Toon posts:

Oogpijn

Pagina: 1
Acties:

• Anoniem: 33642
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Weet eigenlijk niet waar ik hier mee terecht moet, maar ik zit met het volgende.

Ik speel nu op het moment 2 spellen, Unreal Tournament en Counter-strike.

Ik heb als ik 20 min Unreal speel last van me ogen, rode ogen/tranen (soort hooikoorts symptonen). Nu ben ik hier mee na de huisarts geweest omdat ik UT zeer leuk vind. Hij had er geen verklaring voor.

Nu is de vraag ligt dit aan de monitor? Resolutie noem maar op?

Counter-strike heb ik totaal nergens last van.

Mijn monitor is 17 inch.
UT draait op 1024x768 75hz en CS op 1280 960 op 75hz

Counter-strike is ook veel rustiger, omdat er ook pauzes tussen zitten. Ut is veel sneller, en je blijft maar bezig.

Iemand anders met dit probleem? Want ik baal er ontzettend van. Binnekort krijg ik een nieuwe 22inch en ik hoop dat het daar mee opgelost is.

Ik zit niet te dicht op mijn monitor, zelfs als ik helemaal achteruit hang krijg ik er nog last van.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 09:59

FastBunny

Give it the Works !

Op woensdag 03 april 2002 19:06 schreef [Elite]Hippie het volgende:
[..]
Zorg er voor dat je een goede resolutie pakt en die op minstens 85Hz zet. Vanaf 85Hz is het ergonmisch verantwoord werken.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• MREn
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10-2019

MREn

Suicide blonde

75Hz is eigenlijk net wat te weinig, misschien ben je daar wat overgevoelig voor.

Kan je het niet op school of bij een vriend op een TFT proberen? Zeker bij lang dagelijks gebruik is dat een stuk rustiger.

Wij steenbokken geloven niet in astrologie

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op woensdag 03 april 2002 19:09 schreef MREn het volgende:
75Hz is eigenlijk net wat te weinig, misschien ben je daar wat overgevoelig voor.

Kan je het niet op school of bij een vriend op een TFT proberen? Zeker bij lang dagelijks gebruik is dat een stuk rustiger.
LCD lijkt me inderdaad ook een goed idee nu je het zegt. Staat perfect stil voor je ogen :), Alleen wat duur.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• Anoniem: 49104
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Probeer m eens op een hogere refresh rate te zetten, dat is niet zo vermoeiend voor je ogen;

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50
Welk merk monitor heb je .. dat maakt vaak ook behoorlijk uit, als je monitor niet zo goed is (en het beeld dus was geblurd is) kan het volgens mij zijn dat je ogen proberen scherp te stellen, terwijl het beeld toch wazig blijft. Dit kost veel energie voor je ogen, en kan denk ik dus behoorlijk gaan irriteren enzo ..

[ben geen arts/bioloog, maar dit zou me een logische verklaring kunnen lijken]

• Niet online
En eventueel trinitron monitors willen ook nog wel helpen. Deze monitoren staan bekend om hun extra rustige beeld (dacht ik).

• Quicksilver
  • Laatst online: 25-06 09:25
ik sluit me aan bij het bovenstaande een refreshrate van > 85Hz is echt aan te raden... ik had dat eerst ook vaak maar dat lag aan me monitor want die kon geen hogere rate aan...

• MREn
  • Laatst online: 01-10-2019

MREn

Suicide blonde

Op woensdag 03 april 2002 19:11 schreef FastBunny het volgende:

[..]

LCD lijkt me inderdaad ook een goed idee nu je het zegt. Staat perfect stil voor je ogen :), Alleen wat duur.
Een goede lcd is vandaag de dag in euro's net zo duur als mn 17" in guldens. €1300 dus, dan heb je een hele mooi NEC 18" :)

valt toch wel mee?

Wij steenbokken geloven niet in astrologie

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op woensdag 03 april 2002 19:12 schreef Ceyene het volgende:
En eventueel trinitron monitors willen ook nog wel helpen. Deze monitoren staan bekend om hun extra rustige beeld (dacht ik).
Ik heb al 3 jaar een Iiyama 17" met trinitron beeldbuis.
En ik draai eigenlijk vanaf begin af aan al 1280x1024x85Hz en daar heb ik echt geen last van. Van andere (lees 60hz monitoren) krijg ik ook moeie ogen van.

edit:
geen mooie maar moeie ogen :P

Anoniem: 50278

als je toch een nieuwe monitor krijgt is het dus problem solved.
hou anders ff pauze tussen verschillende potjes.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op woensdag 03 april 2002 19:13 schreef MREn het volgende:

[..]

Een goede lcd is vandaag de dag in euro's net zo duur als mn 17" in guldens. €1300 dus, dan heb je een hele mooi NEC 18" :)

valt toch wel mee?
Een 15" lcd is 500€ ofzo vind ik nog steeds wat prijzig hoor. En ik heb geen 1300€ maar als het voor je ogen is is het eigenlijk een bedrag van niets! Gezondheid gaat voor!

• Niet online
Ik ben maar een arm scholiertje :), dus tft is out of the question :). Maar ik krijg toevallig via pc prive, lang sparen en wat geld voor me verjaardag 27 april een SONY G520 Triniton 22inch.

Ik hoop dat het hier aan ligt natuurlijk, want als je eenmaal met ut online begint wil je niet meer stoppen :).

Ik zal is een keer bij een vriend gaan uten, kijken hoe het daar gaat.

Deze monitor is idd erg brak, een 17inch monitor die nu minstens 4 jaar oud is.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op woensdag 03 april 2002 19:16 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Ik ben maar een arm scholiertje :), dus tft is out of the question :). Maar ik krijg toevallig via pc prive, lang sparen en wat geld voor me verjaardag 27 april een SONY G520 Triniton 22inch.

Ik hoop dat het hier aan ligt natuurlijk, want als je eenmaal met ut online begint wil je niet meer stoppen :).

Ik zal is een keer bij een vriend gaan uten, kijken hoe het daar gaat.

Deze monitor is idd erg brak, een 17inch monitor die nu minstens 4 jaar oud is.
Kan je via die pcprive geen 17"lcd nemen?

• Niet online
Op woensdag 03 april 2002 19:14 schreef FastBunny het volgende:

[..]

Ik heb al 3 jaar een Iiyama 17" met trinitron beeldbuis.
En ik draai eigenlijk vanaf begin af aan al 1280x1024x85Hz en daar heb ik echt geen last van. Van andere (lees 60hz monitoren) krijg ik ook {B]mooie[/B] ogen van.
Zo mooie ogen nog wel ;) Mag je mij wel is uitleggen hoe je die krijgt :D Hehe :)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:14
Op woensdag 03 april 2002 19:18 schreef FastBunny het volgende:

[..]

Kan je via die pcprive geen 17"lcd nemen?
phh, doe mij die sony maar hoor, echt, sony roelt keihard met crt's, echt SCHERP (ja kheb er zelf ook 1, wel 17" ;) )

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op woensdag 03 april 2002 19:19 schreef [Elite]Hippie het volgende:

[..]

Zo mooie ogen nog wel ;) Mag je mij wel is uitleggen hoe je die krijgt :D Hehe :)
Nou wist je dat niet dan 8-) door de 60 hz trillingen worden te oogkegels getraind en daardoor krijg je mooiere ogen.

* FastBunny lult wat onzin hierboven :Y)

• Niet online
Dus het zal wel aan de monitor liggen :)?

*Hippz0r is heel erg blij :+*

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op woensdag 03 april 2002 19:22 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Dus het zal wel aan de monitor liggen :)?

*Hippz0r is heel erg blij :+*
bezoekje aan de opticien misschien? Die hebben veel verstand van ogen :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

heb hier een Sony TFT schermpje staan (15" ter vervanging van een 17" Targa) en ik zou nooit meer terug willen.
als ik dit had geweten, dan had ik nooit mijn 22" iiyama gekocht, maar een 18.1" TFT van Sony.

Zin in een ouderwets gezellige Lanparty? X-Life 1,2,3 juli 2022

• Niet online
Ik zit nu ff in me manual te kijken van deze monitor, nu zie ik staan dat hij tot 1280x1024 op 85hz kan.

Maar nu komt de vraag, hoe moet ik hem dan hoger zetten in UT :P? Nou ja deze vraag hoort hier niet echt, zal het zelf ff uit gaan zoeken.

Verder wil ik jullie alemaal bedanken, ik voel me erg opgelucht. Ik kan me idd niet meer herrineren dat ik oogpijn krijg bij vrienden, speel daar namelijk wel is Q3 en dat is nog sneller als ut ;).

People of GoT Thanks again :)

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op woensdag 03 april 2002 19:26 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Ik zit nu ff in me manual te kijken van deze monitor, nu zie ik staan dat hij tot 1280x1024 op 85hz kan.

Maar nu komt de vraag, hoe moet ik hem dan hoger zetten in UT :P? Nou ja deze vraag hoort hier niet echt, zal het zelf ff uit gaan zoeken.

Verder wil ik jullie alemaal bedanken, ik voel me erg opgelucht. Ik kan me idd niet meer herrineren dat ik oogpijn krijg bij vrienden, speel daar namelijk wel is Q3 en dat is nog sneller als ut ;).

People of GoT Thanks again :)
yw enne je moet dan in windows de resolutie 1280x1024 @ 16 of 32 bits even aanpassen :).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:23
Als het goed is Spellen nemen ook de refresh over die je instelt op je desktop, dus als je 1024x768x32 @ 85hz draait voor je desktop, lopen spellen met die resolutie ook @ 85hz.

Als je een S3 kaart hebt wel, de Kyro2 is een stuk lastiger iig, heb je tooltjes bij nodig

• Niet online
Ja, dat word dus irritant, want mijn monitor in windows draait op 75hz op 1600x1200 (ja idd op een 17inch, ik vind het wel fijn)dan zou ik dus elke keer mijn resolutie moeten veranderen.. Nou ja zal maar moeten, beter dan rooie ogen en niet uten :).

• MrTinux
  • Laatst online: 18:18

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Komt het niet omdat je te weinig met je ogen knippert, omdat je zó gespannen zit te spelen :?

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:59
Zet je brightness wat lager en je contrast wat hoger, dat scheelt vaak ook een hoop, want je ogen worden sneller moe als je beeld erg fel is...

en idd een refresh van 85+ is aan te raden, ik draai 1024*768 @ 100Hz en ik kan uren naar mn beeldscherm kijken zonder last van mn ogen te krijgen...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• Niet online
Geen idee, maar lijkt me niet. Want dan zullen wel meer mensen er last van krijgen. Probeer maar is niet te knipperen, je krijgt vanzelf last van je ogen :). Als je het een aantal minuten volhoud :P.

Voor unrealtournament geld dus niet dat hij je bureaublad hz overneemt want hij springt toch weer van 85hz nar 75hz.

:(

• I_stealth_I
  • Laatst online: 20:47

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

volgens mij heb je de oorzaak zelf al gegeven. Tijdens Unreal spelen ben je waarschijnlijk veel meer gespannen en zeer gecontreerd bezig naar het scherm te kijken. Zo gespannen dat de druk op je ogen toeneemt en dus rood gaan worden. Denk dat je het gewoon moet 'leren' :D om minder gespannen te kijken.

/dev/null

• Niet online
Op woensdag 03 april 2002 19:45 schreef I_Stealth_I het volgende:
volgens mij heb je de oorzaak zelf al gegeven. Tijdens Unreal spelen ben je waarschijnlijk veel meer gespannen en zeer gecontreerd bezig naar het scherm te kijken. Zo gespannen dat de druk op je ogen toeneemt en dus rood gaan worden. Denk dat je het gewoon moet 'leren' :D om minder gespannen te kijken.
Hmms, moet jij vertellen hoe ik dat moet doen :P En als ik achter over hang, camp en noem maar op ben ik niet gespannen.. En ja je moet dit spel toch wel gespannen spelen of niet:)?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37

Jaymz

Keep on moving !

Dit past prima in V&B :)

HA -> VB Dus :)

• Niet online
Nou, na een topic geopend hebben in de Spel forum, sturen ze me weer hier heen :). Ze zeggen dat ik de nvidia refresh fix nodig heb. Hmms oke.. Daarmee kan ik de refreshrate goed zetten in unreal, maar nu lees ik weer in andere topics over refresh rate dat hij niet in winxp werkt :P Zucht, ik kan beter wachten op me nieuwe monitor :)

Anoniem: 29882

misschien helpt af en toe degaussen ook, ? haalt wat spanning van de monitor af, doe ik om de 10 min ongeveer

• Hermanvh
  • Laatst online: 07-01 18:26

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb er zelf ook altijd last van met alles onder de 75 Hz :( Ik heb hier een 19" op 1024x768@100Hz draaien :)

En nooit geen last van m'n ogen :)

Wanneer ik echter een dagje achter een 75 of minder zit merk ik dit echt :(

webOS all the way!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:28
Op woensdag 03 april 2002 19:11 schreef Ceyene het volgende:
Probeer m eens op een hogere refresh rate te zetten, dat is niet zo vermoeiend voor je ogen;
in een game merk je dat niet zo omdat toch ieder beeld anders is.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Anoniem: 36275

Mischien een idee om UT eens op een lagere resolutie te spelen? en dan een die wel op 85Hz of hoger loopt? Als je videokaart t niet aan kan om alle 85Hz te leveren gaat het beeld heel licht schokken, daar kreeg ik vroeger altijd koppijn van.

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

heb ik ook...
op 75hz op 80hz en hoger niet :D

• Niet online
Moet toch duidelijk die hz zijn dan, die dit probleem leveren in combinatie met de montitor dan.

Dan maar ff wachten op me nieuwe monitor :). En mijn videokaart trekt het makelijk op 1600x1200... :) Hij loopt heerlijk vloeiend. Heb hem toch op 1280x960 staan, mijn cs resolutie, daar kan die ook op 85hz maar dat doet ie dus niet :(

Anoniem: 50552

Tis inderdaad een kwestie van vaker knipperen. Ben er al mee bij een oogarts geweest.
Door te gespannen te kijken "vergeet" men te knipperen. Dat geeft vaak vervelende klachten. Vuiltjes, stofjes worden niet goed afgevoerd en kunnen op termijn kleine ontstekingen veroorzaken.
Helaas weet ik dit uit ervaring.
Uiteraard is een goede ergonomie ook belangrijk maar dat was al gemeld.

• rambo-2001
  • Laatst online: 16-05 20:19

rambo-2001

be anonymous

heeft het ook niks te maken met de verschillende resoluties die je draait in cs en ut ?
stel deze bv voor een test eens gelijk in.
gezien je ogen meer werk moeten verrichten (pupil dus)
om alles goed helder te kunnen zien.
ik raad ook aan om eens langs een brillen majoor te gaan om je ogen gratis te laten meten.
het kan misschien zijn dat je een bril/lenzen nodig hebt.

wees zuinig op je ogen je hebt er maar 2

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 09:10
Waarom neem je geen goede 21"Eizo ?

Geld heb je toch... nou via een pc project dan.

CCDP/CCIE#40337

• Niet online
Ik neem een Sony G520, die komt beter uit als de eizo..

Lees maar reviews :)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wat ook kan helpen (maar dat ligt er maar net aan)
is van die oogdruppels halen. Je knippert namelijk weinig en je ogen worden droog > eerder geirriteerd.
Beter en goedkoper is natuurlijk af en toe effe pauze inlassen en naar objecten op andere afstanden bekijken.
Dus even een tijdje naar buiten kijken door het raam of zo.
Pas altijd op met vermoeide ogen, je ogen kunnen van veel computeren erg snel vermoeid raken, krijg je nog hoofdpijn erbij ook.
Altijd oppassen met je ogen, je moet er nog een tijd mee doen he? :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik ken personen die last hebben van 'wagenziekte' symptomen bij het spelen van 3D games. Dit komt doordat je hersenen -als je je goed concentreerd op het spel - voor de gek worden gehouden.
Als dit ook bij jou het geval is dan heeft een hogere refresh-rate ook geen zin.

Maar buiten dat is een hogere refresh rate wel veel rustiger voor de ogen. Probeer het gewoon eens uit op een lagere resolutie (800x600 of 1024x768) en een hogere refreshrate. (85 Hz+, liever 100 Hz)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Niet online
Op woensdag 03 april 2002 20:07 schreef Breepee het volgende:

[..]

in een game merk je dat niet zo omdat toch ieder beeld anders is.
Je merkt het niet... op een manier van 'je beseft het niet'; - maar voor je ogen maakt het toch wel degelijk verschil! :P

Anoniem: 14126

Als het niet aan de refresh-rate enz. ligt. Volgens mij wel, hoor.. maar ALS.

Dan wordt het volgens mij alleen maar erger met een grotere monitor.. ik heb zelf een 22" iiyama en als ik daarmee ga fps'en dan is toch zeker een/vierde van mijn fov :o bezet door de monitor.. in het begin had ik wel moeite met snelle bewegingen enzo, maar dat went wel..

vooral spellen als street fighter enzo schoppen kont op een grote monitor, dan krijg je echt een arcade gevoel, maar ik begin een beetje off-topic te worden..

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 19:27

Glorificationer426

come we hero rush yes?

'k heb het ook wel eens, als ik te lang achter elkaar zit te gamen dan vergeet ik ook te knipperen en als je dan stopt en weer gaat knipperen dan gaat het tranen als de pest, maar voor de rest geen probs mee, en ik draai nog op 60hz ook dan :) (gare 21" van 10 jaar oud :))

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 18:33
ik heb er ook wel eens een beetje last van. niet dat me ogen rood worden of gaan tranen, maar echt plezierig is het niet (en ik draait nog eens op 85hz).
ik heb toen eens op een stage een tijdje achter een monitor die op 100hz liep gewerkt, en dat was echt stukken beter.
daarom heb ik ook nu een 19" philips besteld die 1280*1024 op 100hz doet :9

• Anoniem: 29488
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 19:12 schreef Ceyene het volgende:
jep, ik heb een Dell 19" Trinitron (:9) @ 1600x1200@85hz draaien.. dat is zekers relext beeld...

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-06 10:18
Als je UT in Direct3D speelt kun je eens proberen de refresh rate te forceren met behulp van DXDiag. In het meest rechtse tabblad van dit programma moet je bijvoorbeeld eens 85 invullen voor de refresh rate. Dit zou moeten werken...

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 21:44

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op donderdag 04 april 2002 08:09 schreef Glorificationer het volgende:
'k heb het ook wel eens, als ik te lang achter elkaar zit te gamen dan vergeet ik ook te knipperen en als je dan stopt en weer gaat knipperen dan gaat het tranen als de pest, maar voor de rest geen probs mee, en ik draai nog op 60hz ook dan :) (gare 21" van 10 jaar oud :))
:o 60 hz, alsik naar 60 kijk heb ik binnen 2 minuten barstende koppijn en heb ik nog de hele dag last van me ogen. Ik heb me monitor nu op 1280x1024 op 100 hz staan [monitor kan 121 hz aan maar brakke GeForce3 wil niet hoger dan 100 |:()

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Niet online
Op donderdag 04 april 2002 11:03 schreef VinnieM het volgende:
Als je UT in Direct3D speelt kun je eens proberen de refresh rate te forceren met behulp van DXDiag. In het meest rechtse tabblad van dit programma moet je bijvoorbeeld eens 85 invullen voor de refresh rate. Dit zou moeten werken...
Is dit een los programma? Zo ja waar is die te verkrijgen? Of is het een commando in console?

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-06 10:18
Gewoon uitvoeren bij Start->Uitvoeren (of Run bij Engelstalige versie van Windows...).
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee