Toon posts:

Geluid over de stereo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hadioo weer

Ik heb weer 'es een vraag.. Ik hoor
heel vaak dat mensen de geluidskaart op de stereo hebben aangesloten (of andersom?), Maar hoe werkt dat nou eigenlijk.. Ik heb op mijn geluidskaart de volgende aansluitingen zitten :

- Mic
- Line in
- Line out
- Speaker

En aan de achterkant van m'n stereo zitten 2
(zij m'n vader) TULP aansluitingen van AUX, 2 van CD en 2 van MD..

Kan hiermee dus die geluidskaart (AWE64 Value) Op de stereo aangesloten worden, en zoja, hoe? Want het schijnt beter te klinken als gewone speakertjes..

Zou wel gaaf zijn want ik heb wel een best goeie stereo.. voor mp3'tjes enzo..

Maar goed.. M8zzl

barracuda

• manyac
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Heel simpel, gewoon de line-out verbinden met de aux. Je moet dan wel een kabel hebben met aan de ene kant tulpstekkers voor in de aux, en voor in je computer een dunne hoofdtelefoonstekker.

Verwijderd

Nou, over dat mooier ben ik het niet eens.
Ik heb thuis ook hele goede speakers en als ik bij mij thuis een mp3'tje afspeel klinkt dat toch heel anders als een cd'tje, mp3'tjes hebben veel meer bass enz....

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:00
Ik ben er wel zeer tevreden over, net wat voor muziek je luistert denk ik (hier staat hele schijf vol met trance/hardcore). Betere bass als die speakertjes van 150 piek, ook erg leuk voor games :), al gaat er niks boven een goede koptelefoon.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig hadden we hier nog zo'n kabeltje liggen met 2 TULP stekkertjes en een kleine koptelefoon-plug aan de andere kant.
Ik heb hem in de AUX aangesloten, en me stereo op AUX gezet (In de geluidskaart zit ie in de line-out) Maar ik hoor geen geluid.
Over m'n normale speakertjes wel.

Kan ik um ook gewoon op de "speaker" uitgang van de geluidskaart zetten?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Waarschijnlijk moet je effe op je geluidskaart instellen, dat hij de Line-out moet gebruiken ipv de koptelefoon uitgang.

/Edit/
typ vauten

Ps. heb je dan beide stekkers er in, druk alleen die naar je AUX er in, du de andere er uit trekken
/Edit/

And The Only One

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

Kijk eens of je line-out mixer niet toevallig op nul of mute staat.

"This is the noise that keeps me awake."

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Kan ik um ook gewoon op de "speaker" uitgang van de geluidskaart zetten?[/quote]Zou ik niet doen, dat signaal is meestal iets sterker als de line-out waardoor er wat vervorming op kan treden. Tsjek idd ff je uitgangsnivo voor de line-out bij je audio instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Idd de Line-out stond ge-disabled in de configuratie van mijn geluidskaart.
Nu wel geluid.

Vet zeg! klinkt echt vet beter dan die goedkope trust-speakertjes die er bij zaten toen ik hem kocht!!!! soooohe.. :) :) :)

Tnx he!!!

Barracuda

Verwijderd

Vergeet niet om op de versterker op AUX te zetten, anders zul je nog steeds weinig horen
Pagina: 1