Te hoge temps?

Pagina: 1
Acties:

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik heb gisteren een nieuwe koeler gehaald namelijk de Zalman 6000Cu. Ik ben er tevreden mee (mooi&stil) alleen me temps zijn nu een stuk HOGER! Ik snap er niets van. Eerst had ik een Thermaltake 6 Cu+ (met 7000rpm fan) die veel te vee lehrrie maakte. Die hield em stressed op 46C. Nu kom ik op 57C! En dat terwijl deze sink BETER is. (Toegeven, ik draai op Silent maar op Normal zit ie op de 51C)..

Ik heb ondertussen me kabels geround (ging perfect, eerst ff aansteker eronder). Alle kabels opgeruimd....

Ik heb nog iets veranderd. Me PSU fan draait nu op 7V maar dat maakte niet echt veel uit in temps, bovendien is de lucht uit me psu echt niet warm, lauw meer ;)

PC open stressed = 57C
PC dicht stressed = 51C
PC open = linker zijpaneel ervan af.

Ik weet dus dat ik een blowhole kan maken voor me cpu fan en dat dan de temps zakken MAAR waarom is het nu zo hoog? Deze sink is beter dan me vorige!
Ik heb em 2x bevestigd en beiden even hoog... (Ik gebruikte de koelprut die erbij zat nat als bij me eerste koeler)

specs:
AMD XP1700+ (niet oc'ed atm omdat de temps te hoog zijn)
MSI K7T266 Pro2-RU
MSI GeForce2 Ti-VX ViVo, 64MB DDR Ram
etc...

EDIT: Me cpu fn blaast OP de heatsink zoals ie al bevestigd was op de houder.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ja das nogal logisch :P Die andere maakte veel herrie (veel RPM) en koelde dus wel goed, maar deze is ervoor om het lekker stil te houden en daarom koelt ie ook minder. Het maakt niet zoveel uit of ie nou 30 of 50 is als ie maar stabiel blijft en zo onder de 60 graden ongeveer :)

Als je hem toch nog koeler wilt hebben, kun je wat fans in je kast zetten, dat wil ook wel helpen :)

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Als je een zallman aanschaft "weet" je dat deze minder koelt maar wel stiller is dus ik denk niet dat je huidige temp erg vreemd is eigenlijk...

Heb je er as2/3 (goed) tussen zitten?

I'm not as think as you stoned I am

• kutkip
Op woensdag 03 april 2002 15:51 schreef WooK het volgende:
Ja idd. Zorg er ook voor dat je maar een heeeel klein puntje neemt en dat over de core uitsmeert >:)

• Oxi
Op woensdag 03 april 2002 15:51 schreef WooK het volgende:
Als je een zallman aanschaft "weet" je dat deze minder koelt maar wel stiller is dus ik denk niet dat je huidige temp erg vreemd is eigenlijk...

standaard koelprut en ja het zit er goed op. Had al beetje ervaring hiermee. Dit was ook me eerste 'oplossing' dus koeler er opnieuw op monteren maar dat hielp niets

De temps zouden lager kunnen zijn want g4s^ heeft temps een stuk lager liggen dus ik dacht dat ik iets fout zou doen :(

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1021227028
dit is een bovenaanzicht van wat het is (ZONDER de outtake fan. daar zit nu alleen een rooster.) Die fan komt er wel maar ik moet eerst poen hebben.

Verder aan de linkerkant van de cpu fan komt dus een blowhole (ev. met fan?)

edit: bovenkant foto = achterkant kast en linker kant is linkerkant kast.

• kutkip
Op woensdag 03 april 2002 15:59 schreef Oxigun het volgende:
De temps zouden lager kunnen zijn want g4s^ heeft temps een stuk lager liggen dus ik dacht dat ik iets fout zou doen :(

----

Verder aan de linkerkant van de cpu fan komt dus een blowhole (ev. met fan?)
Wat voor CPU heeft hij/zij dan :?

---

Ik zo er een fan bij zetten die naar buiten blaast

Verwijderd

Ja dat werkt ook lekker als je de koelpaste niet vervangt >:)>:)

• Oxi
Op woensdag 03 april 2002 16:30 schreef skunkah het volgende:
Ja dat werkt ook lekker als je de koelpaste niet vervangt >:)>:)
tuurlijk vervangen! steeds nieuwe erop. recyclen helpt niet, dat wist ik wel........

• Oxi
Nieuwe readings. Kast open, zo gezet dat ie maximaal lucht kan happen. Fan op maximum
CPU: 51C
Chassis: 35C
(dit is met Burn7k, kast dicht+silent=60+)

dat is al beter :) nu zorgen dat ie op silent ook zo laag kan komen.

Verwijderd

Je moet met deze koeler toch wel lager kunnen komen. Ik heb met een 1900+ en dezelfde Zalman koeler stabiel kunnen overklokken tot boven de 1900MHz.
Pagina: 1