[cubase]volume van kanalen bij exporteren

Pagina: 1
Acties:

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
als het goed is moet cubase bij het exporteren toch het volume via de mixers laten lopen.. en zou op die manier de wav die je dan krijgt toch exact hetzelfde moeten klinken als hetgeen in cubase?.. het probleem bij mij is namelijk dat ik de basic track inclusief wat samples wil exporteren maar dat het resultaat qua volume anders klinkt dan het origineel.. iemand enig id waar dit aan ligt?

• nikao
niemand enig id?

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Daar ga ik weer over Nuendo, maar goed: daar moet je dus bij het exporteren van de stereo mixdown naar WAV of MP3 of whatever selecteren dat hij Automation en Effects ook mee moet nemen. Ook moet je zorgen dat al je geautomatiseerde kanalen op Read staan.

• nikao
heb ik aan staan :).. en read ook voor de zekerheid al is dat volgens mij alleen maar als je handelingen hebt opgenomen?.. hij lijkt het ook wel via de mixer af te spelen...want ik zie de kanalen netjes uitslaan..maar toch klinkt het heel anders..terwijl ze er in de help van cubase juist op hameren dat het zoals je het afspeelt ook gaat klinken...

• TheLemon
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

okee, het is wel zo dat mijn automation in de geexporteerde mix wel eens te laat is, ik denk dat dat gewoon een bug is, ik heb ook wel eens problemen gehad dat hij maar een gedeelte van de mix meenam en na een minuut ofzo alleen de drumtracks en de bas, echt heel wazig.

Ik zou even naar updates en patches zoeken (of probeer Nuendo eens ;) )

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

kunnen we niet beter een cubase/nuendo FAQ maken :9
(dan heb ik er ook nog wat aan.. hint hint )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• nikao
zou goed id zijn.. maar volgens mij zijn er hier niet zoveel mensen met veel verstand van cubase?..(krijg nooit echt veel response op mijn vragen)

• OnAcid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-03 12:20

OnAcid

aka 303BASS

Lijkt me ook slimmer om zulke vragen gewoon hier te stellen.

http://www.cubase.net
Pagina: 1