Tbird 1300 wil niet meer hoger dan 1000mhz

Pagina: 1
Acties:

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 08:10
Erm where to begin :P

Ik had me Tbird 1300 op 1400 (133) draaien, ging allemaal prima maar hij werd stressed graadje of 57. Dus ik schroef de Papst 8412NGL van me alpha heatsink en schroef de Papst 8412NGM erop. Nou daar begon de ellende. Ik zet computer aan, niks nada noppes, fans draaien, hd's spinnen up en verder gebeurt er niks.
Dus ik reset BIOS, nou dan doet hij het weer maar 1 op de 2 keer begint hij niet meer aan 'detecting ide devices' en als hij dat dan al doet ga ik in de bios. Ik eerst proberen hem weer op 1333 of 1400 (133) te zetten maar dan kreeg ik weer het zelfde probleem. Steeds lager geprobeerd en pas vanaf 1ghz wil hij weer booten!?!?

Heb ik nou per ongeluk de core beschadigt bij het verwisselen van fans of is er iets anders aan de hand?

Help me plz :)

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
haal je cooler er voorzichtig af om het te bekijken :) anders ff cmos resetten.

• miekol
Oh ja vergeten te vertellen. Heb HELE pc uit elkaar gehaald, nieuwe koelpasta (artic silver 3) erop. En weer in elkaar en heb bios ondertussen al een keer of 20 gereset :P

Soms reboot ie ook als ik nog gewoon midden in de bios zit! Of stopt ie midden in bios met reageren!!

En erm sja core lijkt me nog intact, weet ook nie hoe een kapotte eruit ziet :)

Verwijderd

Vergelijkbare problemen ondervond ik toen mijn voeding langzaam aan het overlijden was.

• miekol
Hmmm das nog wel een idee maar deze voeding is nog geen maand oud :( Chieftec 340watt zat bij de kast, hoe kan ik zien of hij het aan het begeven is?

Verwijderd

Geen idee hoe je dat controleert in dit geval. Misschien dat het checken van je ATX kabel e.d. nog een optie is. De Papst die je vervangen hebt terugzetten is misschien ook een mogelijkheid. De ellende begon met je nieuw geplaatste Papst als ik het goed begrijp. Ik neem aan dat je met Papst de ventilator bedoeld op je koelertje. Nieuwe Papst rot?

• miekol
Eerst had ik me NGM als cpu cooler, toen heb ik die vervangen voor een NGL (stiller), en nu wou ik die NGM weer terug zetten (hij draaide wel nog etc.) maar dat werkte dus niet, toen kwamen de problemen, dus NGL er weer op geschroeft en nu dus nog steeds problemen :(

• miekol
Weet dan niemand waar dit aan kan liggen? Ik heb de hele heatsink er voor de 2e x afgehalt en er nu nog strakker op gedaan.

Nu wil hij wel in de bios komen etc. op 1300mhz (100) maar dan boot windows weer niet. Windows boot alleen oop 1000mhz (100). Zo een Thunderbird kan toch niet half stuk zijn?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Nee niet echt nee, hij werkt of werkt niet.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 07:30
Zit die Arctic Silver niet toevallig naast de core op die contactpuntjes en/of smd componenten?

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• miekol
Misschien een heel klein beetje, maar wel miniem dan, zal ik dat nog ff wegpoetsen?

• miekol
Ik heb nu trouwens als ik em op b.v. 1333 (133) zet dat ie dan wel iets doet dan krijg ik:

BIOS ROM Error

checuksum bla bla ofzo en dan wil hij een bootdisk (heb ik niet, dus reset ik bios maar weer)

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 07:30
Op woensdag 03 april 2002 23:23 schreef miekol het volgende:
Misschien een heel klein beetje, maar wel miniem dan, zal ik dat nog ff wegpoetsen?
Ja, doe dat maar! Arctic Silver geleid namelijk!

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

cpu helemaal schoonmaken met wasbenzine
AC3 is ZILVER, en zilver GELEID stroom!!

dus heel goed schoonmaken met een droog plee pappiertje en wasbenzine...kijk ook uit dat het papier niet gaat loslaten

Verwijderd

Je kan ook proberen om je geheugen langzamer te zetten in de bios, want zoiets vaags had ik laatst ook, en toen lag het daaraan.

Succes!!

• miekol
Ok ik zal de CPU schoonmaken (doe ut altijd met alchohol en wattenstaafjes, toch ook wel goed?)

En waar kan ik mijn geheugen langzamer zetten in de bios? Heb award bios 6.0 (met softmenu III) (op abit kg7 :) )

heb ook al geprobeerd met 1 dimmetje tegelijk te booten maar dat maakte geen verschil.

Verwijderd

gewoon een nieuwe kopen :)

• miekol
Ok, jij betaald? >:)

• miekol
Ik heb nu de CPU helemaal schoongemaakt met alcohol en wattenstaafjes maar heb nog steeds exact dezelfde problemen? :(

Zou het dan toch de voeding kunnen zijn omdat hij soms gewoon midden in bios reboot of stopt met reageren of zou de bios gewoon verrot zijn? Heb em al 39383x gereset ondertussen :P

Verwijderd

Kan zowel aan de CPU als het moederbord liggen. Ik heb al meegemaakt dat een AMD 1200 niet op 133 FSB wilde werken, precies wat je zegt: windows wil dan niet starten.
En ik heb al meegemaakt dat een moederbord niet meer op 133 FSB wilde werken: of geen beeld, en als er wel beeld was de meest wazige fouten.

• miekol
Nou naar shop waar ik cpu + mobo heb gekocht geweest, core volgens hun beschadigd dus draai nu oude tbird 900 die ik nog had liggen :(
Pagina: 1