[XP]Grote bestanden over netwerk->CRASH

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-04 21:30
Hee,
Ik heb sinds gisteren 2x WD400BB hd's in raid 0 op mn onboard Promise Raidcontroller. Ik heb nu echter het probleem dat wanneer ik grote bestanden, ik weet niet precies hoe groot, maar bestanden van een MB of 10 gaat nog goed, proberen te copieren vanaf een hd op het netwerk, naar mijn pc, dat mijn pc dan compleet vast loopt. Alleen een reboot werkt dan nog :( . Voordat ik die hd's had, en dus voordat ik XP er opnieuw opgezet had, werkte het allemaal perfect. Nu dus niet meer... Heeft iemand een idee hoe dit komt, en hoe ik dit kan verhelpen?? Voor de duidelijkheid, bestanden kopieren van bijvoorbeeld een CD is geen probleem. Ook de benchmarks van Sisoft Sandra geven geen probleem (behalve dan dat de C: partitie een stuk trager is als de andere 2, maar misschien komt dit omdat daar Windows op staat??)

Config:
Asus A7V133
AMD Tbird 1.0ghz@1.2ghz (9x133, draait al een jaar zo)
Asus V7700 Pure (GeForce 2 GTS 32MB), det 27.10
Terratec DMX XFire 1024, driverversie 5.12.1.3056
2x Western Digital 400BB (7200rpm, 40gb, 2MB cache) op Promise Raid controller (Raid 0), Promise drivers van Asus site, versie 2.0.0.24
Realtek RTL8139 NIC (100Mbit), standaard XP drivers, maar ook realtek drivers werken niet
Aopen 40x en Aopen 1232A (12x10x24 ofzo) elk op eigen IDE kanaal

edit:
Hmm oke, dit merk ik nu net pas. Ook als ik een mp3tje van het netwerk af probeer te spelen, loopt ie na een halve minuut ofzo vast. De server merkt er overigens niks van... :?

• Dr_Frickin_Evil
Oja, dit maakt het dus nog vager. Ik kan wel gewoon van internet downloaden, dat is dus geen probleem. M'n pc staat nu bijvoorbeeld een uur of 3 met 50KB/s te downloaden, zonder probs.... Iemand een idee??

• Dr_Frickin_Evil
iemand??

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
gaar geheugen? bad sectors?

probeer eens met een andere driver voor je netwerkkaart..

probeer eens een andere netwerkkaart..

ga zo maar door..

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
IRQ conflict tussen netwerkkaart en Promise controler misschien??

Heb hier ook zoiets gehad... Na flink kopieeren naar mijn ATA100 schijfje knalde mijn internet verbinding er gewoon uit.. kwam door zo'n brak Realtek kaartje..

Helemaal leuk was toen ik er een 2e Realtek bij plaatste.. Had in een keer 20 netwerk adapters in mijn device manager staan en mijn harddisk deed het helemaal niet meer :)

Toch maar eens wat wezen wisselen in mijn machientje.. ook een netwerkkaartje gekocht dat IRQ-sharing aan kon...

Pvouput live

• Dr_Frickin_Evil
Deze pc heeft, op de 2 wd's na, maandenlang stabiel gedraaid op XP. Het probleem is gekomen, sinds dat ik de raidcontroller ging gebruiken voor de 2 wd's.
In het configuratiescherm zie ik dat zowel beide IDE controllers, de geluids- en videokaart, de netwerkkaart en de Promise Raidcontroller IRQ 9 gebruiken. In hoeverre is of kan dit in XP een probleem zijn?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Het kan wel werken als alle kaarten IRQ sharing ondersteunen..

Ik had dus een elcheapo Realtek 10Mbit combo kaartje erin die dat niet ondersteunde en toen kreeg ik problemen.. in combi met mijn SBLive ging het helemaal mis..

Nu heb ik nog steeds 2 elcheapo Realtek kaartjes erin zitten, maar dan een 10/100... die kan wel IRQ-sharing aan en nu werkt alles perfect.. SBLive in non-shared PCI slot

Kijk even in het boekje van je Asus board, welke PCI sloten geshared zijn... Als ik jou was zou ik er voor zorgen dat je netwerkkaart in een non-shared slot zit..

Pvouput live

Pagina: 1