Toon posts:

KDE3 en Gentoo 1.0 niet in het nieuws

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel hier al een topic half over gaat (dat topic gaat meer over de manier waarop een user hierop gereageerd heeft) Wou ik toch wel weten waarom deze twee niet bij het gewone nieuws staan zijn toch allebei belangrijke stappen van grote software projecten met een groot aantal tweakers als gebruikers. Zeker als je het vergelijkt met het aantal geintereseerde voor sommige andere onderwerpen die wel in het nieuws komen.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Over Gento kan ik heel kort zijn: individuele Linux distributie updates zijn in geen enkel geval nieuwswaardig.

Over KDE is nog geen officiële statement vrijgegeven, dus is het voorlopig alleen downloaden. Het is goed mogelijk dat hier na het persbericht van KDE.org nog een artikel over verschijnt.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
dus een release van bv red hat 8.0 zouden jullie niet vermelden?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 03 april 2002 17:19 schreef ultimate het volgende:
Jawel, in de meuktracker, en op één voorbeeld na zijn al je berichten bijna/meer dan 2 jaar oud :P. Tegenwoordig werken we met een redactie, om ervoor te zorgen dat er een consequenter beleid uitgestraald wordt :).

Verwijderd

KDE is _het_ belangrijkste onderdeel van het gros van de microsoft vrije desktop besturingsystemen.

XFree, Gnome horen op de frontpage bij nieuws en niet in een vaag meuktrackertje, evenals groter releases van linux (2.6.0 bijvoorbeeld).

Mozilla 1.0, alsmede grote updates daarvan horen ook niet in meuktr., maar op de frontpage.

Idemdito, apache, samba, mysql..

De X.0 series van de major linuxdistro's horen ook op de frontpage. Voor debian geld zelfs de x.x series, omdat die niet voortdurend met nieuwe x.0 series beginnen.

Als een logge kudde runderen met gekke koeienziektje wordt M$ altijd maar achterna gelopen hier op tweakers.net

Soms heb ik het idee dat er geen nieuws meer mag bestaan dat niet wat met M$ te maken heeft.

:( :( :( :(

Nog iets:
Dat het protocol van ICQ in november is veranderd heeft de NOSwereld op z'n kop gezet.

Op tweakers.net hoor je er _niets_ over. Geen achtergrondinformatie, helemaal niets. Nog ff en in de YES komt NON-M$-software nog meer aan bot. :?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:37

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op woensdag 03 april 2002 22:03 schreef Zemanova het volgende:
KDE is _het_ belangrijkste onderdeel van het gros van de microsoft vrije desktop besturingsystemen.

XFree, Gnome horen imho ook op de frontpage bij nieuws en niet in een vaag meuktrackertje, evenals groter releases van linux (2.6.0 bijvoorbeeld).

Mozilla 1.0, alsmede grote updates daarvan horen ook niet in meuktr., maar op de frontpage.

De X.0 series van de major linuxdistro's horen ook op de frontpage. Voor debian geld zelfs de x.x series, omdat die niet voortdurend met nieuwe x.0 series beginnen.
Vergeet niet dat Tweakers.net eigenlijk een hardware-site is/was. Bovendien gebruikt het grootste deel van de bezoekers een OS uit Redmond (hmm...dat heb ik daarnet ook al getypt >:)). De GNU/Linux-gebruikers zijn zwaar in de minderheid.
Als een logge kudde runderen met gekke koeienziektje wordt M$ altijd maar achterna gelopen hier op tweakers.net

Soms heb ik het idee dat er geen nieuws meer mag bestaan dat niet wat met M$ te maken heeft.
Dat is volgens mij volstrekt overdreven. Stel dat ca. 85% van de gebruikers Windows draait. Volgens mij is de nieuwsverhouding MS:Linux ook iets in die buurt. Een beetje meer aandacht zou wat mij betreft geen kwaad kunnen, maar een release van Gentoo (al is het 1.0) is geen frontpage-nieuws. Er zijn gewoon niet genoeg gebruikers die zich daar erg in interesseren.
Wat ik ook nog steeds gemist heb is een melding op de frontpage van de review: "linux op de desktop" (zie NOS).
Voor zover ik begrepen heb werkt Nelske daar nog aan (met msturm?). Als die review af is zal hij echt wel komen, het is niet zo dat de crew het niet wil (ik zag hier althans ergens een bericht van naar ik meen Wouter Tinus die iets in die trant zei).

* odysseus is dan wel fanatiek GNU/Linux gebruiker, maar ook nog wel een beetje realistisch :P...voor nieuws over mijn favoriete OS ga ik wel naar andere sites en naar NOS :).

[edit, zie hieronder: de source die op de FTP staat is inderdaad de final, maar nog niet helemaal releaseklaar omdat de binaries nog afgemaakt moeten worden door sommige packagers. Zie ook de thread [topic=457577].]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-03 17:45

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Het verschil tussen nieuws en meuktracker :

In de meuktracker komen nog niet officiele vrijgegeven software, drivers, firmware etc. In het nieuws komen het grote software wat officieel uitgebracht is.

Op kde.org staat nog niks over KDE 3.0 final. Via een Duitse site heeft de submitter achterhaald waar de final staat van KDE 3.0. Overigens, het is nog niet eens 100% zeker dat het om de final gaat.

Het nieuwsgedeelte van Tweakers.net moet zich meer houden aan officiele aankondigingen etc. Vooral als het om zoiets groots gaat als een KDE, een Linux distributie en/of Windows.

Waarom Gentoo niet in het nieuws staat. Om verschillende redenen. Als we elke distributie op deze manier gaan behandelen, komen er wel erg veel nieuws-items die over distributies gaan. Gentoo 1.0 is ook niet de 1e versie van Gentoo. Dat het versie nummer 1.0 heeft wil niks zeggen.

Even terug naar het KDE. Zodra kde.org heeft aangekondigd dat KDE 3.0 final uit is, zal het in het nieuws terecht komen. Daar zal ik persoonlijk voor gaan zorgen ;)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 22:12 schreef odysseus het volgende:
Vergeet niet dat Tweakers.net eigenlijk een hardware-site is/was.
Microfost komt ook wel aan bod.
De GNU/Linux-gebruikers zijn zwaar in de minderheid.
Goed nieuws kijkt naar de nieuwswaarde en niet naar het aantal lezers. Dan wordt het Prive/yes etc..

Ik vind persoonlijk dat tweakers.net meer potentie heeft
Dat is volgens mij volstrekt overdreven.
yep
Een beetje meer aandacht zou wat mij betreft geen kwaad kunnen, maar een release van Gentoo (al is het 1.0) is geen frontpage-nieuws.
Gentoo hoor je mij ook niet over, maar imho is ook die (omdat het 1.0 is en best veel gebruikt wordt en invloed heeft op GNU/linux) WEL frontpagewaardig
Er zijn gewoon niet genoeg gebruikers die zich daar erg in interesseren.
Meer dan gebruikers die het kan boeien hoe het met via is.
Als die review af is zal hij echt wel komen, het is niet zo dat de crew het niet wil
:) ok...

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 22:03 schreef Zemanova het volgende:
Mwoah.. Gnome mag er ook zijn hoor.
XFree, Gnome horen op de frontpage bij nieuws en niet in een vaag meuktrackertje, evenals groter releases van linux (2.6.0 bijvoorbeeld).
Vaag meuktrackertje? dat is naast het nieuwsposten en de reviews wel waar t.net zich primair op richt. Wat wij plaatsen in het nieuws is trouwens geheel aan de redactie voorbehouden, en die richt zich weer op resultaten uit de enquetes onder bezoekers (en polls).
Mozilla 1.0 is toch op de FP geweest? De meeste milstones trouwens ook.
Idemdito, apache, samba, mysql..
Ik weet niet of dit voor een hardwaresite wel zo belangrijk is.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij bepaalt de nieuwsredactie wat er op de site komt.

"M$" gebruiken hoeft niet. Bovendien insinueer je dingen, iets wat je op de FP ookal deed. Daar ontvang je hierbij een NOW voor (niet officiele waarschuwing) (En dat voor een t.net nieuwsposter die zn berichtjes in kword en mozilla tikt op een mandrake install)
Nog iets:
Dat het protocol van ICQ in november is veranderd heeft de NOSwereld op z'n kop gezet.

Op tweakers.net hoor je er _niets_ over. Geen achtergrondinformatie, helemaal niets. Nog ff en in de YES komt NON-M$-software nog meer aan bot. :?
Weer een verwijt. Submit deze informatie gewoon de volgende keer en dan bepaalt de nieuwsredactie wel of het FP-waardig is.

Bovendien: als ik het goed heb gaat er nog teruggekomen worden op het hele KDE 3.0 verhaal.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 22:12 schreef WHiZZi het volgende:
Het verschil tussen nieuws en meuktracker :

In de meuktracker komen nog niet officiele vrijgegeven software, drivers, firmware etc. In het nieuws komen het grote software wat officieel uitgebracht is.
Okee, da's duidelijk.....

m.u.v. MSwindows dan waarschijnlijk.. want daarvan komt alles geloof ik op front.
Op kde.org staat nog niks over KDE 3.0 final. Via een Duitse site heeft de submitter achterhaald waar de final staat van KDE 3.0. Overigens, het is nog niet eens 100% zeker dat het om de final gaat.
Ja, maar dan vind ik het nog steeds frontpage... Tja.. Het gaat namelijk om de final. Tis allen niet zeker.

Maargoed :)
Het nieuwsgedeelte van Tweakers.net moet zich meer houden aan officiele aankondigingen etc. Vooral als het om zoiets groots gaat als een KDE, een Linux distributie en/of Windows.
Dat is begrijpelijk.

ECHTER: opensourcesoftware is doorgaans niet commercieel !!!!! Dus dan blijf je w88 op officieele aankondigingen.

Ik wil bij deze de CREW verzoeken zich minder aan officiele aankondigingen etc. te houden INDIEN (!) het gaat om open source software.

Anders wordt tweakers.net net een reklamebord van microsoft en alle andere grote giganen.[quote]
Dat het versie nummer 1.0 heeft wil niks zeggen.
tja, volgens mij wel :P
Even terug naar het KDE. Zodra kde.org heeft aangekondigd dat KDE 3.0 final uit is, zal het in het nieuws terecht komen. Daar zal ik persoonlijk voor gaan zorgen ;)
Geweldig :)

/me is btw GNOME gebruiker en houdt niet zo van KDE

uiteraard ga ik het wel installeren
met Crtl-ALt-[F7|F8] tussen Gnome2 en KDE3 op Debian Sid switchen is toch wel aardig.;)

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 22:25 schreef LoWLaNDeR het volgende:
Bovendien insinueer je dingen, iets wat je op de FP ookal deed. Daar ontvang je hierbij een NOW voor (niet officiele waarschuwing)
ik zal m'n leven iets beteren :)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 03 april 2002 22:33 schreef Zemanova het volgende:
m.u.v. MSwindows dan waarschijnlijk.. want daarvan komt alles geloof ik op front.
Zodra 95% van alle desktops ter wereld Linux draait gaan die prioriteiten natuurlijk anders liggen :P.
ECHTER: opensourcesoftware is doorgaans niet commercieel !!!!! Dus dan blijf je w88 op officieele aankondigingen.
Dat risico is er, maar als die open source dingen zo graag in het nieuws willen komen, waarom stampen ze dan niet even een berichtje in elkaar? Want van een ftp url met een of andere source code erop kan ik in ieder geval geen nieuwspost maken :D.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op woensdag 03 april 2002 22:33 schreef Zemanova het volgende:

[..]

Nee hoor. Een Explorer 6.0 ofzo echt niet. Of een SP7 voor NT4 (en nee, die komt niet, 't gaat om het idee)
Ja, maar dan vind ik het nog steeds frontpage... Tja.. Het gaat namelijk om de final. Tis allen niet zeker.

Maargoed :)
[..]
't is inderdaad nog steeds niet zeker. Alhoewel. Ik heb het hier draaien en het geeft netjes KDE 3.0.0 aan ;)
Zolang het niet 100% zeker is, komt het nog niet in het nieuws.
Dat is begrijpelijk.

Nou, ik weet zeker dat zoiets wordt aangekondigd op KDE.org. Of op een andere grote site.
Ik wil bij deze de CREW verzoeken zich minder aan officiele aankondigingen etc. te houden INDIEN (!) het gaat om open source software.
Kijk, er is een verschil tussen MEUKposters en NIEUWSposters. Als een NIEUWSposter denkt dat het nieuws is post ie het. Denkt een MEUKposter dat het voor de meuktracker is, gooit ie het daar in.
Anders wordt tweakers.net net een reklamebord van microsoft en alle andere grote giganen.
[..]

* WHiZZi is btw GNOME gebruiker en houdt niet zo van KDE

uiteraard ga ik het wel installeren
met Crtl-ALt-[F7|F8] tussen Gnome2 en KDE3 op Debian Sid switchen is toch wel aardig.;)
Tweakers.net is geen reclamebord. Zeker niet voor Microsoft. De servers draaien niet voor niks op linux ;) .

En Gnome 2.0 zal waarschijnlijk ook als nieuws en meuk verschijnen. Maar pas als het wordt aangekondigd op de desbetreffende site.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 03 april 2002 17:19 schreef ultimate het volgende:
Ik mag hopen dat de aankomende release van redhat 7.3 wel vermeld wordt :)

Maar kan het me wel begrijpen als dat niet gedaan zou worden. Je wilt tenslotte niet _alle_ stukken software gaan noemen (en ja redhat is een major linux distro).

Zelfde geldt voor elke versie van apache 1.3.x. Daar is niks nieuws aan behalve dat ie minder bugs dan de vorige heeft.
Zodra apache 2.x uitkomt mag ik hopen dat er een nieuwspost van komt, omdat het tenslotte toch zo'n 60% van alle websites aangaat ;)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 03 april 2002 22:48 schreef ACM het volgende:
Ik mag hopen dat de aankomende release van redhat 7.3 wel vermeld wordt :)
Nou dan moet ik je toch teleurstellen :). Redhat mag dan een grote en belangrijke distro zijn, en het kan ook wel de eerste keer zijn dat er een .3 versie komt, maar dat maakt het niet meer dan een andere distro. Het blijft een verzameling van een aantal door iedereen los te downloaden modules/programma's, verpakt in een ISO met een leuke installer erbij. Er zijn geloof ik meer dan 4000 van dat soort dingen, maar allemaal gebruiken ze dezelfde bouwstenen.

Iedere gebruiker kan bovendien een standaard distro helemaal naar eigen smaak verbouwen / updaten / uitbreiden / optimaliseren enzo. Natuurlijk is het wel makkelijk als een basisconfiguratie door een bedrijf als Redhat op tafel wordt gelegd, maar zo belangrijk dat dat op de frontpage moet... ik zeg van niet.
Zodra apache 2.x uitkomt mag ik hopen dat er een nieuwspost van komt, omdat het tenslotte toch zo'n 60% van alle websites aangaat ;)
Daar ben ik het wel mee eens :).

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op woensdag 03 april 2002 23:22 schreef GiLeX het volgende:
okay nieuws is nu online http://www.kde.org/announcements/announce-3.0.html
Working on it...

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-03 16:50
Mozilla 1.0 is toch op de FP geweest? De meeste milstones trouwens ook.
Volgens mij is Mozilla 1.0 er nog niet.. maar da's een detail natuurlijk :P :P

Ik denk dat we voldoende aandacht besteden aan Non Windows zooi. KDE komt ook een nieuwspost van, zelfde zal wellicht voor Gnome 2.0 gelden, misschien ook voor Mozilla 1.0. Ook op het gebied van Apple-nieuws, Sun-nieuws enz. hebben we regelmatig postings. Ik vind het een beetje flauw om ons te beschuldigen van Microsoft propaganda. We (ik in iedergeval, en de rest ook voorzover ik dat kan inschatten) proberen objectief te zijn op alle fronten. Dit is netzoiets als mensen die ons beschuldigen van AMD-propaganda. Dat is ook gewoon onzin.
Misschien moeten we maar eens statistieken bij gaan houden van AMD-posts, Intel-posts, Microsoft-posts, NonWindowsOS-posts, VIA-posts, SiS-posts, nVidia-posts, ATi-posts, enz. Zodat we met harde cijfers kunnen smijten >:) :P

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 23:14 schreef Wouter Tinus het volgende:
Redhat mag dan een grote en belangrijke distro zijn, en het kan ook wel de eerste keer zijn dat er een .3 versie komt, maar dat maakt het niet meer dan een andere distro
Het blijft een verzameling van een aantal door iedereen los te downloaden modules/programma's, verpakt in een ISO met een leuke installer erbij.
Windows is ook maar een verzameling van modules en programma's. Alleen heb je bij windows minder keuze, kun je niet alles los downen, en moet je er schandalig veel voor betalen.

Maw. Windhoos hoeft ook niet meer op front.

of anders geredeneerd: redhat is niet zomaar een distro

:)

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 10:53 schreef Martin Sturm het volgende:
Misschien moeten we maar eens statistieken bij gaan houden van AMD-posts, Intel-posts, Microsoft-posts, NonWindowsOS-posts, VIA-posts, SiS-posts, nVidia-posts, ATi-posts, enz. Zodat we met harde cijfers kunnen smijten >:) :P
Maarja, harde cijfers zeggen ook maar weinig.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 04 april 2002 11:51 schreef Zemanova het volgende:
Windows is ook maar een verzameling van modules en programma's. Alleen heb je bij windows minder keuze, kun je niet alles los downen, en moet je er schandalig veel voor betalen.
Juist, Windows is één pakket, een Linux distributie is één van de miljoenen mogelijkheden. Het is bij een Linux distributie altijd zo dat de nieuwe componenten c.q. verbeteringen al eerder te downloaden waren voor degenen die dat echt wilden :). Terwijl bij een nieuwe Windows features zitten die op geen enkele andere manier te verkrijgen zijn voor gebruikers met een oudere versie.

Dat kan je dan slecht vinden, maar dat is niet de discussie in deze draad :).

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 13:15
Yess: http://www.tweakers.net/nieuws/21266
Mooi stukje, Bart.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 04 april 2002 12:35 schreef Jesse het volgende:
Mooi stukje, Bart.
:X :+ :D

• Martin Sturm
Goed stuk inderdaad :)

• Jesse
Op donderdag 04 april 2002 12:37 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

:X :+ :D
:?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 04 april 2002 12:43 schreef Jesse het volgende:
:?
Lol :P

• Jesse
Op donderdag 04 april 2002 12:44 schreef ACM het volgende:

[..]

Lol :P
Mam, die gaste met rooie en blauwe namen lache me uit :+

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Inside joke :).

Dit was de eerste keer dat Bart nieuws postte, we hebben hem een beetje geholpen zeg maar :+.

• Jesse
Jaja hij heeft alleen zelfstandig ze eige naam er boven gezet?

Ik blijf het een goed stuk en belangrijk >:) nieuws vinden.

edit:
Hmz op deze manier kom ik wel eenvoudig aan me HK-acces 8-)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 04 april 2002 12:48 schreef Jesse het volgende:
Jaja hij heeft alleen zelfstandig ze eige naam er boven gezet?
Nee, dat zeker niet :)

Bart heeft echt wel het grootste deel van het werk gedaan, maar er zaten wat foutjes in volgens Wouter :)

• Martin Sturm
Op donderdag 04 april 2002 12:51 schreef ACM het volgende:

[..]

Nee, dat zeker niet :)

Bart heeft echt wel het grootste deel van het werk gedaan, maar er zaten wat foutjes in volgens Wouter :)
Bart heeft alles gedaan :)
Hij had alleen een support topic :P

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

*D

Jah, me 1e echte nieuwspost.. met een beetje hulp is het toch iets geworden :) :*

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 12:35 schreef Jesse het volgende:
Mooi stukje, Bart.
idd :) Ook goed gekozen titel :)

[edit]
Errug goed stukje :)
[edit]

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op donderdag 04 april 2002 13:34 schreef Zemanova het volgende:

[..]

idd :) Ook goed gekozen titel :)

[edit]
Errug goed stukje :)
[edit]
Titel komt van Wouter. Ik had eerst iets zoals
KDE 3.0 is uit... Dus da's (c) Wouter

• Jesse
De opbouw van het stukje is ook goed.
Ook M$-alone mensen moeten het kunnen snappen volgens mij, er zit een goede uitleg bij.

Alleen mis ik de lijst met mensen die em gesubmit hadden (de eerste keer dat ik iets submitte ;( maar eigelijk boeit dat natuurlijk niet), hoewel ik van harte geloof dat de T.net crew eerder op kde.org gekeken hadden.

Er zijn misschien hier en daar geluiden dat het slecht gaat met T.net maar er gaat in elk geval ook veel goed!!

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 13:59 schreef Jesse het volgende:
De opbouw van het stukje is ook goed.

Alleen mis ik de lijst met mensen die em gesubmit hadden (de eerste keer dat ik iets submitte ;( maar eigelijk boeit dat natuurlijk niet), hoewel ik van harte geloof dat de T.net crew eerder op kde.org gekeken hadden.
Bart heeft z'n F5 toets de hele avond hevig geterroriseerd om de eerste te zijn met dit nieuws, dus ik denk dat hij het eerste was :D

• Jesse
Op donderdag 04 april 2002 14:10 schreef LoWLaNDeR het volgende:

[..]

Bart heeft z'n F5 toets de hele avond hevig geterroriseerd om de eerste te zijn met dit nieuws, dus ik denk dat hij het eerste was :D
Ik de hele morgen in afwachting van het stukje. ;)

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op donderdag 04 april 2002 14:10 schreef LoWLaNDeR het volgende:

[..]

>:)
Ik draai linux, ik moet met de muis op refresh klikken :P

Ik zal vertellen waarom ik er zo achteraan zat (Leuk verhaal vandaar). Ik zat dus in NOS een draadjes te lezen dat KDE 3 uit was. Het 1e wat ik dacht was aan de meuktracker. Ik dus in de queue kijken en daar stond ie al 1 hele keer. Ik KDE.org gechecked waar hij dus niet stond. Ik toch maar in de meuktracker gegooid (woensdag 3 april 2002 - 13:16) vanuit me werk. De rest van de dag heb ik dit draadje lopen volgen enzo. Bij thuiskomst meteen me PC aangezet en KDE 3.0 gedownload (na overleg met Jotti :P ). Geinstalleerd enzo, screenshots.. blah blah. Maar niemand geloofde dat het dus de final was van KDE (wat het dus achteraf bleek te zijn). Schijnbaar waren dus alleen de .RPM files de final.
Ik wilde dit ook in het nieuws. @ 23:30 kwam ik erachter dat het op KDE.org aangekondigd stond, meteen Wouter enzo gevraagd of ik hem mocht posten. Overigens, hij stond niet in de queue ;)
Tja. @ 0:10 ben ik toch maar naar bed gegaan en de rest vanmorgen afgemaakt :)

Ik draai dus al sinds gisterenavond KDE 3.0 final *D

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

De kern van Linux biedt standaard namelijk geen grafische interface
Linux == kernel only en zo...dus 'de kern van Linux' is officieel niet helemaal correct. Ik geef toe dat het flauw is, maar toch >:). Overigens staat er in de titel 'opensource' waar het in de tekst over 'open-source' gaat. En dan is het liever nog 'free software', maar dat is misschien alleen voor GNU-aanhangers...
KDE 3.0 is gebaseerd op de Qt3 library, die al een groot aantal grafische verbeteringen verzorgd.
Welke verbeteringen dan? Ik draai nu toch al een tijd de CVS-versie en het aantal grafische verbeteringen is toch niet echt groot te noemen. Ik kan eigenlijk alleen de ondersteuning voor MNG bedenken en zelfs die zou er best al geweest kunnen zijn (KDE3 is de eerste release die het formaat gebruikt, om icons te animeren). Daarnaast is 'verzorgd' eigenlijk met een 't' :).
Zo zijn kOffice en kMail beide in een nieuw jasje gestoken
Officieel is het 'KOffice' en 'KMail', met hoofdletters dus :P.

Bovenstaande is niet om vervelend te doen of zo, ik zie graag dat er over Free Software bericht wordt en wil dan ook alleen zorgen dat het correct gebeurt :). Bovendien kan ik het nu eenmaal niet als reactie bij het artikel zetten, dat is wel erg off-topic...

* odysseus vindt het overigens bijzonder netjes gedaan zoals het verschijnsel 'desktop environment' met een paar zinnen uitgelegd wordt...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Zo, weer een klein beetje bijgeschaafd :).

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op donderdag 04 april 2002 15:23 schreef Wouter Tinus het volgende:
Zo, weer een klein beetje bijgeschaafd :).
Wouter, 't is dat je geen mooie 20-jarige blonde meid met een lief gezicht bent, maar anders.... ;) :*

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Nog één klein puntje dan :P. Uit het artikel op de FP:
KDE 3.0 is available in 49 languages and ships with the core KDE libraries, the base desktop environment, an integrated development environment [...]
En uit de officiële aankondiging zoals die op www.kde.org en op dot.kde.org staat:
KDE 3.0 is available in 50 languages and ships with the core KDE libraries, the base desktop environment, an integrated development environment [...]
Misschien dat ze de aankondiging stiekem gewijzigd hebben, ik weet het niet...maar het viel me plotseling op.

[edit: WHiZZi meldt net in NOS dat hij het heeft gewijzigd...blijkbaar is de 'officiële' aankondiging inderdaad tussentijds gewijzigd...]

Pagina: 1