Toon posts:

Geheugenprobleem Dell computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Dell Dimension XPS 350R staan waar ik een stripje geheugen bij in heb gezet, maar nu start ie niet goed op (ontbrekende windows bestanden geeft ie aan).

Op bank 0 staat het originele stripje 64 mb PC100-222-620 SDRAM en ik heb er een strip 256 mb PC133-333-520 (Tweakers Shop) bij in gezet. Op alleen de originele strip geen problemen maar zodra ik die 256 mb er waar dan ook bij in zet (bank 0,1 of 1), problemen. Ook in die Dell BIOS zijn geen geheugenafstellingen te vinden. Iemand een idee of ik die zaak kan oplossen en hoe? Thanx

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:51

Snow_King

Konijn is stoer!

ik d8 dat er in dell's aparte geheugen chips moesten.

zo niet begin je wel in bank 1 en dan tweede zet je die in bank 2?

anders weet ik het niet!

btw move to Processorts, Mobo's Geheugen ;)

Verwijderd

Helaas pakt dell, net als Compaq, niet al het geheugen wat er is.
Dus zal je geheugen moeten nemen wat Dell "compatible" is.

• komaki
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 11:42

komaki

The Hot Zone

Op woensdag 03 april 2002 19:22 schreef Snow_King het volgende:
ik d8 dat er in dell's aparte geheugen chips moesten.
nopez dit is niet zo
maar het kan wel zo zijn dat niet elk geheugen het goed doet in een Dell
ik heb er iig nog nooit problemen mee gehad

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 19:22 schreef kwennie het volgende:
Helaas pakt dell, net als Compaq, niet al het geheugen wat er is.
Dus zal je geheugen moeten nemen wat Dell "compatible" is.
He? jeee..en welk geheugen is dan wel 'Dell compatible'??

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Ik heb in mijn Dell XPS R450 (zelfde moederbord) oa Apacer, Samsung en Hyundai gehad. Allemaal geen probleem, Dane-Elec zou dus geen probleem moeten zijn. Heb je de mogelijkheid om de module in een ander systeem te proberen? Misschien is de module gewoon gaar.

Verwijderd

Hmz, het lijkt me heel sterk dat Dell specifiek geheugen nodig heeft. Niets dat Dell in zijn computers propt is van eigen makelij. Biosupdateje misschien? Anders eens proberen om de module om te ruilen en te kijken of er een perfect match te vinden is...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 19:28 schreef gcb het volgende:
Ik heb in mijn Dell XPS R450 (zelfde moederbord) oa Apacer, Samsung en Hyundai gehad. Allemaal geen probleem, Dane-Elec zou dus geen probleem moeten zijn. Heb je de mogelijkheid om de module in een ander systeem te proberen? Misschien is de module gewoon gaar.
Nee, die mogelijkheid heb ik momenteel niet (draai zelf met DDR). Maar kan het zijn dat dit bordje geen 256 mb geheugenstrips aan kan? Dus maximaal 128 mb per bank?

• gcb

gcb

Op woensdag 03 april 2002 19:31 schreef App het volgende:

[..]

Nee, die mogelijkheid heb ik momenteel niet (draai zelf met DDR). Maar kan het zijn dat dit bordje geen 256 mb geheugenstrips aan kan? Dus maximaal 128 mb per bank?
Hij kan wel 256 aan (volgens Dell zelf niet, maar volgens Intel en gebruikers bevestigen dat), maar dan moet het een dubble side dimm'etje zijn. 16 chips in totaal dus. Anders ziet hij maar de helft en maakt hij misschien fouten, maar dat hoeft de oorzaak niet te zijn.

Probeer anders 2x 128 te halen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 19:36 schreef gcb het volgende:

[..]

Hij kan wel 256 aan (volgens Dell zelf niet, maar volgens Intel en gebruikers bevestigen dat), maar dan moet het een dubble side dimm'etje zijn. 16 chips in totaal dus. Anders ziet hij maar de helft en maakt hij misschien fouten, maar dat hoeft de oorzaak niet te zijn.

Probeer anders 2x 128 te halen.
De 256 mb geheugenstrip is idd enkelzijdig! (dus totaal 8 dimms aan een kant). Zal es bij de Tweakers Shop gaan vragen of ze dit voor 2 x 128 mb willen omruilen. Thanks voor de tip.

• gcb

gcb

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 19:26 schreef App het volgende:

[..]

He? jeee..en welk geheugen is dan wel 'Dell compatible'??
Dat weet ik niet maar wel dat ik 3 verschillende Dimm`s heb geprobeert.
De dealer zei dat het vaker bij Dell voor komt, toen heb ik hem maar speciaal geheugen laten bestellen (van dell).
Een andere keer ging het trouwens wel goed, dat was Apacer.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

HA>>PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1