[GTA1] Welke poort?

Pagina: 1
Acties:

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-01 13:46
Ik zit hier achter een server maar zou toch graag old-skool GTA1 willen spelen. :9

Weet iemand welke poort ik daarvoor moet openzetten :?

...ik ben al een tijdje aan het zoeken maar kan niets vinden... ;(

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Volgens mij ligt het niet aan welke poort open staat, maar gewoon aan het feit dat er geeen servers online draaien... ik heb een tijdje terug het zelfde gehad met GTA 2... ik heb toen een 3rd party tooltje (GTA2GameFinder) moeten draaien om zo een server aan te maken... anderen moeten dat tooltje dan ook gebruiken om je game te vinden... wellicht bestaat dit tooltje ook voor GTA 1, maar daarvoor moet ik je naar Google verwijzen.

Dit gaat volgens mij allemaal gewoon via HTTP via poort 80.

• MP83
Op woensdag 03 april 2002 16:34 schreef TeknoGecko het volgende:
Volgens mij ligt het niet aan welke poort open staat, maar gewoon aan het feit dat er geeen servers online draaien... ik heb een tijdje terug het zelfde gehad met GTA 2... ik heb toen een 3rd party tooltje (GTA2GameFinder) moeten draaien om zo een server aan te maken... anderen moeten dat tooltje dan ook gebruiken om je game te vinden... wellicht bestaat dit tooltje ook voor GTA 1, maar daarvoor moet ik je naar Google verwijzen.

Dit gaat volgens mij allemaal gewoon via HTTP via poort 80.
Ik laat em niet zelf het hele internet afzoeken naar een open game maar vul direct het IP in van m'n tegenstander.

Toch bedankt voor de tip :)

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Op woensdag 03 april 2002 16:40 schreef Mr.Blonde het volgende:

[..]

Ik laat em niet zelf het hele internet afzoeken naar een open game maar vul direct het IP in van m'n tegenstander.

Toch bedankt voor de tip :)
Dan nog zul je een server moeten hosten... en als dat niet met GTA 1 zelf kan, dan zal je dat via een tooltje moeten doen, niet?

Je kunt dan idd wel gewoon aan de "client" kant het IP van de server invullen...

Edit: http://www.hugeanalwarts.com/gta2/

• MP83
Op woensdag 03 april 2002 16:46 schreef TeknoGecko het volgende:

[..]

Dan nog zul je een server moeten hosten... en als dat niet met GTA 1 zelf kan, dan zal je dat via een tooltje moeten doen, niet?

Je kunt dan idd wel gewoon aan de "client" kant het IP van de server invullen...
Een game hosten doe je gewoon door Gather Network te kiezen, dit werkt wel prima tussen 2 PC's die 'direct' op internet zitten zonder tussenkomst van een router.

Het probleem is denk ik niet het hosten maar dat de router de GTA1 poort blockt.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
Kun je dat neit zien met je firewall ?
Ik weet het niet hoor maar daar zou ik naar kijken.

• MP83
Op woensdag 03 april 2002 16:58 schreef M@NIC het volgende:
Kun je dat neit zien met je firewall ?
Ik weet het niet hoor maar daar zou ik naar kijken.
Ik heb al gescand met Gather Network aan en zonder, maar levert geen verschil op ;(

• MP83
niemand?
Pagina: 1