If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
The Bible in Genesis 5:4, tells us that Adam and Eve had other sons and
daughters. According to Jewish tradition they had 30 sons and 27
daughters. Adam and Eve were created perfect, so marrying sisters and
brothers would not have caused problems, after the flood it was down to
cousins could marry, today we have devolved to where up to 3rd cousins
can produce badly deformed children
(tis toch zo handig dat google)
Verwijderd
Er staan inderdaad een paar vreemde dingen in Genesis (en ook in de rest van de bijbel).
Maar het gaat niet over wat er letterlijk in staat. Het gaat erom wat de schrijvers van de bijbel je wilden duidelijk maken toen ze al die teksten opschreven. (Iets wat voor veel mensen niet helemaal duidelijk is)
Maar het gaat niet over wat er letterlijk in staat. Het gaat erom wat de schrijvers van de bijbel je wilden duidelijk maken toen ze al die teksten opschreven. (Iets wat voor veel mensen niet helemaal duidelijk is)
Dat deel van de bijbel, en waarschijnlijk een hoop andere delen, zijn eerder figuurlijk dan letterlijk bedoeld.
Overigens heb ik wel eens van een dominee gehoord dat er wel meer mensen waren dan alleen Kain en Abel. Dat lijkt me idd ook wel wat vaag, want daar wordt in de bijbel geloof ik niks over gezegd.
Je moet het geheel niet te letterlijk nemen. Dat de schepping in diens letterlijke vorm vrijwel onzin is, is eigenlijk wel een feit. Ik ben gelovig, maar je kunt er niet omheen dat wetenschappelijke feiten het idee van een letterlijke schepping zoals vermeld in de bijbel redelijk ontkrachten. Maar net als voor veel andere delen van de bijbel; het is figuurlijk.
Overigens heb ik wel eens van een dominee gehoord dat er wel meer mensen waren dan alleen Kain en Abel. Dat lijkt me idd ook wel wat vaag, want daar wordt in de bijbel geloof ik niks over gezegd.
Je moet het geheel niet te letterlijk nemen. Dat de schepping in diens letterlijke vorm vrijwel onzin is, is eigenlijk wel een feit. Ik ben gelovig, maar je kunt er niet omheen dat wetenschappelijke feiten het idee van een letterlijke schepping zoals vermeld in de bijbel redelijk ontkrachten. Maar net als voor veel andere delen van de bijbel; het is figuurlijk.
Hmm. Dat bedoelde ik dus. Had die dominee toch gelijk. Ik had natuurlijk ook gewoon even mijn bijbel kunnen inkijken. Ik was wat lui vandaagOp woensdag 03 april 2002 20:17 schreef sverzijl het volgende:
The Bible in Genesis 5:4, tells us that Adam and Eve had other sons and
Dit topic voldoet niet echt aan de eisen van W&L. Lees de policy is voordat je een topic opent...
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()