Intel overdrive DX4 100 hitte probs

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Hoi,

Ik heb hier een Intel overdrive DX4 100Mhz liggen in mijn router die ik aan het bouwen ben. Op de proc zit een standaard heatsink:

Afbeeldingslocatie: http://www.fureai.or.jp/~kdoffice/akiba/Akibaximage/Cpu/DX4ODP.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fureai.or.jp/~kdoffice/akiba/Akibaximage/Cpu/Dx2-odp-66.jpg
is dus niet mijn proc

Maar hij wordt behoorlijk heet, zo heet dat ik bijna mijn vinger niet meer op dat bovenste plaatje kan houden :7

Ik dacht altijd dat dat ding geen koeler nodig had (zat nl zonder koeler in de pc waar ik m uit heb) maar nou begin ik toch te twijfelen...

[edit]Het is dus voor me router, en ik wil er dus GEEN fan op hebben. Ik heb dit al geprobeerd, en het werdt inderdaad aardig koel erdaar, maar ik kreeg er wel weer een poep herrie bij.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Officieel hoort zo'n kreng precies in de airflow van een 8cm fan te zitten die aan de voorkant van de kast koude lucht naar binnen zuigt en over de CPU blaast.

Als je dat niet hebt of het nog steeds te heet vindt, kun je gewoon een 40mm fan erop schroeven (schroeven gaan tussen de heatsink blades in, gaat prima- zo heb ik ook m'n BX northbridge van koeling voorzien)

Oslik blyat! Oslik!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Intel 486DX4-100 is een 3.5V CPU, dus moet het met een heatsink alleen wel afkunnen.
Zelf heb ik een Cyrix/IBM 486DX4-100 gehad zonder fan of heatsink, was ook gewoon stabiel.

• LeonM
Maar is er een kans dat dat ding dan doorbrand of zit er een soort beveiliging op, net als moderne cpu's?

• _JGC_
Ding fikt niet af. Geeft alleen aan dat de heatsink goed verbonden zit :)

Een 486 kan heel wat hebben. En dat ie warm wordt: so what, hij blijft gewoon werken.

* _JGC_ heeft nog nooit een 486 gezien die is gestorven aan oververhitting of overclocken.

Verwijderd

Een DX4-100 kan inderdaad wel af met heatsink en een beetje airflow maar een Intel overdrive is toch wel wat anders geloof ik tenminste als ik naar mn Socket 4 Intel Overdrive 133 kijk

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Ander zet je er toch een fannetje op? Beetje knutzelen en je hebt een fan op je cpu :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• _JGC_
DX4-133 was er toch alleen van AMD? (DX5-133 of 5x86-133 PR75)

Nu zie ik pas wat er bij jou zoveel warmte maakt. Onder die heatsink, zit niet alleen een CPU, maar ook een spanningsregulator die van 5V->3.5V maakt.
Ofwel: een ontiegelijk warm ding... Tis niet je CPU die zoveel wamte maakt, maar die spanningsregulator, die vind je ook wel vaak op videokaarten, worden ZEER warm :(

Verwijderd

die 586 van amd ken ik heb ik zelf ook nog gehad, das pas een echte bakoven :Y)

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:26

Gallus

Cheesy

Ik gebruik een Dell met Intel 486DX4-100 en die heeft ook alleen een aardig koelblok. Dat ding wordt echter ook loei heet, is nauwelijks aan te raken.

Maar goed, Dell zal het wel weten', m'n routertje is gewoon erg stabiel.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 03 april 2002 20:23 schreef _JGC_ het volgende:
DX4-133 was er toch alleen van AMD? (DX5-133 of 5x86-133 PR75)
Neuh, hij heeft het over een Overdrive om een P54C (So5 Pentium 1) op een P24C (So4) mobo te prakken. Die moet ook 5V->3.3V converteren en kun je dus ook een ei op bakken.

Oslik blyat! Oslik!

• LeonM
Op woensdag 03 april 2002 20:17 schreef FastBunny het volgende:
Ander zet je er toch een fannetje op? Beetje knutzelen en je hebt een fan op je cpu :)
Ja zo moeilijk is dat niet, maar tis een router dus hij moet eigenlijk fanless zijn :)

Maar nou dus de vraag: HOORT er een fan op dat heatsinkje te zitten of is ie ontworpen om zo gewoon te werken (zonder fan dus)

Verwijderd

De dikte van de coretechnologie is nog zo dik dat hij een behoorlijk hoge core temp kan hebben. Ik heb een keer mijn vinger verbrand aan een Overdrive. Ik schrok daar ontzettend van, er zou ten slotte brand uit kunnen breken met een stoffige PC, ik heb er toen maar een FAN op gebouwd, simpel een kleine 40 mm fan en klaar. terug naar zeer draagzame temps.

Al hang je in de buurt maar een fan met een beetje luchtstroom is het al goed.

succes

• LeonM
Op woensdag 03 april 2002 22:51 schreef Wingman25 het volgende:
De dikte van de coretechnologie is nog zo dik dat hij een behoorlijk hoge core temp kan hebben. Ik heb een keer mijn vinger verbrand aan een Overdrive. Ik schrok daar ontzettend van, er zou ten slotte brand uit kunnen breken met een stoffige PC, ik heb er toen maar een FAN op gebouwd, simpel een kleine 40 mm fan en klaar. terug naar zeer draagzame temps.

Al hang je in de buurt maar een fan met een beetje luchtstroom is het al goed.

succes
Zucht nog maar een keer dan, ik heb er al een fan op gehad, dat was idd lekker koel, maar ik wil dus fanloos, omdat het een router is :)

Verwijderd

-optie 1.. koop een hele hoge Koperen Heatsinc sloop die oude eraf en plak die erop...
-optie 2.. een hele stille grote 12volt fan kopen (papst ofzo :9~ ) en laat deze op 5 volt lopen en schroef die op de heatsinc (ik durf te wedden dat als jij je kast dichtschroefd je die fan dan niet kan horen)....
Pagina: 1