Voodoo 5 5500 beeld geel :(

Pagina: 1
Acties:

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb een probleem met mijn net nieuw gekochte Voodoo 5 5500.
Ik heb de voodoo geistalleerd met goede drivers onder win2k maar hij geeft geel beeld over het hele scherm, vanaf het booten al.
Ik heb al vanalles geprobeerd, BIOS van mobo resetten, nieuwe drivers, etc etc , search, maar kan niets vinden wat helpt.
Mijn systeem:
AMD athlon 1200@1200
MSI K7T Turbo Raid Mobo
Voodoo 5 5500 AGP
Realtec NIC
Win2k

Helemaal niets overgeclocked of iets dergelijks.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft want ik deze videokaart particulier gekocht en zag er erg nieuw uit.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:54
zit die stekker van je monitor er goed in?

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

hmmmmm, je hebt hem particulier gekocht? Ik hoop dat je of niet te veel hebt betaald of de persoon woont vlak bij je. Je kunt uiteraard drivers proberen van www.voodoofiles.com en hopen dat het probleem weg is. Ook kun je ff kijken naar alle puntjes in je vga connector. Als 1 niet goed aansluit, of half, krijg je kleur verschillen. Maar wil je echt goed advies, direct terug gaan met die kaart.

• Jamaicaman
  • Niet online
alles is goed aangesloten.
Pinnetjes zijn nog goed , en heb ook al ander beeldscherm geprobeerd.
Ik kijk nog ff naar nog nieuwere agp drivers, hopen dat dat werkt.
:(

Verwijderd

ook interne stekker derin ?

• Jamaicaman
  • Niet online
ja die zit erin.

Verwijderd

geel beeld vanaf het booten is niet fris..kan je ook niet echt oplossen met drivers check je voodoo eens op ranzig spul en/of zwarte plekken

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:40
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel toevallig een bestandje color.exe wat meegeladen wordt tijdens de start van Win?

Toen ik een Voodoo3 kocht, was dat ook het geval, moest ik dat bestand verwijderen :)

• Jamaicaman
  • Niet online
nee het is bij het booten al geel allemaal , maar ik zal de kaart eens goed bekijken op brandplekken of iets dergelijks
.

• Jamaicaman
  • Niet online
Kheb em nu al in 2 systemen geprobeerd maar nog steeds geel beeld.
Is er geen proggie waar ik die gele kleur weg kan filteren zodat ik weer normaal beeld heb?
Het is duidelijk dat het waarschijnlijk een fabrieksfout is want ik zie nergens brandplekken of ongewone dingen.

Verwijderd

misschien heeft de vorige gebruiker hem wel flink overklokt dat hij kapot is :( want geel beeld bij booten is niet normaal en als hij dat al doet bij verschillende pc's..

Verwijderd

Dit is gewoon echt een kapotte kaart hoor, als hij voordat windows al geboot is geel beeld geeft zijn er 2 mogelijkheden:

A) krom pinnetje in monitor stekker
B) defecte kaart

meer niet, ik zou hem terugbrengen waar je hem vandaan hebt gehaald en een nieuwe halen.
Pagina: 1