GeForce1 DDR vs. GeForce2 GTS MX

Pagina: 1
Acties:

• Mox
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 16:34
Zoals de titel al zegt, twijfel ik tussen die twee kaarten. Ik wil niet al te veel bezuinigen op de video kaart maar het moet nou ook geen GeForce2 Ultra worden... ;)
Wat zijn de voordelen van de MX? Hij heeft vernieuwde T&L, maar hij heeft maar 2 pipelines. De DDR is soms iets sneller, maar ook al ouder. Ik wil namelijk met deze kaart nog wel even voort kunnen.
Elk advies is welkom, bedankt!
Joren

Verwijderd

Leg mij eerst maar s uit wat een geforce 2 GTS MX is. Ik ken wel de GTS en de MX maar dat zijn toch, en dan vooral in prijs, verschillende kaarten.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Ik heb een Geforce DDR (al zes maanden) en denk niet dat de Geforce2 GTS MX veel toevoegd. De DDR is soms sneller. Ga je voor een beetje meer snelheid dan kies je de DDR. Wil je bezuinigen dan kies je de GTS MX...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
De GeForce DDR heeft 4 pipelines, maar heeft een fillrate van 480MTexels per seconde.

De GeForce 2 MX heeft 2 pipelines, maar heeft een fillrate van 700 MTexels per seconde.

De fillrate is dus een stuk hoger, maar voor zover ik weet hebben de GeForce 2 MX kaarten géén DDR RAM, wat dus in de hogere resoluties & 32 bit een bottleneck vormt. Ik zou zeker gezien de prijs (de GeForce 2 MX is nog altijd goedkoper dan een GeForce DDR) voor de GeForce 2 MX gaan.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 18:17
Ik heb nu zelf de V7100T van asus (=MX 2) en die bevalt goed.
Grote voordeel is dat het een Geforce 2 is en alle voordelen daar dus ook van heeft, zoals toekomstige/huidige spellenen programmas die een Geforce 2 ondersteunen(en ook de drivers), met alle verbeteringen die een Gforce2 heeft t.o.v. de 1.
Nadeel is dat het geheugen langzamer wordt aangestuurd waardoor metname in de hoge resoluties hij iets minder is dan een Gforce1 MET DDR en 32 bit.
16 bit gaat wel redelijk

Suc6

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

ga voor de GF2MX

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Hmm, bij Xenon Webstore verkopen ze wel een Geforce 2 MX met DDR! Zag het deze week toevallig, het leek me vreemd. Weet iemand daar meer van?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

Ik heb de v6800 en de v7100 hier . De MX (7100) is in geen enkele benchmark sneller .

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

don't get your hopes up!!!

De SDR en DDR zijn even snel!!! De een heeft een 128bit membus en de ander een 64bit!!

De GF1DDR is sneller dan de GF2MX. Als de 2 MX overgeklokt wordt tot the max is ie ongeveer even snel, maar dan kan de ouwe nog een stukkie verder!!

Prijsverschil is rond de 100 piek...in het voordeel van de MX, maar ik ga voor speeeeeeed!!!

reserveringshouder Tesla Model 3

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:47

Wimo.

Shake and Bake!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>maar dan kan de ouwe nog een stukkie verder!![/quote]Een stukkie verder? >:)

Verwijderd

Hey,

Ik heb een Asus V7100T gekocht......
en wou weten hoever dat ding gaat met Overclocken?
ik heb hem nu op:
Core 225 MHZ
en RAM op 240 MHZ
dat ding heeft nog helemal geen Artifacts...

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:05

Animal_X

Rodin

bij guru3d staat een review die toch wat meer in het voordeel van MX is!!!

Q3A:
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/review/guillemot/3dprophet2mx/pic_bench_quake.gif

3D Mark 2000:
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/review/guillemot/3dprophet2mx/pic_bench_3dmark.gif

Dagoth Moor:
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/review/guillemot/3dprophet2mx/pic_banch_dagothmoor.gif

Gebruikte Hardware:
Pentium III Coppermine 500E @ 667 MHz, i820 133Mhz FSB 196 MB PC-133 SDRAM

Gebruikte Software:
Windows 98 SE
DirectX 7a
Detonator Drivers 5.22

Met de detonator 3 drivers had de MX (en de GTS) waarschijnlijk nog verder mij de 256 weggelopen.

Greetz Animal_X
[GoT]Animal_X

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Das een Geforce 1 SDR die daar gebenched wordt . En dan nog iets , ik haal met m'n 6800 op 1024 toch ff nog een paar fps meer dan die GTS . Kuttest dus .

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:05

Animal_X

Rodin

ik weet dat dat een SDR is maar in de review van canard is de MX soms zelfs even snel/langazamer als een SDR en ik weet zeker dat dat niet klopt!!

P.S. de benchmark zijn op 32bit
(geen kut benchmark)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Die GTS haalt daar op 32 bit een score van 53 fps in quake 3 . Een beetje MX haalt dat ook wel , zelfs met alle settings op max en niet eens overgeklokt . Wel kuttest dus .

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
De MX versie scheelt je behoorlijk wat geld, en als je hem overklokt schelen de prestaties niet zo heel veel. Op default wint de Geforce 1 DDR het wel. Nipt op 16bit, en ruim op 32 bit.

Als je de boel overklokt komt de boel er zo uit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www1.anandtech.com/reviews/video/nvidia/geforce2mx/overclocking/image106.gif

Op 16 bit wint ie het wel, maar op 32 bit nog steeds niet. Dat komt nu eenmaal door het verschil in geheugen-bandbreedte.

Conclusie: Speel je alles op 16 bit: MX kopen! Kan je nog een TV-out erbij nemen en ben je nog steeds veel goedkoper uit.

moet je perse op 32 bit gamen, koop een DDR kaart. Voor 32 bit heb je die geheugen bandbreedte gewoon nodig, daar valt gewoon niet tegen over te klokken.

Zie ook Anandtech's ASUS V7100T review en deze geforce MX overklocking guide

Verwijderd

Misschien niet helemaal relevant voor de meeste moederborden maar ik heb her en der ook wel eens opmerkingen gelezen over de stabiliteit (en dan met name het gebrek daaraan) van Geforce kaarten op bepaalde moederborden. Weet alleen niet meer precies wat en waar. :(

Geforce 2MX is wat power-consumptie wel een stuk vriendelijker.

Zat zelf ook te twijfelen en heb voor de MX gekozen met als voornaamste (en primitiefste :)) reden: nieuwer = beter

Verwijderd

ALs je een "kleine" voeding hebt, zou ik zeker (ook) voor een MXje gaan:

GF 256 (sdr/drr, maakt weinig verschil uit hier denk ik) 16 Watt.
GF2 MX 4 Watt
GF2 GTS 8 Watt
Pagina: 1