Toon posts:

Wel/Geen garantie op AMD 1800+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heeft een vriend van me een AMD 1800+ met 256 DDR 333 + MSI mainboard gekocht bij Norrod.
Hij gisteren natuurlijk direct inbouwen.
Wilde Win XP erop zetten, maar helaas, fout melding. Gisteravond met z'n 2en nog het een en ander geprobeerd, maar niets.
Hebben we besloten dat ik vanochtend bij mij zou gaan testen. Ik heb nl ook een 1800+.
Op mijn mainboard starte ie wel op, alleen liep direct vast bij het starten van Win XP.
Ik mijn proc in zijn MB, en precies het zelfde.
Toen beide proc's omgewisselt.
Nu deed de mijne het ook niet meer. De zijne ook nog steeds niet.
Nogmaals verwisseld, en toen deed de zijne het wel in de mijne, maar de mijne niet in de zijne.
Dus wij naar Norrod. Haalt de koeling eraf, neemt de proc naar achteren, komt terug en zegt: core is kapot, dat wordt dus een nieuwe kopen met max 10 % korting of alles teruggeven en dan geld terug voor mainboard en geheugen, dus niet proc.
Kan dit zomaar??? Met de proc was niet geknoei. Heatsink moest hij erzelf opzetten. Dit doet Norrod niet meer, tenzij je er €35,-- voor betaald!!
Dit is toch niet redelijk!?!?!?!?!?!?

NB Mijn proc had geen garantie meer, was OCed

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Wat voor cooler heb je er op gezet, stel je heb een orb er op gezet, dan snap ik het wel want de core gaat bij orb snel kapot.

JE HEBT HET TOCH OVERGEKLOKT!!

:?

workstation server laptop

Verwijderd

kijk eens naar de kleine lettertjes op de vactuur,..

binnen 8 dagen geld terug??

sterkte,..

het lijkt erop dat je goed genaaid gaat worden,...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 15:12 schreef eddysmits het volgende:
Wat voor cooler heb je er op gezet, stel je heb een orb er op gezet, dan snap ik het wel want de core gaat bij orb snel kapot.

JE HEBT HET TOCH OVERGEKLOKT!!

:?
Gaat niet om die van mij, dat is eigenschuld, maar die van mijn vriend. Ze zeggen in de winkel dus dat alles onder garantie valt zolang de core niet beschadigd is. Er zitten door AMD recommanded coolers bij van Spire.
En ja de core is bovenin beschadigd.....

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 15:14 schreef KingRichje het volgende:
kijk eens naar de kleine lettertjes op de vactuur,..

binnen 8 dagen geld terug??

sterkte,..

het lijkt erop dat je goed genaaid gaat worden,...
Ligt er natuurlijk aan hoe dat de processor er uit ziet. Als de halve core er af ligt lijkt het me normaal dat je geen garantie krijgt.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:05
mjah

gewoon geld terugvragen. Als ie het meteen de eerste keer al niet doet, en je weet 100% zeker dat je heeeeel voorzichtig was bij het monteren van de koeler, dan moet je gewoon de geld terugkrijgen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 15:19 schreef thedolf het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk aan hoe dat de processor er uit ziet. Als de halve core er af ligt lijkt het me normaal dat je geen garantie krijgt.
Zo ziet hij eruit:
(in de rode circel is hij beschadigd)
Afbeeldingslocatie: http://www.mywebcam.nu/img/xp.jpg

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 15:31 schreef Draaiucc het volgende:

[..]

Zo ziet hij eruit:
(in de rode circel is hij beschadigd)
[afbeelding]
Heb ook nieuwe processoren gezien met een heel klein stukkie afgeschaafde core , dit is wel heel klein zotezien dus behoorlijk lame van Norrod , maar dat heb je het is ook een zuig winkel.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 15:09 schreef Draaiucc het volgende:
Heatsink moest hij erzelf opzetten. Dit doet Norrod niet meer, tenzij je er €35,-- voor betaald!!
ergens best redelijk, omdat als zij alles erop zetten, zij een risico nemen, want als zij de core beschadigen zijn zij verantwoordelijk. nu heeft jou vriend (en jij ook?) de core beschadigd en was het dus zijn eigen schuld en risico.

als jij net een auto koopt en je rijd diezelfde dag tegen een paaltje dan ga je toch ook niet terug en zeg je: "er zit een deuk in, ik wil een nieuwe."

bij de je proc is het precies hetzelfde verhaal, vind ik
ik vind het wel lullig voor jullie ;(

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
zeg maar tegen die vent dat ie niet mot zijken.. als er geen hoeken van de core zijn afgebroken kan ie 'm niet weigeren.. en zo te zien valt het best wel meej..

(en ik kan het weten want ik heb bij norrod zwollywood gewerkt :P)

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 18:43
Op woensdag 03 april 2002 15:09 schreef Draaiucc het volgende:
Gisteren heeft een vriend van me een AMD 1800+ met 256 DDR 333 + MSI mainboard gekocht bij Norrod.
Hij gisteren natuurlijk direct inbouwen.
Wilde Win XP erop zetten, maar helaas, fout melding. Gisteravond met z'n 2en nog het een en ander geprobeerd, maar niets.
Hebben we besloten dat ik vanochtend bij mij zou gaan testen. Ik heb nl ook een 1800+.
Op mijn mainboard starte ie wel op, alleen liep direct vast bij het starten van Win XP.
Ik mijn proc in zijn MB, en precies het zelfde.
Toen beide proc's omgewisselt.
Nu deed de mijne het ook niet meer. De zijne ook nog steeds niet.
Nogmaals verwisseld, en toen deed de zijne het wel in de mijne, maar de mijne niet in de zijne.
Dus wij naar Norrod. Haalt de koeling eraf, neemt de proc naar achteren, komt terug en zegt: core is kapot, dat wordt dus een nieuwe kopen met max 10 % korting of alles teruggeven en dan geld terug voor mainboard en geheugen, dus niet proc.
Kan dit zomaar??? Met de proc was niet geknoei. Heatsink moest hij erzelf opzetten. Dit doet Norrod niet meer, tenzij je er €35,-- voor betaald!!

NB Mijn proc had geen garantie meer, was OCed
Vreemd...he dat je geen garantie meer krijgt. Die kerel had gewoon meteen zijn proc moeten ruilen / geld terug ipv samen met jouw gaan rotzooien. Nu zit je zelf ook zonder proc toch

Verwijderd

Lijkt me best wel BS, zo'n klein stuke kan geen effect hebben op je processor. Ik had een ouwe t bird die echt totaaal afgekloven was (echt 6mm brok uit de core gehakt bij het opzetten van een nieuwe cooler en alle randjes helemaal afgebrokkeld omdat ik geen koelpasta had gebruikt (doh)) deed het nog prima kon hem alleen niet meer unlocken.d

Verwijderd

Daar zit inderdaad normaal gesproken geen garantie op. Als door jou toedoen iets kapot gaat, zoals dit, kun je het niet op je leverancier verhalen. Dit is een kwestie van net te gehaast geweest op niet goep opgelet.

Je zou AMD aan kunnen schrijven dat je een CPU gekocht hebt en dat die kapot aankwam,... dan zijn ze niet zo moeilijk. Als je zegt dat je leverancier geen garantie verleent,... denk ik dat ze wle een oplossing hebben.

SUC6!!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Sorry hoor, maar wat een bescheten winkel is dat dan, wanneer ze 35 euro vragen om een koeler op een proc te zetten. Dan zou ik het wel ergens anders halen. Ikzelf laat de koeler er ook vrijwel altijd opzetten, omdat de garantie toch al zo beperkt is.
Hoezo dozenschuivers die niks om de tevredenheid van klanten geven.
Op woensdag 03 april 2002 15:44 schreef raoul het volgende:

als jij net een auto koopt en je rijd diezelfde dag tegen een paaltje dan ga je toch ook niet terug en zeg je: "er zit een deuk in, ik wil een nieuwe."

bij de je proc is het precies hetzelfde verhaal, vind ik
ik vind het wel lullig voor jullie ;(
Mja, ik zie het dan meer van je koopt een auto, maar je moet 'm zelf de showroom uitrijden. De verkoper wil het wel voor je doen, maar vraagt er dan 35 euro voor. Stel, er zit een bepaald risico in bij het wegrijden uit de showroom, dan doet een (ervaren) medewerker het toch puur om de klanten tevreden te houden, om geen gezeik achteraf te krijgen ??
Het rijden op zich zie ik meer als een draaiende computer.

Maar ja, blijkbaar zijn ze bij Norrod alleen maar geinteresseerd in hoeveel knaken er vandaag in het laatje komen.

• Packardhell
  • Laatst online: 23:30
Informatique doet er gewoon 12 mnd garantie op. Huh?! Op me mobo zelfs 3 jaar! De koelers mogen hier ook niet kapot gaan de eerste 5 jaar! Ik moet zeggen dat de garantie bij Informatique goed in orde zit. Misschien de volgende keer daar kopen?

Powered by KPN

Verwijderd

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!
Ik snap het nog steeds niet.
ik hoor hier ALIJDT dat iemand zijn Proc. verkloot :? :? :? Hoe DOE je dat??????????
ik heb al redelijk veel AMDs gebouwt geen 1 naar de kloten geholpen OOK met een orb. er op niks stuk.

mijn eerste AMD XP die ik bouwde was een 1800+ nou wat is 5min. klaar en hij werkt perfect!

Agja nu heb je gewoon een mooie sleutelhanger >:)

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
Balen man !

Maar laat je niet zomaar wegsturen !!!

Raadpleeg de Geschillencommissie Computer (initiatief van de HCC) zie ook: Geschillencommissie. Die kan eventueel bemiddelen.

Anders, als je een Rechtsbijstandverzekering hebt, de zaak aanmelden en uit laten zoeken (of door een wetswinkel). Laat vooral de voorwaarden van de winkel uitzoeken want het schijnt dat winkels daarin vaak dingen hebben staan die niet eens rechtsgeldig zijn....

Nee heb je al en ja kan je altijd nog krijgen :7

Suc6 !

edit:

Lees ik het goed dat een medewerker van Norrod de koeler eraf heeft gehaald :? :?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op woensdag 03 april 2002 17:00 schreef Qorne het volgende:

Agja nu heb je gewoon een mooie sleutelhanger >:)
Ik bied 5 euro :P Serieus ben ik bang dat ze zullen zeggen dat het eigen schuld is en ik daar wel bij inkomen. Het is gewoon fout gegaan bij verwisselen en toen beschadigd. Lullig, maar helaas niks aan te doen ;(

Verwijderd

Topicstarter
edit:

Lees ik het goed dat een medewerker van Norrod de koeler eraf heeft gehaald :? :?

Yep een medewerker

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 18:11 schreef Draaiucc het volgende:

[..]

Yep een medewerker
dan is het gijl dan kun je gewoon schade op Norrod achterhalen want zij hebben de cpu beschadigt !

• TheBoneCollector
[quote]

...dan is het... dan kun je gewoon schade op Norrod achterhalen want zij hebben de cpu beschadigt !
[/quote]

Precies, zij kunnen nooit zeggen dat jij hem beschadigd hebt aangezien zij de koeler er voor het laatst eraf hebben gehaald....zoals al gezegd maar er werk van en laat ze een nieuwe leveren...hadden zij de koeler er maar niet af moeten halen...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 15:49 schreef bartmen het volgende:
zeg maar tegen die vent dat ie niet mot zijken.. als er geen hoeken van de core zijn afgebroken kan ie 'm niet weigeren.. en zo te zien valt het best wel meej..

(en ik kan het weten want ik heb bij norrod zwollywood gewerkt :P)
ff voor de duidelijkheid, het is dus in zwolle.....

Verwijderd

Garantie werkt niet meer...

Norrod kan de processor met de defecte core niet terugsturen
naar hun leverancier omdat deze hem weigert simpelweg omdat deze kapot is. Norrod wil hem vanzelfsprekend ook niet terugnemen want dat kost hun meer als dat jou bestelling bij hun oplevert. Dus dan maken ze verlies.

Gevolg is dat je als klant de processor niet kan inleveren.
En je bent gedoomed om een nieuwe te kopen.

Het enigste is wat je kan doen (en wat je zelf ook al aan gaf) is een nieuwe kopen bij Norrod met het verhaal dat je oude kapot is gegaan en een nieuwe wil kopen met bijvoorbeeld 10% korting.

Dit verhaal baseer ik dan wel op een processor waar je fysiek kan zien dat de core kapot is. Als de processor
aan de buitenkant PERFECT is. (Pinnentjes rechts, geen gore koelpasta er op, geen barsten, niet doorgebrand) DAN! kun je gewoon zeggen dat hij kapot is.

Norrod kan en MOET hem dan WEL terugsturen naar hun leverancier. Zij krijgen gratis dan een nieuwe van hun leverancier en Norrod kan jou dan een andere werkende 1800+ meegeven zonder enig gezeur en gezwam.

Norrod kennende doen ze dit ook. (Heb je mazzel mee dat je hem daar gekocht hebt. Tenminste bij Norrod in Zwolle doen ze absoluut niet moeilijk met inruil)

Sterkte en gegroet. AmeComputers

• TheBoneCollector
[quote]
The_A_Freak schreef het volgende:
[/quote]

sorry maar ben het niet met je eens....
Hij kan er wel degelijk een zaak van maken en de schade verhalen op Norrod.

Norrod kan nooit bewijzen dat hij de core heeft stuk gemaakt aangezien zij als laatste de cooler eraf hebben gehaald...verder vindt ik de core er echt niet beroerd uitzien, hoeken zijn nog intact...

Waarom denk je dat Norrod een schikkingsvoorstel doet :? :?

Nogmaals winkels sturen regelmatig klanten met een ***-verhaal de winkel uit terwijl in veel gevallen de klant in zijn recht staat...laat het gewoon altijd even uitzoeken en blijf bij je standpunt...

Amen !

Verwijderd

Topicstarter
allen bedankt voor jullie reacties.
Maar de zaak is opgelost.
Hoe?? Nou als volgt.

allereerst heb ik vanochtend memo systems zwolle gebeld om te vragen of zij de proc willen testen. Dit doen ze, maar ze moeten wel een systeem gaan bouwen en de kosten zijn €8,50 per 10 min. De geschatte tijd was ongeveer 45 min. Een beetje zonde van het geld als ie echt stuk is. Maar zij kwamen wel met goede ideëen. bv in mijn PC testen, maar dan wel eerst systeem strippen en moederboard op een stevig ondergrond plaatsen, zodat deze niet buigt als je de cooler plaatst.

Ook mogelijk om de proc bij Norrod echt te laten testen en niet wat ze gisteren deden, nl. schoonmaken en zeggen dat ie kapot is.

We hebben eerst de tweede optie gekozen. En wat bleek, de proc is nog helemaal OK. Werkt perfect (woorden van een van de norrod-medewerkers.), maar willen nog steeds niet innemen.

Toen de eerste optie gedaan, thuis bij mij ingebouwd. Systeem draait als een trein, sterker nog, stabieler dan de proc die ik gisteren zelf moest halen omdat de mijn echt dood was. Hebben mijn proc goed bekeken, pasta eraf gehaald en was dus nog helemaal gaaf. vervolgens met deze proc terug gegaan naar norrod met de juiste bon en ja hoor ik kreeg mijn €192,50 terug. Voor de moeite heb ik van mijn vriend nog €50,-- gekregen.

oja, hij wilde de proc, mainboard en mem niet meer omdat ze bij norrod gisteren zeer slechte service hebben geleverd. Zonder te testen zeggen dat de Proc stuk is. Achteraf blijkt dus dat de mainboard of mem kapot is.

Dus wat hebben we geleerd??

als je AMD koopt, zet je mainboard op een vlak en recht ondergrond, voor je de cooler erop zet.

Haal de roze troep van de cooler, deze geleid slecht. Gebruik de pasta die meegeleverd wordt bij de cooler.

Norrod moet zijn klanten beter helpen, en niet zeggen dat iets stuk is zonder te testen.

Maar iedereen is nu blij, alleen norrod iets minder wat die zijn twee vaste klanten kwijt.

Nogmaals dank voor jullie reactie!!!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
IK heb niet zo'n zin om alles nauwkeurig door te lezen,. Maar als ik het goed begrijp is er het volgende aan de hand:
Jij koopt een processor met alle zut vandien, ji zet de boel inelkaar en het erkt niet goed... De oorzaak blijkt te zijn dat er een hoekje van je core is afgebrokkeld; Dan lijkt het mij logisch dat dit bij het inelkaar zetten is gebeurd (anders had je nooit problemen gehad). Dan zie ik niet waarom de NoRRoD geld terug moet geven; je hebt de processor per slot van rekening zelf vernield :?
Als je het systeem nou door hun had laten bouwen vallen assembleer risico's wel onder de garantie (daar betaal je uiteindelijk 35,- voor). Maar ik zie niet in waarom je nog recht hebt op garantie, als jij geen processor kan installeren moet je het laten doen :o

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Ik heb zelf 4 jaar bij Norrod op de TD en in de winkel gewerkt (let op: verleden tijd, werk nu in een andere branche)
Ik heb daar nog nooit iemand laten betalen om de cooler op een CPU te zetten, sterker nog 35 euro is ongeveer de prijs van het assembleren van een complete PC.
Verder weet ik niet hoe het gesprek tussen jou en een van de TD-mensen is gegaan, maar als jij met een heel overtuigend betoog komt waarom je denkt dat de CPU defect is, ben je als TD-er al heel gauw geneigd om aan te nemen dat de CPU inderdaad door jou getest is en defect bevonden.
Wanneer je dan ziet dat de core afgebrokkeld is, wordt dat vermoeden alleen maar versterkt.
De mate van afbrokkelen zegt echter helemaal niets over of de CPU nog werkt of niet. Ik heb AMD's gehad waar je alleen door heel goed te kijken kon zien dat er een barstje in de core zat (randjes waren nog gaaf). een dergelijke CPU heb ik in het verleden dan dus ook vrijwel meteen omgeruild. Ook heb ik CPU's gezien waar alle hoeken d'r af waren, maar waar de CPU niets te lijden van had. (een dergelijke CPU heb ik aan een ex-huisgenoot vekocht met veel korting en die doet het nu nog steeds perfect)

Wanneer een CPU afbrokkelt is het 99 van de 100 gevallen het gevolg van verkeerd de koeler plaatsen en dus een bouwfout. Om dit soort gezeur te voorkomen zette ik dus graag de koeler op de CPU en heb daarvoor dus nevernooitniet iemand laten betalen.
Ook heb ik eens een discussie gehad met een klant hierover die volhield dat de CPU al vanuit de winkel afgebroken moest zijn (dat kwam er pas uit nadat hij eindelijk wist dat een afgebroken core voor instabiliteit kon zorgen)

Over de schuld in de schoenen schuiven van de TD-medewerker...
Ikzelf heb in totaal in de orde van 2 a 3000 coolers op AMD's gezet en er is er maar 1 verder afgebrokkeld (was aan het testen welke afgebroken cores het nog deden). De kans dat iemand op de TD dus een core beschadigd, is in de orde van 1 promille. Ik denk dus dat je vrij zeker kan zijn dat je zelf die core vernield hebt (en anders gelijk een staatslot kopen)

zo, dat moest * TD-er ff kwijt....

aanvulling:
mischien een handige site voor de topic-starter (kwam zojuist in een ander topic voorbij..)
http://www.dvc-computers.nl/het_correct_koelen_van_amd_cpu.htm

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Mijn cpu werkt nu dus ook niet meer.
[topic=455335/1/25]

Ik weet zelf heel goed hoe ik mijn koeler moet bevestigen, en heb ook nog geen enkel hoekje van mijn core laten afbrokkelen. Je moet de koeler ook niet schuin bevestigen, dan gaat de core kapot. Degene die die stukjes van de core laat afbrokkelen is hier dus echt zelf schuldig aan, dan hadden ze het maar voorzichtig moeten doen.

Mijn cpu is juist overleden omdat ik het te voorzichtig heb gedaan met mijn superOrb, dat was een spacer plaatsen om dit te voorkomen. Hierdoor bleef er ca 0,5 mm lucht tussen de Sorb en core, mijn koeler raakte de koelpasta wel geheel maar drukte niet goed aan.
Dit alles komt doordat de SuperOrb een kleine verdikking aan de onderzijde heeft!

Ik heb dus ook geen garantie!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 01:25 schreef Gabriel-LG het volgende:
IK heb niet zo'n zin om alles nauwkeurig door te lezen,. Maar als ik het goed begrijp is er het volgende aan de hand:
Jij koopt een processor met alle zut vandien, ji zet de boel inelkaar en het erkt niet goed... De oorzaak blijkt te zijn dat er een hoekje van je core is afgebrokkeld; Dan lijkt het mij logisch dat dit bij het inelkaar zetten is gebeurd (anders had je nooit problemen gehad). Dan zie ik niet waarom de NoRRoD geld terug moet geven; je hebt de processor per slot van rekening zelf vernield :?
Als je het systeem nou door hun had laten bouwen vallen assembleer risico's wel onder de garantie (daar betaal je uiteindelijk 35,- voor). Maar ik zie niet in waarom je nog recht hebt op garantie, als jij geen processor kan installeren moet je het laten doen :o
Je moet het toch eerst maar eens goed lezen.... Zowel mijn vriend als ik hebben weet ik wel niet hoeveel PC's in elkaar gezet.
En heb jij €35,-- over voor het plaatsen van een cooler????
als je nou echt goed leest zul je zien dan de proc niet dood is, maar dat waarschijnlijk de mainboard stuk is.
En die hebben ze zonder te testen weer ingepakt en in de schap gelegd. Dus als iemand een KT3 Ultra koopt, met een amd proc en hij doet het niet, dan heb ie waarschijnlijk de kapotte mainboard.
Oja proc van mijn vriend die nu in de mijne zit, draait al 48 uur zonder een reboot temp proc = 38 C, chassis = 22 C.
Ik snap niet dat mensen de temp van een AMD zonder overclock niet onder de 50 C krijgen...

• Viper2k1
  • Laatst online: 23-04-2025
Waarom stuurt Norrod dat ding niet terug naar de leverancier onder de vermelding DOA (Dead On Arrival). das altijd garantie voor de winkel en dan krijg jij een nieuwe!

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

• superbikkel
  • Laatst online: 16-05 09:49
AMD legt aan resellers zeer strikte regels op, wat betreft beschadiging en wat dan nog onder de garantie valt.

Krassen in de core, stukjes van de core, verkleurde core of onderkant van de CPU vallen allemaal niet onder de garantie en de reseller krijgt never nooit niet een nieuwe CPU.

Verder adviseert AMD iedere reseller dat als ze twijfelen om de CPU niet om te ruilen, maar op te sturen naar AMD. Zij hebben speciale apparatuur waarmee ze bv ook haarscheurtjes kunnen zien, en dat is wederom geen garantie.

Met andere woorden: ik begrijp Norrod wel, jij bent de enige niet die terugkomt met een defecte CPU, en het kost hun klauwen vol met geld als ze die allemaal zomaar omruilen.

Dit is dus het risico van zelf PC's bouwen. Je spaart de assemblage kosten uit, maar alle schade is voor jezelf. Laat je bouwen dan draait de leverancier er voor op.

• superbikkel
  • Laatst online: 16-05 09:49
Op zaterdag 06 april 2002 14:19 schreef Viper2k1 het volgende:
Waarom stuurt Norrod dat ding niet terug naar de leverancier onder de vermelding DOA (Dead On Arrival). das altijd garantie voor de winkel en dan krijg jij een nieuwe!
Een CPU moet op de dag dat ie binnenkomt bij een reseller worden gecontroleerd op beschadiging en dan geretourneerd worden. Als je hem later terugstuurd gaan ze van een gebruikte CPU uit.

Verwijderd

Wat ik eigenlijk heel vreem vind is dat AMD geen garantie geeft op processoren die gescheurd zijn. Ik heb ook een processor die gescheurd is, terwijl ik mezelf aan alle regeltjes heb gehouden. Ik heb ook al vaak procs geinstalleerd en daar is nooit iets mis mee geweest.

Wat ik flauw vind is dat AMD zijn voorwaarden aangepast heeft toen er veel procs beschadigd terug kwamen. Dit is naar mijn idee geen antwoord op het probleem. AMD had een oplossing moeten bedenken, om ervoor te zorgen dat de core niet zo makkelijk kapot gaat. Nee, in plaats daarvan passen ze de voorwaarden maar aan.... Beetje vreemd ....

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Ik ga tegenwoordig ook naar memo in zwolle, is niet eens zo gek veel duurder en daar weten ze meer van computers en hebben ze een goede service.In norrod kreeg ik gewoon een grote bek van kinderen die niet eens weten waar ze het over hebben. "Nee meneer, de 850 chipset zit nog vol met fouten, u kunt beter de 845 (toen alleen nog maar met sdram) nemen die is ook nog veel sneller".

Je hebt trouwens gewoon garantie, het beroerde is dat je dit meestal pas krijgt als je juridische stappen neemt.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

*koopt altijd alles bij de pcboer om doe hoek of @ gistron.com*
nog nooit problemen mee gehad :)
zaterdag me 56x cdrom dood 1 jaar oud kreeg zo zonder pardon een nieuewe @ de pc boer om de hoek :)

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Norrod en memo zijn voor mij hier om de hoek, net zoals de vobis trouwens.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Pagina: 1