Toon posts:

floppydrive kleiner te maken???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok naar aanleiding van deze topic
wil ik heel graag weten of ik ook een floppydrive kleiner kan maken: het is dus echt de bedoeling dat alles kleier word echt alles wil ik kleiner maken. *D
ik hoop dat er iets nuttigs uit komt want de search gaf nix.
maar IS het mogelijk en wat kan ik wegslopen ??

Verwijderd

Topicstarter
ik ben dus voor de duidelijkheid op jacht naar tips en hints, over hoe ik mijn floppydrive kleiner kan maken dus dingen inkorten en weghalen en dergelijke.

zorry ik weet het dat ik niet zomaar omhoog schoppen mag maar er is een beetje hast bij want ik wil nl gaan modden zo meteen *D

Verwijderd

koop een laptop floppydrive en een converter naar IDE(of hoe dan ook de floppy systeem heet op een normaal mobo)

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
ik heb wel eens zo'n ding open gesloopt. en er zit heel weinig lucht in....

maar schroef hem eens open, en kijk erin en zet alles eens op een lochische plek neer.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 20:15 schreef KingOfDos het volgende:
koop een laptop floppydrive en een converter naar IDE(of hoe dan ook de floppy systeem heet op een normaal mobo)
jah een laptop floppy maar ik wil het gebruiken voor een oude pc mod en wil er niet veel geld in steken

btw zon ding heet: FDD :P

Verwijderd

Ik heb zelf wat oude floppy drives uit elkaar gehaald, en in de breedte kan je in ieder geval nergens heen, door de breedte van de floppy. Platter kan je hem ook zeker niet maken, want het schuif mechanisme in combinatie met het motortje niet meer platter te krijgen. Ik denk dat de enige kans die je hebt, is het het verwijderen van de print (ik heb het over Sony drives, ze zullen niet al te veel verschillen) en hem daarmee in te korten, maar daar zit je waarschijnlijk niet op te wachten denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik w8 overal op zodra ie maar kleiner word en ook nog werkt :o

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 20:17 schreef GuusD het volgende:

[..]

jah een laptop floppy maar ik wil het gebruiken voor een oude pc mod en wil er niet veel geld in steken

btw zon ding heet: FDD :P
duhh, maar het systeem net als IDE maar dan voor een floppydrive(FDD = Floppy Disk Drive).
dat systeem dat een fdd aan het mobo maakt heeft vast wel een naam(waar wat?)

Verwijderd

Topicstarter
nou OK dat weet ik ook niet.

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:51
Door een hamer te pakken :+
Nee, waarom zou je het diskettestation kleiner willen maken? Zoals hierboven al staat kun je hem lastig nog kleiner maken.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

zow de 150posts zijn er nu w8en tot de toegang.
Zo en zijn het allemaal techposts, anders kom je er nog niet in >:)

Maar ff ontopic, lijkt me wel geinig maar wat heb je eraan, past er dan nog een diskette in ?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 20:21 schreef hccer het volgende:
Door een hamer te pakken :+
Nee, waarom zou je het diskettestation kleiner willen maken? Zoals hierboven al staat kun je hem lastig nog kleiner maken.
ik weet niet maar modden is verslavend en ik heb gewoon zin om ALLES kleiner te maken (wat ergens mogelijk is en in de case) kijk een hdd ofzow kom ik niet mee aan want dat lukt geheid niet :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 20:23 schreef InfraC het volgende:

[..]

Zo en zijn het allemaal techposts, anders kom je er nog niet in >:)
ALLEMAAL TECHPOSTS JAH :P
Maar ff ontopic, lijkt me wel geinig maar wat heb je eraan, past er dan nog een diskette in ?
JAH IK WEET HET NIET LEES HIER BOVEN MAAR *D
edit:
(sh*t dubbelpost)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Je kunt het front ervanaf halen, scheelt weer een 4 mm :)
Verder zou je de voorkant van het loopwerk eraf kunnen flexen, wanneer daar tenminste geen veertjes achter hangen en geen schanieren zitten. Je diskette komt er dan iets verder uit te steken, maar heel veel kun je d'r ook niet afhalen, wanteronder zit die draaiende magneet.
Maar in een moderne computer zit toch helemaal geen FDD meer? :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Er is wel wat ruimte, je zou het kunnen 'comprimeren' ik denk dat je als resultaat ca. 1 cm dikke drive krijg dan, maarja wat is het nut. Ik kan niet vertellen hoe en wat want dat ligt aan het type drive.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 20:28 schreef TD-er het volgende:
Je kunt het front ervanaf halen, scheelt weer een 4 mm :)
Verder zou je de voorkant van het loopwerk eraf kunnen flexen, wanneer daar tenminste geen veertjes achter hangen en geen schanieren zitten. Je diskette komt er dan iets verder uit te steken, maar heel veel kun je d'r ook niet afhalen, wanteronder zit die draaiende magneet.
Maar in een moderne computer zit toch helemaal geen FDD meer? :)
nee maar het is geen moderne computer, het is een 486 dat een download bakkie gaat worden (als ik hem ooit aan de praat krijg)

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
Waarom een floppy drive,
die dingen worden tegenwoordig toch niet echt intensief meer gebruikt :7
Ga liever wat meer tijd besteden aan een cd-rom kleiner maken (daar zit enorm veel luchtt in vergeleken met een floppy drive die echt bijna zonder lucht zit }:O )

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 20:37 schreef Loran het volgende:
Waarom een floppy drive,
die dingen worden tegenwoordig toch niet echt intensief meer gebruikt :7
Ga liever wat meer tijd besteden aan een cd-rom kleiner maken (daar zit enorm veel luchtt in vergeleken met een floppy drive die echt bijna zonder lucht zit }:O )
nou ik geef de moed op voor een floppydrive mod :P
nou dan iid maar over op de cd rom mod
offtopic:
kan ik de titel wijzigen of moet Phreak dit doen?

iemand suggesties voor de cd rom mod??

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
Op woensdag 03 april 2002 20:54 schreef GuusD het volgende:

[..]

nou ik geef de moed op voor een floppydrive mod :P
nou dan iid maar over op de cd rom mod
offtopic:
kan ik de titel wijzigen of moet Phreak dit doen?

iemand suggesties voor de cd rom mod??
Geen laatje op 1 of andere manier de cd erin kunnen leggen
met hamer de buitenkant bewerken zodat de lucht gedeeltes aan de buitenkant komen waar je weer andere dingen kan leggen.

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Topicstarter
he phreak zou jij de topictitel willen veranderen in: cd-romspeler kleiner te maken??

mocht ik het zelf kunnen : HOE???
want ik wil nu geen floppy mod meer maar een cd rom mod :P
edit:
of zal ik een niew topic openen?

• Da_Patriot
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-08 20:53
Yo Guus, als je nou es probeerde HOOFDLETTERS te gebruiken; dat leest wat prettiger :7

Daikin EHBX04D6V / ERGA04DV | LG WH20S.F5 | Enphase iQ8+ 20 x 410W Qcells |

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik weet het, ik typ snel een bericht en vergeet de HOOFDLETTES en de punten .....

Verwijderd

Topicstarter
He phreak gooit deze maar dicht ik open wel een niewe voor de duidelijkheid ;)

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Gooi die flop eruit...
Je hebt 'm niet echt meer nodig, en het is zo klein als het maar mogelijk is

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

jij wilt volgens mij alles klein hebben :?

koop een laptop, dan heb je een kleine floppy, klein toetsenbord, kleine voeding, en weet ik het allemaal nog meer.
Pagina: 1