• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:13

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
Ik heb een powerbank Smart (GP) gekocht en het is me opgevallen dat er een ENORME 12 volt adapter van GP bij zit. Ik ga volgende week op reis en vroeg me af of ik ook mijn mulifunctiontionele adapter (kleiner, lichter en meerdere aansluitingen, Memorecorder, GBA, ufo lamp >:)) kon gebruiken om aan mijn Powerbank aan te sluiten.

Nu we toch bezig zijn wil ik ook weten of ik hem aan de 12 volt van mijn PC voeding kan aansluiten (PC met ingebouwde oplader).

Heeft iemand ooit zoiets geprobeerd?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

zolang AC en DC en het voltage overeenkomen, moet het kunnen zou ik zeggen...

of hij aan je voeding van je pc kan?? weet niet wat voor voeding het is en hoeveel mAh of A dat trekt

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 18:14

TTLCrazy

Listen to Frankie

hmm ik zou afraden om een andere adapter op die powerbank smart aan te sluiten. dat dingetje vraagt aardig wat vermogen.

4 x 1800mAh in 1 uur = 7200mAh in 1 uur

is dus 7,2 Ampere

Met een andere voeding zal op zijn minst de laadtijd sterk verkorten. Kijk anders op www. gppowerbank.nl voor de faq

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:13

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 18:42 schreef TTLCrazy het volgende:
hmm ik zou afraden om een andere adapter op die powerbank smart aan te sluiten. dat dingetje vraagt aardig wat vermogen.

is dus 7,2 Ampere
Op de GP adapter staat "OUTPUT: DC 12V 1.5A". Dat is toch slechts 1,5 ampere?

Mijn andere adapter is 300 mA (tot 12 volt) en maximaal 3,6 VA (weet iemand wat "VA" is?)
[
Met een andere voeding zal op zijn minst de laadtijd sterk verkorten. Kijk anders op www. gppowerbank.nl voor de faq
Nog een kortere laadtijd :) ?? Ik denk dat je langere bedoelt. In de FAQ heb ik niks kunnen vinden, heb al wel een vraag opgestuurd naar GP, maar ik verwacht al zo'n antwoord zoals: "Nee, u kunt alleen de bijgeleverde adapter gebruiken."

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Op woensdag 03 april 2002 19:22 schreef Johnny64 het volgende:

Nog een kortere laadtijd :) ?? Ik denk dat je langere bedoelt. In de FAQ heb ik niks kunnen vinden, heb al wel een vraag opgestuurd naar GP, maar ik verwacht al zo'n antwoord zoals: "Nee, u kunt alleen de bijgeleverde adapter gebruiken."
hmm right, bedoel ik ook, grrr |:(

Verwijderd

hehe hiervan moet ik toch lachen
Door TTLCrazy - woensdag 03 april 2002 18:42

--------------------------------------------------------------------------------

is dus 7,2 Ampere

slaat nergens op 4 x 1,8 = 7200mah in 1 uur is dus 7,2 ampere. Op een batterij zetten ze echt geen stroom van 1,8 ampere om hem op te laden, dan blijft er niet veel van over, zit een hele schakeling voor, hij wordt opgeladen met wat mA, weet nie hoeveel.

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

met dat ding laden ze toch echt 4 x 1800 mAh in 1 uur op, mag jij mij vertellen hoe ze dat doen met minder vermogen dan

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

btw ik heb hier een charge manager waar je kan uitlezen met hoeveel ampere die laadt en zodra je hoogvermogen accu's (relatief natuurlijk) gaat laden vanaf zegmaar 1500 mAh, is die stroom dus echt wel 1A

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-03 12:03
Ja, bij 1.2 Volt wel ja... Die adapter geeft dus bij 12V 1.5A dat is dan dus 12 * 1.5 = 18 VA (en aangezien het hier gelijkstroom is is VA = Watt)

De maximale stroom door zo'n ladende accu kan dan overgens wel aardig hoog worden. Als ze in een uur vol zijn moet je iig gemiddeld met meer laden dan wat je zo 123 berekend. Die dingen worden namelijk ook gloeiend heet.

Puls laden gaat ook beter met zulke dingen en daar heb je een nog veel hogere maximale stroom.

Beetje afgedwaald...

Je kleine adapter haalt het iig niet. Je zal toch die baksteen :) mee moeten zeulen....

Als je overgens toch graag een kleinere adapter wil hebben moet je gaan zoeken naar een geschakelde adapter (die zijn klein en leveren heel veel stroom, zijn alleen meestal niet instelbaar qua spanning)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op woensdag 03 april 2002 19:22 schreef Johnny64 het volgende:

[..]

Op de GP adapter staat "OUTPUT: DC 12V 1.5A". Dat is toch slechts 1,5 ampere?

Mijn andere adapter is 300 mA (tot 12 volt) en maximaal 3,6 VA (weet iemand wat "VA" is?)
[..]
VA is iets met Volt en Ampere :) Even rekenen: laten we er van uitgaan dat hij 4 1800 mAh batterijen in een uur oplaadt, met een laadspanning van 1,5 volt. Dan heb je een vermogen nodig van 1,5 V * 1800 mA * 4 = 10,8 VA.

De meegeleverde adapter is 1,5 A bij 12 volt, dus 18 VA. Die redt dat makkelijk. Jouw adapter is 3,6 VA; die levert dus iets meer dan een derde van de benodigde stroom.
Pagina: 1