Toon posts:

[PHP/Javascript] Variable doorgeven

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een probleem met mijn formulier. Uit de database worden een aantal gegevens opgehaald $id en $name. Nu heb ik een onChange ding er op zitten. Dus als je er op klikt gaat hij naar de volgende page. Nu is het probleem dat hij $id moet doorgeven. Dat lukt dus niet.
Hier de code:
PHP:
1
<?print "<div align=center>";print "<form name='cover' method='post' action='show_cover.php?categorie=$categorie&amp;id=$id'>\n";print "<select name='select' size='30' onChange='document.cover.submit(id)'>\n";               $query = mysql_query("select * from cover where cat = '$categorie' and az = '$l'") or die(mysql_error());while($row = mysql_fetch_array($query))   { $id = $row['id'];$name = $row['name'];print "<option value='$id' onclick='cover.submit($id);'>$name</option>\n";}print "</select>\n";print "</form>\n";print "</div>\n";?>

Hij moet dus naar show_cover.php?categorie=$categorie&id=$id
categorie dat werkt wel, id niet. Dat komt omdat $categorie al in de url staat. Iemand een idee?
Thnx!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Andere namen geven aan je vars :?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

$id is daar nog niet bekend.. Je moet goed het verschil tussen clientside en serverside onderscheiden.. Je moet bij een form niet al die dingen in de URL invullen.. Gebruik voor categorie bv een hidden field..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op een naam klik in het formulier dan send ie alles mee, behalve $id. Hoe kan ik in javascript of php die $id meegeven ?
onChange() -> moet ik iets in die () invullen?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39
Op woensdag 03 april 2002 17:39 schreef Yeldor het volgende:
Als ik op een naam klik in het formulier dan send ie alles mee, behalve $id. Hoe kan ik in javascript of php die $id meegeven ?
onChange() -> moet ik iets in die () invullen?
Janoz geeft je net het goede antwoord, dus let een beetje op.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

als je niet wil lezen dan niet
de reactie van Janoz is de oplossing

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.