Toon posts:

temp. te hoog?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nadat ik net een andere post heb gelezen over PC Alert 3 besloot ik et ook maar is te downloaden, ik heb een Award bios, m`n moederbord is een Phoenix (133 MHZ) en ik heb een pentium3 600 mhz en een geforce 3 ti 200 (van leadtek). Nu, die geforce 3 ti 200 wordt al 52 graden idle, en nu zie ik in de bios én dat pc alert staan dat m`n CPU 35 graden wordt en m`n Chassis (?) 40 graden. Is dit niet allemaal een beetje te veel van het goede?? en volgens mij staan die voltages ook niet echt helemaal goed :?, ik weet helaas ook niet hoe of dat je ze kan instellen
of is het zo dat m`n koelers (van cpu of geforce :?) gewoon kapot zijn?? ik hoor wel bij het opstarten altijd eerst een heel hard geluid van m`n koelers (alsof ze supperhard draaien)...

Hier is de picture:
Afbeeldingslocatie: http://212.204.215.117/temp.jpg

...

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08 12:50
Er zit absoluut iets niet lekker want het is wel erg wazig dat je case temp hoger ligt dan je CPU temp.

Ik heb trouwens ook met verschillende progs dat de temperatuur nogal verschild. In Asus probe is mijn 1700 XP temp 57 en in Sisoft Sandra maar 42.

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Was het toevallig die post van mij die je gelezen had ?

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
yep :)
maarreh, ik heb nu een wel erg groot probleem, daarnet toen ik tony hawk 3 zat te spelen (alles op z`n best natuurlijk >:)) en ik opeens stopte en in dat winfox keek zag ik dat op 1 punt m`n kaart 67 graden werd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het rare is dat dit volgens mij niet aan de kaart z`n cooler enzo kan liggen, hij zag er namelijk hetzelfde uit als:
Afbeeldingslocatie: http://www.leadtek.nl/new/shared/images/ti200-big.jpg

Verwijderd

Topicstarter
ik zie nu ookal af en toe staan: voltage is over it`s limit

Is dit gevaarlijk??? enneh, hoe heet kan een kaart maximaal worden voordat ie gaat smelten/kapot ??

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:42
mischien is je voeding kapot?
ik zou iig geen risico's meer nemen als ik jou was,
en die metertjes goed in de gaten houden
eventueel naar de winkel brengen en na laten kijken

Verwijderd

hoe kan je zien dan hoe warm je videokaart wordt?

Verwijderd

meter wijkt misscien wel af voel eens of ie ook echt warm is al dat er aangegeven staat.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Op woensdag 03 april 2002 17:09 schreef Henneo het volgende:
Er zit absoluut iets niet lekker want het is wel erg wazig dat je case temp hoger ligt dan je CPU temp.
Dat komt omdat ie geen Msi mobo heeft...

Dat had ik ook met me Abit mobo vroeger, je moet die getallen dus omdraaien.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 19:07 schreef era.b het volgende:
welk proggie heb ik nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 19:03 schreef Crash-Override het volgende:
mischien is je voeding kapot?
ik zou iig geen risico's meer nemen als ik jou was,
en die metertjes goed in de gaten houden
eventueel naar de winkel brengen en na laten kijken
hmm?? terugbrengen??
ik heb namelijk m`n geforce 3 ergens anders besteld dan m`n pc (die ik al veel jaar heb).
En wat moet ik dan precies na laten kijken??

verder, wat bedoel je met geen risico`s meer nemen? niet meer computeren? niet meer THPS3 spelen?? wat?
Op woensdag 03 april 2002 19:07 schreef era.b het volgende:
met het programma WinFox wat standaard bij m`n leadtek geforce 3 kwam
Op woensdag 03 april 2002 19:07 schreef MantraKiller het volgende:
meter wijkt misscien wel af voel eens of ie ook echt warm is al dat er aangegeven staat.
in de BIOS geeft ie trouwens 35 graden aan (CPU), moet ik dan ooknog de pc openmaken en voelen?

enneh, wat houdt die melding 'voltage has been over it`s limits' nou precies in?? en wat doet het precies voor je pc ? (wat maakt het zo slecht :+?)

Verwijderd

[quote]Op woensdag 03 april 2002 19:22 schreef jcross het volgende:

met het programma WinFox wat standaard bij m`n leadtek geforce 3 kwam

Is er ook een proggie voor mn msi geforce 3? Of die het hier op doet?

Verwijderd

Topicstarter
als je zeker weet dat er een thermo opzet welja, gebruik search ;)
ik kon trouwens niks met search vinden over voltage error ofzo :(

Verwijderd

Topicstarter
zou iemand please kunnen antwoorden over dit voltage probleem?? ik wordt echt bang ervan :(, straks moet ik een nieuwe pc ofzo kopen ;(
Kan ik er iets aan doen?? ik ben van plan trouwens over 2 maanden een nieuwe CPU (athlon xp 1900+) te kopen, kan het zijn dat er daarna nog steeds dit probleem is??

Verwijderd

Ik denk dat je voeding niet meer zo stabiel is. Die lijntjes gingen namelijk wel erg veel heen en weer. Maar die dingen kunnen aardig heet worden voordat ze kapot gaan. Ene haal anders ff je kast op en zet ff aan. Dan ff kijken of alle fan's het nog doen. En als je die Athlon Xp gaat kopen moet je toch een nieuw mobo kopen en kunnen die waarden wel heel anders zijn. Bij mij werken die prog's ook niet zo goed. Mijn p3_800@900 word 49 volgens asus probe. Maar volgens cpucool 17 of 29 of -31. :)

Verwijderd

Oh je nieuwe voeding kost 30 euro ofzo. (enne mij voedings fan draait ook heel hard heel even als ik hem opstart daarna hoor ik niks meer)

Verwijderd

Topicstarter
als ik dan straks de athlon xp plus nieuw moederbord koop, zit daar dan standaard al nieuwe voeding bij?? en welk soort voeding bedoel je eigenlijk :+?

enneh, die error 'voltage is over error', betekent die niet dat er meer voltage ofzo op moet?

Verwijderd

PC alert III heb ik er ook opgehad en die wijkt een beetje af :\

je kunt beter SiSoft Sandra downloaden bij www.downloads.com die geeft het wat correcter aan en je kan er meer dingen mee doen.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:42
Op woensdag 03 april 2002 22:01 schreef jcross het volgende:
als ik dan straks de athlon xp plus nieuw moederbord koop, zit daar dan standaard al nieuwe voeding bij?? en welk soort voeding bedoel je eigenlijk :+?

enneh, die error 'voltage is over error', betekent die niet dat er meer voltage ofzo op moet?
als je er een kast bij koopt wel ja,
maar als je alleen een los mobo + proc koopt, niet nee ;)

Verwijderd

Wacht met et kopen van voeding !!

Het kan zijn dat de proggies die voltages meten e.d.
elkaar beinvloeden.

Ik heb een 1 jaar oude ASUS A7Pro met een TBird op 1100
Ik draaide de bij geleverde ASUS Probe, die gaf acceptabele waardes aan.
CPU 47(stressed), MB 28(stressed), alle voltages in een marge van 5-7%,
fans in een marge van 10%.

Ik ging toen MBM 5 draaien.
Na een goede minuut beginnen de voltages toch in ene te flippen,
fans "vielen" uit, men CPU werd van het ene moment 47 graden en dan in ene -69!
Zou ik wel willen maar ja, luchtkoeling ?? :P :D

Ik denken over nieuwe voeding etc.

Blijkt, zelf uitgevonden ;), dat die proggies elkaar beinvloeden.

Draai ze dus eerst ff apart, voordat je on-nodig geld gaat uitgeven.

*edit*
Neem een termometer, liefst elektronisch met een leuk lange kabel,
en ga die temps meten.
Kan je ff die temperaturen ff kalibreren.
Natuurlijk wel voor zorgen dat de termometer niet fout weergeeft >:)

Verwijderd

Topicstarter
programma ge-uninstalled, want het rare is idd dat die voltage error pas kwam nadat dat proggie was geinstalleerd. Nu is die er dus af, maar die error kwam daarna nog steeds. Of die errors er nog steeds zijn, zal ik straks ff testen (ik hoop van niet :))

Maar als die error er nog steeds is, wat zal ik dan doen. Ik ben van plan geen nieuwe kast te kopen (als het moederbord tenminste in m`n huidige kast past), dus dan toch maar voor nieuwe voeding ernaar gaan?

Verwijderd

ff een vraagje tussen door ik heb hier de volgende voltages met mbm5 met een 340antec voeding :

1,82V 0,13v 3,63v 5,13 v 12,46v zijn deze oke?

Verwijderd

Topicstarter
hmm, geen idee, ik heb er ook geen verstand van :+
Het ziet er wel redelijk uit :)

Maarreh, het lijkt erop alsof ik geen errors meer krijg :Y)
Dusseh, als ik nou eigenlijk binnenkort m`n athlon ga kopen, hoort daar natuurlijk een moederbord bij, maar zijn deze moederborden eigenlijk heel erg groot?

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 16:15 schreef jcross het volgende:
hmm, geen idee, ik heb er ook geen verstand van :+
Het ziet er wel redelijk uit :)

Maarreh, het lijkt erop alsof ik geen errors meer krijg :Y)
Dusseh, als ik nou eigenlijk binnenkort m`n athlon ga kopen, hoort daar natuurlijk een moederbord bij, maar zijn deze moederborden eigenlijk heel erg groot?
De grootte maakt niet zo heel veel uit, je hebt wel een ATX kast nodig voor de meeste mobo's maar je moet haast wel zo'n atx kast hebben om die PIII 600.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een packard bell kast :'( :r
Maar goed, hij is redelijk groot, wel raar is dat ie maar aan één kant open kan :?

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand trouwens waar je kan zien of je ddr of gewoon ram hebt?

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:50
Op donderdag 04 april 2002 18:17 schreef jcross het volgende:
weet iemand trouwens waar je kan zien of je ddr of gewoon ram hebt?
Als je je PC opstart krijg je de snelheid van je geheugen te zien. Als deze 266 Mhz is dan heb je DDR-geheugen.

www.hetbsg.nl

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 20:25 schreef Beelzebub888 het volgende:

[..]

Als je je PC opstart krijg je de snelheid van je geheugen te zien. Als deze 266 Mhz is dan heb je DDR-geheugen.
Volgens mij niet hoor. Misshcien wordt de FSB weergegeven ( :? ) maar die is toch altijd 133 MHz, ook als je DDR-SDRAM hebt, dus volgens mij is dat onzin. Staat het niet op je DIMMetje ofzo? De échte tweaker weet wat er in zijn PC zit :P
Maar een OEM met DDR zie je niet zo heel vaak... (Tenzij je een P4 ofzo hebt)

Verwijderd

Topicstarter
kan het ook zijn dat je ddr en gewoon ram hebt??

enneh, ik heb net m`n pc opnieuw opgestart, ik zag niks staan over mhz hoor. Alleen iets over de BIOS en welke 3d kaart ik heb

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DDR-RAM in een PIII 600 :? :? :? Dit kan niet, er zijn geen S370/Slot1 DDR Chipsets :?

Verwijderd

Topicstarter
shit, ik krijg dus nog steeds de voltage error:
Afbeeldingslocatie: http://212.204.215.117/voltage.jpg

Wat kan ik hieraan doen? ik had dat ene meetprogrammaatje (zie eerder posts) verwijderd. Het gebeurd alleen als ik tony hawk 3 speel (volgens mij :?). Ik heb geen idee wat ik er tegen kan doen,
somebody??

Verwijderd

Topicstarter
niemand?? ligt dit nou wel of niet aan de voeding? en moet ik zodan nieuwe voeding kopen of is dit allemaal in te stellen :?? please help me!

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg deze melding nu dus redelijk vaak, kan ik door computeren?? of moet ik de pc uitzetten?? en wat kan ik eraan doen????

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand me AUB helpen?????
Pagina: 1