Toon posts:

MX Record

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap hier geen bal van
Ik draai nu Mdeamon voor pop server. op mijn pc
op zoneedit.com gebruik ik hun dns
Nu heb ik ingesteld hun ip
en daar de mx record aangemaakt met mail server adres: mail.ghost-central.com die naar mijn ip gaat.
en toch het werkt niet
hoe of wat gaat hier mis?
Kan iemand mij uitleggen hoe dat mx record werkt?

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:58
Lekker duidelijke allemaal! Kun je even wat meer info geven zoals:

- welk domein is de MX record --> evt de DNS entries
- kun je telnetten naar je eigen poort 25?
- ook vanaf een andere server van buiten je ISP's netwerk
- Heb je lang genoeg gewacht --> weet je zeker dat de MX al in de DNS actief is: kun je dus middels 'dig' je MX opvragen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het verhaal over MX records staat zowel in de FAQ als in de FAQ van ZoneEdit uitgelegd.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
staat inderdaadt bij zoneedit maar snap er dus weinig van.
dns is van zoneedit
domain is van mijn en de port ervan ligt op 3110 inplaats van op 110
want de andere wordt allemaal geblockt. onder de 1024

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op woensdag 03 april 2002 21:01 schreef Flyer17 het volgende:
staat inderdaadt bij zoneedit maar snap er dus weinig van.
dns is van zoneedit
domain is van mijn en de port ervan ligt op 3110 inplaats van op 110
want de andere wordt allemaal geblockt. onder de 1024
poort 25 moet hoe dan ook open staan van buitenaf. Inkomende mail (smtp) komt nu een maal via smtp kan niet via een andere poort.

Dus als je een eigen mailserver wil draaien die de mail van je domein ontvangt moet je poort 25 open staan. Anders gaat dat echt ni lukken.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Handig. Afgezien van het feit dat je met een MX record aangeeft waar je je mail via SMTP heengestuurd wilt hebben, hoe moet de rest van de wereld weten dat jij je SMTP server niet op poort 25 hebt draaien? |:(

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Je MX record voor het domain "ghost-central.com" staat op een waarde van 0 (nul).

Ik zou deze verhogen naar een gangbare waarde van 10 of 100.

Misschien dat er enkele paketten zijn die dit niet slikken.

Verwijderd

Topicstarter
ook allemaal leuk en aardig... maar ut gaat me om de pop-server. Smtp gebruik ik die van de provider gewoon die gaan ik dan dus ook niet draaien. en de pop staat op poort 110 standaart. alleen heb ik die bij mij op 3110 gezet omdat 110 geblokt wordt door provider.

Verwijderd

MX records hebben niets met POP te maken. Als het MX record voor de domeinnaam waar het om gaat naar je machine wijst, moet je een SMTP server draaien op poort 25, zo werkt dat nu eenmaal.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 21:27 schreef Grasvezel het volgende:
MX records hebben niets met POP te maken. Als het MX record voor de domeinnaam waar het om gaat naar je machine wijst, moet je een SMTP server draaien op poort 25, zo werkt dat nu eenmaal.
dat houdt in dat mensen het wel via pop kunnen ophallen weer bij mij daarna lijkt mij?

Verwijderd

Dat kan. Je mailserver krijgt mail binnen via SMTP, kijkt voor wie het is en gooit het in de betreffende mailbox. Vervolgens kan de mail dus weer van die server opgehaald worden. Daar zijn verschillende protocollen voor, waarvan pop3 de meest gebruikte is.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan ik heb namelijk nu het volgende. Als ik mail wil ophallen krijgt hij geen verbinding met pop server.

Dat is mijn probleem. Dat van stmp gaan ik nu ff bekijken hoe ik dat heb staan in dat geval.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op woensdag 03 april 2002 21:34 schreef Flyer17 het volgende:
ok dan ik heb namelijk nu het volgende. Als ik mail wil ophallen krijgt hij geen verbinding met pop server.

Dat is mijn probleem. Dat van stmp gaan ik nu ff bekijken hoe ik dat heb staan in dat geval.
En je stelt Outlook of elke ander willekeurig mailprogramma zo in dat ie op poort 3110 kijkt i.p.v. 110?

En je weet zeker dat poort 3110 open is op jou systeem, dat daar een pop3 server achter draait (telnet naar 3110 toe)?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
die poort is open jah want die heb ikopen gezet dus dat is wel inorde.
Outlook ingesteld maar euh die geeft aan tijdens het kijken van die account: The connection to the server has failed. Account: 'mail.ghost-central.com',Server: 'mail.ghost-central.com', Protocol: POP3, Port: 3110, Secure(SSL): No, Socket Error: '10061, Error Number: 0x800CCC0E

Verwijderd

Volgens mij draait je service of niet of op een andere poort.

Probeer eens te telnetten naar die machine op die poort. Als het goed is krijg je dan je server aan de lijn, zo niet dan is er echt iets anders mis.

Probeer eerst ook even te telnetten op IP, en daarna pas op hostname. Lukt het eerste wel en het tweede niet dan is er toch iets fucked up met je DNS.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 16:36

Floor-is

5.2

Move ANS -> NT

Dit is ook weer geen 'advanced' vrees ik, als je 14 bent misschien, maar als je een beetje met firewalls enzo hebt gespeeld, dan weet je dit wel. (En anders kan je het wel vinden in de help :P)

Bericht hierboven

Pagina: 1