Koelers plaatsen - controle?

Pagina: 1
Acties:

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07 12:50
Ik heb een nieuwe kast, moederbord en processor gekocht, en daarvoor moest ik natuurlijk ook nieuwe koeling hebben. Nu is het geval dat ik nog nooit een moederbord in een kast heb gezet, laat staan een processor met heatsink en koeler erop gezet.

Voor het plaatsen van de processor en het bevestigen van het moederbord in de kast ben ik niet zo bang - dat zal wel lukken aan de hand van handleidingen en eventueel een how-to op het internet.

Waar ik wel bang voor ben, is dat ik m'n CPU koeler niet goed zal aansluiten en dat ik daardoor m'n CPU in vijf tellen laat doorbranden. Dus mijn vraag is: welke voorzorgsmaatregelen moet ik nemen?

Ik zal zelf te denken om voordat ik de CPU op het mobo zet, eerst de heatsink en fan aan te sluiten (zonder ze al op de socket te zetten natuurlijk) en dan de pc aanzetten om te kijken of dat ie goed draait. Maar ik weet niet of dat gaat om zo zonder CPU de pc te starten. Dussuh... kanda? :)

Zijn er verder nog speciale dingen waarop ik moet letten?

Het gaat hier om de volgende onderdelen:
Moederbord: Epox 8KHA+
Processor: Athlon XP 1700+
Heatsink: ThermoSonic ThermoEngine (met daarop een 60mm Coolermaster fan)

Verder heb ik ook nog een 80mm casefan liggen, die ik er ook in wil zetten. Samen met de CPU-koeler en natuurlijk de fan in de voeding zal dat de enige koeling vormen. Mijn vraag - moet ik die 80mm fan naar binnen of naar buiten laten blazen? :)

B.v.d. :)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.