DMA voor writer wil niet aan??

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-04 21:30
Hoi,
het zit me niet mee, naast dit probleem heb ik ook nog een ander probleem. Eerst maar ff mn config:

Asus A7V133
AMD Tbird 1.0ghz@1.2ghz (9x133, draait al een jaar zo)
Asus V7700 Pure (GeForce 2 GTS 32MB), det 27.10
Terratec DMX XFire 1024, driverversie 5.12.1.3056
2x Western Digital 400BB (7200rpm, 40gb, 2MB cache) op Promise Raid controller (Raid 0), Promise drivers van Asus site, versie 2.0.0.24
Realtek RTL8139 NIC (100Mbit), standaard XP drivers, maar ook realtek drivers werken niet
Aopen 40x en Aopen 1232A (12x10x24 ofzo) elk op eigen IDE kanaal

De writer en de CDROM zitten dus op een eigen IDE kanaal, allebei als Master dus. Maar, voor de CDROM kan ik DMA gewoon aanzetten, maar de writer blijft stug in PIO4. Dit vertraagd nogal bij het branden :'( . Via de search kwam ik erachter dat het kon helpen om de IDE kanalen ff te verwijderen, en na het opstarten opnieuw proberen, maar helaas. Niet dus. Iemand een ander idee? De writer heeft een hele tijd gewoon in UDMA 2 mode gedraaid voor de reinstall...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
op die Aopen writer (en speler ook) zit een jumper aan de achterkant (naast die van master/slave) als je die eraf haalt dan gaat ie op UDMA33>>...

try, (staat ook in de handleiding overigens)

A wise man's life is based around fuck you

• Dr_Frickin_Evil
Op woensdag 03 april 2002 22:15 schreef zwelgje het volgende:
op die Aopen writer (en speler ook) zit een jumper aan de achterkant (naast die van master/slave) als je die eraf haalt dan gaat ie op UDMA33>>...

try, (staat ook in de handleiding overigens)
nòg een jumper? Op mijn beiden Aopen's niet hoor! Alleen voor master/slave setting :?

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

ik ken je probleem

ik heb het ook al een paar keer voorgehad onder windows xp en mijn plex 24x

af en toe vergeet windows precies dat het een udma drive is en zet hij hem op pio4 (terwijl het POST scherm duidelijk aangeeft dat hij op dma33 draait)

hoe los ik dit op?

hardwaresettings aanpassen, de secondary channel veranderen naar een via ide controller, rebooten, dan de ide controller verwijderen, rebooten, en plots staat er terug een ide kanaal met blijkbaar alles op dma!

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op donderdag 04 april 2002 00:43 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

nòg een jumper? Op mijn beiden Aopen's niet hoor! Alleen voor master/slave setting :?
bij mij wel.. (ook aopen)

A wise man's life is based around fuck you

• Dr_Frickin_Evil
Op donderdag 04 april 2002 11:14 schreef bogy het volgende:
ik ken je probleem

ik heb het ook al een paar keer voorgehad onder windows xp en mijn plex 24x

af en toe vergeet windows precies dat het een udma drive is en zet hij hem op pio4 (terwijl het POST scherm duidelijk aangeeft dat hij op dma33 draait)

hoe los ik dit op?

hardwaresettings aanpassen, de secondary channel veranderen naar een via ide controller, rebooten, dan de ide controller verwijderen, rebooten, en plots staat er terug een ide kanaal met blijkbaar alles op dma!
dat snap ik niet helemaal... hoe verander ik het secondary channel naar een via ide controller??

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

in je hardware settings van je secondary channel gaan, en dan wijzigen

zelf een apparaat kiezen
"alle hardware weergeven"
en zo naar via gaan, en dat aanpassen

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Pagina: 1