Toon posts:

Debian installatie over netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig Debian te installeren op een 486 DX2 66.

Omdat een heleboel diskettes zo'n geklooi is, wil ik het eigenlijk via netwerk (kabelinternet) doen. Alleen: Hoe doe ik dat? De install detecteert niet automatisch mijn netwerkkaart, zoals het installatie-verhaal in het topic [topic=395099/1/100] staat.

Dus heb ik geprobeerd mijn netwerkkaart (rtl8019 --> volgens realtek ne2000-compatible) aan de praat te krijgen. Dit krijg ik niet voor elkaar (wel ff met een DOS-bootflop + realtek-tool de IRQ op 5 en de IO op 300 gezet)

Hoe nu verder?

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:22
Welke debian probeer je erop te zetten? Ik heb een Realtek 8029 en in potato deed ik de ne2k-pci installen en in Debian woody herkende de setup het automaisch.

To be, or not to be...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 20:12 schreef Ansenyi het volgende:
Welke debian probeer je erop te zetten? Ik heb een Realtek 8029 en in potato deed ik de ne2k-pci installen en in Debian woody herkende de setup het automaisch.
Volgens mij is het potato - compact

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:22
Heb je het al geprobeerd met ne2k-pci?

To be, or not to be...

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 09:15
Realtek 8019 is een ISA-kaartje, en inderdaad ne2000 compatible.
Je moet de ne.o module hebben geloof ik, en bij het inserten de opties io=0x300 en irq=5 opgeven. (isa-kaarten worden zonder opties vaak niet gevonden vandaar)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 11:01 schreef gekkie het volgende:
Realtek 8019 is een ISA-kaartje, en inderdaad ne2000 compatible.
Je moet de ne.o module hebben geloof ik, en bij het inserten de opties io=0x300 en irq=5 opgeven. (isa-kaarten worden zonder opties vaak niet gevonden vandaar)
Inderdaad, dat was het probleem ook, kwam ik achter. Bij het installeren het io-adres niet goed ingevuld |:(
Daarna komt er netjes een melding dat dat ding gevonden is, en vervolgens kun je je installatie vanaf internet vervolgen :)

De installatie is inmiddels voltooid :)
Pagina: 1