Toon posts:

visio connectors

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een programma dat een visio tekening analyseerd en tijdelijk in mijn geheugen zet.

Het probleem zit hem in de connectors, ik gebruik connectors met een pijl zodat gebruikes een richting kunnen aangeven, maar om een of andere rede gooit visio soms het begin en einde van een connector om zonder dat de pijl de andere kant op wijst. En nu heb ik dus grote problemen om route van de tekening (een soort flowchart) te bepalen.
Normaal gesproken is de ene kant van de pijl het begin punt en de andere kant het eindpunt, maar zodra er dus 2 pijlen naar een object wijzen gooit hij ze om.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Ik programmeer het trouwens in VB6 met een ole koppeling naar Visio 2002.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 19:32 schreef kia het volgende:
Ik ben bezig met een programma dat een visio tekening analyseerd en tijdelijk in mijn geheugen zet.

Het probleem zit hem in de connectors, ik gebruik connectors met een pijl zodat gebruikes een richting kunnen aangeven, maar om een of andere rede gooit visio soms het begin en einde van een connector om zonder dat de pijl de andere kant op wijst. En nu heb ik dus grote problemen om route van de tekening (een soort flowchart) te bepalen.
Normaal gesproken is de ene kant van de pijl het begin punt en de andere kant het eindpunt, maar zodra er dus 2 pijlen naar een object wijzen gooit hij ze om.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Ik programmeer het trouwens in VB6 met een ole koppeling naar Visio 2002.
Staat de protection nog aan van die connectors.

rechtermuis toets op object--- format---protections. (in Visio 5)

Had ik ook eerst problemen mee, totdat ik er achter kwam dat het aan die 'protections' lag.

Verwijderd

Topicstarter
nee die staan er niet op, het heeft met de auto-layout van visio te maken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
         --------------
         |      |
         |    A  |
         |      |
         --------------
            |   
            |
            v 
         --------------
         |      |
         |    B  |
         |      |
         --------------
resultaat volgens mijn progje is 
a -> B

-------------- 
         |      | 
         |    A  |
         |      | 
         --------------     
            |   |
            |   ---------------
            v            V  
         --------------    --------------
         |      |    |      | 
         |    B  |    |     C   |
         |      |    |      | 

resultaat 
a --> b 
a --C

-------------- 
         |      | 
         |    A  |
         |      | 
         --------------     
            |   |
            |   ---------------
            v            V  
         |      |    |      | 
         |    B  |--> |     C   |
         |      |    |      | 

En nu gaat het fout het resultaat word nu
A --> B
b --> C
C --> A

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 09:02

Knutselsmurf

LED's make things better

Ik ben niet zo goed thuis in de combinatie VB-Visio, maar zou het kunnen zijn dat begin en eind van de lijn niets te maken heeft met het wel of niet zichtbaar zijn van pijlpunten? Ik kan me namelijk voorstellen dat je ook aan beide kanten een pijlpunt kan hebben. In dat geval zal je iig moeten checken op het aanwezig zijn van een pijlpunt aan een van beide kanten en dat word dan je eindpunt.

- This line is intentionally left blank -

Verwijderd

Topicstarter
voor zo ver ik weet kun je niet controleren op pijlpunten, wat ik wel weet is dat een een connector een begin connector heeft en een end connector, en dus in bepaalde omstandigheden gooit hij die zomaar om zonder dat ik dat wil.

Maar ja als iemand dus een oplossing heeft hoe het het beste door een tekening kan lopen dan hoor ik dat graag.

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je kunt misschien proberen of je vanuit de properties van de Shapes kunt zien welke Connector er naar toe wijst, i.p.v. vanuit de Connector te kijken naar welke Shape hij naartoe wijst. Ik doe maar een gokje. ;)
Pagina: 1