Ik ben van plan een Pentium 4 1.8A (of 2.0A) aan te schaffen of dit met DDR of met RDRAM wordt daar ben ik niet helemaal uit. Ik ben ook niet uit op een discussie welk geheugen beter is. Ik ben alleen benieuwd naar ervaringen van mensen met het overclocken van P4's met de nadruk op RDRAM. Als ik hiervoor zou gaan, dan zou ik het geheugen ook op 1066MHz willen laten werken. Ik vraag me alleen af of dit goed mogelijk is en hoe het met timings zit (tRAC heb ik wat over gehoord, is zo rond de 45 à 53ns voor 800MHz en 25ns voor echt 1066MHz RIMM). DDR geheugen en overklokbaarheid is wel aardig wat bekend, maar over RIMM niet. Ik wil echter het RIMM niet "asynchroon" op 400MHz laten draaien, als dit al mogelijk is.
Daarnaast weet ik dat de P4 1.8A vrij simpel op 2.4GHz werkt, maar om de 2.0A op 2.67GHz te krijgen is nog een flinke klus. Heb geen interesse in waterkoeling of peltier, maar gewoon een goede en redelijk stille luchtkoeling (Thermaltake Volcano 7+ op medium fanspeed of misschien wel de Swiftech MCX478 met Artic Silver 3 spelen in mijn gedachte). Kastje wordt misschien wel een Lian-Li PC60USB aardig wat luchtkoeling dus.
Ben geen leek, alleen hecht ik veel waarde aan de meningen van mijn medetweakers, dus kom maar op.
Daarnaast weet ik dat de P4 1.8A vrij simpel op 2.4GHz werkt, maar om de 2.0A op 2.67GHz te krijgen is nog een flinke klus. Heb geen interesse in waterkoeling of peltier, maar gewoon een goede en redelijk stille luchtkoeling (Thermaltake Volcano 7+ op medium fanspeed of misschien wel de Swiftech MCX478 met Artic Silver 3 spelen in mijn gedachte). Kastje wordt misschien wel een Lian-Li PC60USB aardig wat luchtkoeling dus.
Ben geen leek, alleen hecht ik veel waarde aan de meningen van mijn medetweakers, dus kom maar op.
Jeronim0