Duron doet vaag ...

Pagina: 1
Acties:

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Heb weer een probleem :S

Here goes:

ik zet mijn Duron aan, geen beeld :S, ook geen piepjes, nix ...

Doe een Athlon CPU in dit mobo, en hij draaid! Toch maar eens die Duron weer proberen dan. Weer doet ie nix. Ik bekijk die Duron eens goed op brandplekken ofzo ( fan is een keer uitgevallen waardoor hij over de 100 graden werd, heeft daarna wel weer gewoon gedraaid :S.) Maar ook niets te vinden. Test ik mijn duron ff bij iemand anders in een ander mobo ( te weten een ECS K7VTA v3.0 ofzo ) en hij doet het direct!. Dus CPU is het niet.

Verder heb ik ander geheugen geprobeerd en andere videokaart ( wat het probleem niet kan zijn IMO aangezien die het met die athlon het wel doen ).

Dus de vraag is hoe kan dit in godsnaam gebeurd zijn :S? Het is gebeurd nadat ik hem in mijn EPoX 8KHA+ heb gehad ( waar hij het ook niet in deed ). Het mobo waar hij het op zou moeten doen is een Jetway 663AS Pro (:r). Ondanks dat het geen geweldig mobo is zou ik hem wel graag weer aan de praat krijgen. Iemand misschien enig idee? ( Bios resetten heb ik al gedaan, batterij eruit ook ).

fotoblog

Verwijderd

jumper van de 133bus er wel weer op gedaan ?

er zit dus een jumper op dat de moederbord op 133 gaat draaien
staat dat wel goed ?

• ViolatoR
Die jumper zit er dus niet op.

Wel op mijn EPoX maar daar moet die duron dus niet op :P

fotoblog

• ViolatoR
^^ weet niemand het??

fotoblog

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Volgens mij moet je die jumper er dus wel opzetten |:( . Dan krijgt je moederbord dus weer een standaard fsb van 100MHz en dus niet 133. Dat kan je Duron niet trekken en de Athlon wel.

• ViolatoR
Ja maar zoals ik al 2x eerder heb gezegd. Er zit geen jumpertje voor op dat mobo :S Anders had ik die al lang goed gezet.

fotoblog

Verwijderd

Toch moet er een BIOS reset switch of jumper op zitten, ookal is je MOBO jumperless. Die zit er echt wel op, reset je BIOS, en je zal zien hij werkt. dan gaat de detectie namelijk weer vanaf de laagste waarde af omhoog.

• ViolatoR
Soms vraag ik me wel af of de vraag wel word gelezen want:
Op woensdag 03 april 2002 19:40 schreef ViolatoR het volgende:
... Bios resetten heb ik al gedaan, batterij eruit ook ...

fotoblog

• ViolatoR
plaatje van het gedrocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.j-mark.com/PRODUCT/mb/j663as.jpg

zoals je kan zien zit er naast de batterij een geel jumpertje, verder zijn er geen jumpers te vinden.

fotoblog

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Op donderdag 04 april 2002 12:13 schreef Mephisto het volgende:
Volgens mij moet je die jumper er dus wel opzetten |:( . Dan krijgt je moederbord dus weer een standaard fsb van 100MHz en dus niet 133. Dat kan je Duron niet trekken en de Athlon wel.
kan een duron niet 133? lol :D check me sig heb alles clean draaien

MAAR 133 bij tehoog voltage trekt ie idd NIET nee.. ook niet 100 bij tehoog voltage...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• ViolatoR
Op donderdag 04 april 2002 15:14 schreef DAMAGE het volgende:

[..]

kan een duron niet 133? lol :D check me sig heb alles clean draaien

MAAR 133 bij tehoog voltage trekt ie idd NIET nee.. ook niet 100 bij tehoog voltage...
leuke overclock >:)

Maar schiet er weinig mee op :S

fotoblog

Pagina: 1