Toon posts:

Mijn PC hangt bij bep. software! help me!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij bepaalde games, zoals Quake3Arena of StarFleet command, gaat mijn PC, op een willekeurig moment, 'het eens eventjes rustig aan doen'. Hij hang dus. En stevig ook. Dwz: alleen resetten helpt nog. Zelfs het lampje van de num-lock kan ik niet meer in-/uitschakelen!
Bij andere spellen, zoals Half-Life en UT, draait het ding als een bus! Ik kan er geen touw aan vastknopen.

Ken je dit probleem en weet je een oplossing?
Aarzel dan niet, en <a href=mailtto:"tim.stuart@scarlet.nl>mail</a> me!

mijn config is:
(alleen relevante hardware vermeldt)

- AMD Athlon 500 MHz
- MicroStar 6167 mainboard
- ASUS V3800 Riva TNT 2
- Tornado ISDN kaart
- 3Com Etherlink
- A3D soundcard

Verwijderd

Topicstarter
PS: Ik heb mijn PC al diverse keren ge-reïnstalleerd. Ook met verschillende OS. Tevens heb ik altijd de nieuwste Drivers.

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Het kan liggen aan programma's die (evt. niet zichtbaar) op de achtergrond meedraaien. Haal ècht overbodige troep (virusscanner, firewall) uit het geheugen als je een spelletje doet.

Verwijderd

Hoe lang ben je bezig geweest met solderen om die Athlon an de praat te krijgen op die BE6? :)

Verwijderd

Topicstarter
eh... foutje. mijn mainboar is een MicroStar 6167 (ik was te lui om de kast open te schroeven, dus heb ik het maar uit mn hoofd gedaan. groote oeps!)

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
Ok ik kom tot een paar oplossingen.
1) Wat al eerder vermeld staat. De andere programma's die draaien kunnen problemen geven.
2) Heb gehoord dat nieuwe Detonator (v 3) drivers van nVidia niet zo super werken.
3) AMD Athlon kan ook het probleem zijn. (ben Intel fan, sorry kan er niks aan doen)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Pagina: 1