Mobo met 2x socket 370?

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 02:36

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb nu een PIII 667 op en Mobo met 1 socket 370, kan ik een mobo kopen (als die bestaan) met 2x een socket 370 en wat is het nut hiervan?

20*350ZO45°

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ja, ze bestaan, en 't nut is dat twee cpu's nu eenmaal sneller zijn dan eentje.

nadelen:

1. het werkt alleen met bepaalde besturingssystemen (windows nt, w2000, unix, linux, beos). zeker niet onder windows 95/98/me. dan wordt maar 1 cpu gebruikt.
2. het werkt pas optimaal als je programma's er ook geschikt voor zijn. spelletjes zijn dat bijna nooit. die gebruiken dan toch maar 1 cpu.
3. de snelheidswinst van de 2e cpu is nooit 100%. in de praktijk mag je vaak blij zijn met 25% extra performance ofzo (maar aan de andere kant: een pentium 3 op 1000mhz is ook niet 2x zo snel als een pentium 3 op 500mhz).

Verwijderd

Niet helemaal...

Met }:O is wel 99% winst te behalen!

Ook progs als 3DMax, Maya etc. gaan bij het renderen een 'stukje' sneller... En meer dan 75% is daar ook geen uitzondering.

Dus ja. Dual is best wel aantrekkelijk (ben er zelf bijna 2 jaar geleden ook voor gevallen O+:)).

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 02:36

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Dus een nieuwe Mobo kopen met 2x socket 370 en een xtra PIII proc. (want ik heb er maar 1) is dus eigenlijk niet aan te raden? (Gebruik immers Win ME.)
Noem eens merken en prijzen Mobo's met deze mogelijkheid svp...

20*350ZO45°