Toon posts:

kabel internet met een hub ertussen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb essent kabel internet. Nu wilde ik twee computers aansluiten op 1 verbinding. Een vaste computer en een laptop. Nu is mijn vraag kan ik een hub ertussen zetten zonder dat essent daar achterkomt. Want ik heb geen zin om 5 euro extra te betalen.

Laterzzz

Verwijderd

Ik heb dat op dit moment ook :D Gewoon kabel tussen moden en hub en via hub naar computers. Netwerk installeren (software niet nodig, gewoon ff netwerk genaamd MSHOME), opnieuw starten en internetten. Zo makkelijk is het! :D Ze komen er nie eens achter >:)

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Je kunt gewoon ook een cable router kopen, die zijn ook niet meer zo duur.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt dan weet ik dat ook. Dan zal ik maar gelijk gaan doen. Tnx

laterzz

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

als je 2 pc direct via een hub aansluit op je kabel kan je provider daar in pricipe achterkomen, toch?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:22
Op woensdag 03 april 2002 17:21 schreef nimm2 het volgende:
als je 2 pc direct via een hub aansluit op je kabel kan je provider daar in pricipe achterkomen, toch?
Tja, volgens mij worden er dan meerdere ip's uitgedeeld. Denk ik.....

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 22:51

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Je zoekactie naar 'hub en kabelinternet' leverde geen 6 resultaten op. Misschien omdat je niet goed gezocht heb, er zijn al best wel HEEL veel topics hierover langsgekomen

Meh!

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 17:22 schreef MikeN het volgende:

[..]

@home doet nie zo moeilijk. Ik ken zo'n jongen die de hele dag scant en toen ze 'm erop aanspraken zie hij gewoon dat t voor eigen gebruik was. Verder nix meer van gehoord. dus... bij @home kun je dit gewoon flikken. :D

• nimm2

nimm2

.

dat er meerdere ip's worden uitgedeeld is logisch. op welke manier 'merkt' een provider dat je meerdere ip's hebt? controleren ze dat eigenlijk?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
belde laatste upc en die konden direct zien dat er meerde pc's op de com21 hingen -> ze konden direct zien welke internet ip's actief waren op dat ding

Verwijderd

Ben ik ff blij dat ik de enige ben die de pc aan heb staan. Me vader soms om ff mail te tjekken en me zusje om barbie.com te zoeken (rofl).

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

je kan toch niet zomaar een ip krijgen van esseny zonder dat ze dat merken.

Je moet een pc als "server" laten werken. Extra netwerk kaart erin en netwerktje thuis aanleggen. Daar die hub aan en de rest. Dan gaat er maar 1 ip naar buiten en ziet essen er niets van.

Viva la Netherlands!

Verwijderd

kan je makkelijk doen joh doe ik ook fuck essent

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Met een hub moet je inderdaad 1 pc als server hebben staan wil je dat met 1 ip-adres voor elkaar krijgen. Het kan eventueel ook zonder hub, in 1 pc 2 nic's en crosscable naar laptop, sygate of iets dergelijks gebruiken en het zou moeten werken. Wat misschien ook wel interessant is:
Tijdelijke actie:
Als je je nu opgeeft voor Extra pc's betaal je geen aansluitkosten en hoef je voorlopig geen maandelijkse kosten te betalen. Je ontvangt over enige tijd een e-mail waarin wordt gevraagd of je gebruik wil blijven maken van de dienst. Vanaf dat moment zul je maandelijks € 4,52 per extra adres moeten betalen.
Deze actie loopt al een hele tijd en wij hebben hier 3 ip-adressen, nog nooit iets voor betaald. Gebruiken er nu ook nog maar 1, pas een freesco-router ertussen gehangen.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA>>NT

laterzzzzzzz

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 17:22 schreef MikeN het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook... Chello hiersoo pikt dat dus niet. Een (1) ip adres per aansluiting. Meerdere peecees gebruiken zonder dat Chello daarachter komt?! Eeeeh... Gateway?! Masquerading Router?!

Verwijderd

Bij @home kan je sinds kort meerdere ip's huren, dus dan laten ze dat gewoon door ja, alleen als ze der achter komen dan moet je dokken.

Chello staat het niet toe, ook niet met extra betaling, dus die DHCP server van Chello is zo geconfigged dat ie maar 1 ip per aansluiting afgeeft.

Dit alles is natuurlijk na te kijken in de logfiles van de DHCP server.

Verwijderd

Met een hubje worden er iid meerdere IP's uitgedeeld. Daar kunnen zo over zeuren, maar veelal krijg je eerst een waarschuwing. Dan kan je het altijd nog wijzigen :D

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Zolang je via 1 netwerkkaart en dus 1 IP-adres aan het internet hangt kan geen enkele provider zien dat je meerdere Pc's hebt aangesloten.
Dus stel je Pc in als server of koop een router zodat je maar via 1 IP-adres naar buiten gaat.

Ze kunnen het hoogstens gokken wanneer ze 'afwijkend' surfgedrag zien. Maar ze komen echt niet bij je kijken.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• nimm2

nimm2

.

Chello staat het niet toe, ook niet met extra betaling, dus die DHCP server van Chello is zo geconfigged dat ie maar 1 ip per aansluiting afgeeft.
dat is niet waar
bij mij werkt het met 4 pc's direct op een hub
Pagina: 1