Toon posts:

SPDIF in op Philips Acoustic Edge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Hollywood+ kaartje die mijn DVD's netjes decodeert en het beeld en geluid braaf naar de huiskamer stuurt om daar van films te genieten.
Nu is de audiokabel aangesloten op de SPDIF output van de Hollywood+, maar omdat ik ook mp3 wil afspelen in de huiskamer, en mijn Philips Acoustic Edge een SPDIF in- en outputaansluiting heeft, dacht ik slim te zijn om de Hollywood+ op de input aan te sluiten en vervolgens de output alleen via de geluidskaart te laten lopen... volgens mij zoals de kaart bedoeld is. :{

Alle instellingen geprobeerd, kabels gechecked, maar het werkt niet. Ik krijg wel output van de kaart (dus mp3 etc. werkt wel) maar de doorlus van Hollywood+ naar de kaart op SPDIF in werkt niet...

Iemand soortgelijk probleem, of liever een wel werkende gelijke situatie ? :)

PS. Ik gebruik de 1.84 Beta drivers.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 19:49
Tja, wat voor signaal zend ie hollywood uit? is dat een AC3 signaal? Waarschijnlijk wel he? Dat vreet de input spdif dus niet! die ken alleen normale spdif-signalen.
Gewoon twee kabeltjes trekken, of het geluid altijd via je AE-sturen, kun je bij stereo films gebruik maken van de QMSS-functie (maakt van stereo 5.1) Veel beter dan DPL2 of andere nepzooi!
Waarom heb je eigenlijk een AE als je deze functie niet gebruikt (en als je 2x een dvd kijkt ook even deze functie uitprobeert, want soms...)

diskeltische lurker

Verwijderd

Topicstarter
Hm. Twee kabeltjes trekken dan maar. En die QMSS-functie ? Tja, nog nooit gehoord, ik zal er eens naar kijken. Maar dat is niet echt de enige eigenschap wat die kaart zo geweldig maakt hoor... :o

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 19:49
Dat vink nou echt jammer! Je moet die functie een keertje gehoord hebben met muziek (soms supergaaf soms te nep) en met dvd's Gewoon je dvd software op stereo zetten en de AE op 5.1! Om eerlijk te zijn, ik zit een dv te kijken en te genieten van het geluid, kom ik er later achter dat het de AE was die surround toverde en dat het niet DD was!
Men heeft het ook ontwikkeld uit onvrede met DD, die heeft verhoudingsgewijs erg weinig surroundeffecten, maw het kan meer! :D
Voor geluid vind ik het ook erg plezierig omdat je alle 5.1 luidsprekers gebruikt en de muziek dus zachter kan, erg gaaf met loungemuziek als je visite hebt, die staan echt stom te kijken. (je bouwt er gewoon sfeer mee)

diskeltische lurker

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:15

joker1977

Tweakert

Op donderdag 04 april 2002 09:43 schreef technopeuter het volgende:
Men heeft het ook ontwikkeld uit onvrede met DD, die heeft verhoudingsgewijs erg weinig surroundeffecten, maw het kan meer! :D
Tuurlijk kan er meer met DD5.1, je zou in principe alles kunnen, tenslotte zijn de 5.1 channels discreet en kunnen ze afzonderlijk worden aangestuurd.

Echter: De meeste mensen die een film kijken willen dat helemaal niet. Surround is puur voor ondersteuning aan effecten en eventueel een 'deuntje op de rear-boxen tijdens het begin van de actie'. Ik zit al vlak op die achterboxen in mijn DD5.1 opstelling als ik een DVD kijk, dan heb ik geen behoefte aan nog meer herrie wat daaruit komt :)