be/Fractals/kustlijn.html[/sub]
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
4n3-n =