Toon posts:

[bios upgrade] onbekend moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voel me zwaar newbee om dit topic te moeten openen, maar ik kom er niet uit.

Ik heb hier een P2 350 staan met een merkloos moederbord en waarvan ik de bios wil upgraden. Heb er wel een boekje bij gevonden, maar ook dat bracht niets nieuws. Ook op het moederbord zelf kan ik geen merk vinden. Wel staat er op de chip Winbond, maar dat brengt me nog nergens :?

Als-tie opstart, staat er dat het gaat om:
07/22/1999 440BX-ITE8671-2A69KV3IC-00
Met MVPCinfo vind ik onderstaande info:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~koenies-andina/forum/bios.jpg

Mijn conclusie mbt het verschil van datum was dat ik tegelijk met het instaleren van de (oude) drivers van een videokaart ook de intelchipset heb geupdate (stonden toevallig op die cd)

Kortom: wie kan me een zetje geven in het vinden van een upgrade van bovenstaand bios?
Op de site van Award en op www.wimsbios.com kom ik niet verder dan een 2A69KW.
Google verslikt zich al helemáál in de zoekwoorden |:(

Verwijderd

kijk even bij intel zelf dan kun je zien of het gewoon een versie van intel zelf is maar dan door verkocht onder een anderen naam

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Tis een Intel 440-BX mobo

dikzak

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:11

Patser

this.Close();

Staat er niets op 't mobo? Misschien ergens tussen de pci/isa sloten..

Waarom wil je de bios flashen?

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:11

Patser

this.Close();

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 17:51 schreef Chello200 het volgende:
Tis een Intel 440-BX mobo
Zover was ik :*
[edit]Sorry, verkeerd gelezen ... heb er nog niet bijpassend bios bij kunnen vinden...
Op woensdag 03 april 2002 17:57 schreef Mihoen het volgende:
Staat er niets op 't mobo? Misschien ergens tussen de pci/isa sloten..

Waarom wil je de bios flashen?
Omdat ik alles wil updaten /-graden :? :)

Ben aan het zoeken op die link, hoop daar verder te komen, tnx tot zo ver ;)

Verwijderd

Mobo is van van Vtech of Invetech.
Die doen in europa alleen nog kindercomputers en in taiwan alleen nog notebooks.

Ik geef je weinig kans om wat te vinden,grootste kans heb je op oostblok sites.

Verwijderd

bij intel zelf kan je dus bios douwnloaden van anderen merken die dus de moederborden van intel zelf gebruiken
dus niet alleen de chip maar completen moederbord

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 03 april 2002 18:00 schreef Mihoen het volgende:
Is dit 'm misschien:
http://www.pcpartner.com.hk/prod/839-846.htm
[afbeelding]
Luister naar Mihoen :o

Dit is een Vtech/PCPartner plank. Als je er een Intel SE440BX BIOS erover gooit (wat ik hierboven toch aangeraden zit) zit het er dik in dat je je mobo gedag kunt zeggen (tenzij je aan hot-swapping wilt doen :+ )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Vooralsnog heb ik nog geen bios kunnen vinden op alle genoemde sites die ik genoeg vind lijken op wat er op mn scherm / in MVPC-info staat...

Dus denk dat ik de boel maar de boel laat.. wel balen, want ik heb het idee (correct me if i'm wrong) dat e.e.a. er op vooruit zou kunnen gaan.

(die Mihoen noemde is het niet, btw)

Verwijderd

Op een PcPartner bord staat meestal ergens een nummer, iets als 35-8828-01 of iets in die strekking. Daaraan kun je je moederbord identificeren. Vaak is het bij een PcPartner bord zo dat een bepaald type moederbord in de loop van de produktie met verschillende typen I/O chips en/of clockgenerators is uitgerust, waarvoor weer aparte bios upgrades zijn gemaakt. Dat maakt een bios upgrade voor een PcPartner bord vaak tot een hele uitzoekerij. Aan de bios string te zien is er in jouw geval een ITE I/O chip toegepast. Kijk hier eens:

http://www.pcpartner.com/bios/i440.htm#440bx

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Hee, wat leuk. Dat bord heb ik hier net ook liggen :)

Komt dat ding toevallig uit een laser pc? Dit is dus een pcpartner mobo met als type aanduiding BXA839D maar dat staat er niet echt op...

Wat er wel op staat is het pcb-id 35-8839-XX
(De XX is in mijn geval 03). Van dit mobo zijn dan nog weer drie versies gemaakt (te herkennen aan 2 chips links en rechts van de cpu); de mijne heeft links een ITE8671 en rechts een W83194R-39A en is gemaakt in nov. 2000.

Het pcb-id staat links onder in hele kleine lettertjes op het mobo. Het bios voor dit ding staat hier.

Let Op!: in deze zip zitten 3 bios versies; in de bijgevoegde tekstfile staat welke file voor welke versie is. Als je de verkeerde file flashed kan je gaan klooien met hotflashen ofzo want dan doet je mobo het niet meer...

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Pagina: 1