[HTML] Voettekst bij elkaar houden

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

Topicstarter
Ik ben een al een tijdje bezig met een asp programma dat pakbonnen (in HTML formaat) maakt. Nu loop ik, bijna op het einde, vast met de opmaak :(

De pakbonnen hebben namelijk een koptekst van vaste grote, orderregels die variabel in aantal zijn, en een voettekst.

Nu komt het met enige regelmaat voor dat de voettekst opgesplitst wordt doordat de pagina vol is en Internet Explorer aan een nieuwe pagina begint.

Nu vraag ik mij af of het mogelijk is in HTML om de voettekst bij elkaar te houden zodat internet explorer de voettekst in zijn geheel op een nieuwe pagina zet i.p.v. hem gewoon op te splitsen.

Om de layout geregeld te krijgen, maak ik gebruik van een tabel per pakbon-onderdeel (een rij per regel).

Ik heb natuurlijk al rondgezocht en het een en ander geprobeerd, dit in de richting van:
code:
1
<p style='page-break-before: auto '>

maar ik kom er niet uit en ik weet niet eens of ik wel in de juiste richting aan het zoeken ben.

Kan iemand mij hiermee helpen?

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Bedoel je dat je niet wil dat de spaties gebruikt worden om je tekst af te breken als jij dat niet wilt. Of heb ik dat verkeerd.

Verwijderd

http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/page.html#page-break-props

Die pagina is sowieso heel nuttig als je pagina's opmaakt voor print, er staan nog wel meer handige dingen :)

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Bedoel je dat je niet wil dat de spaties gebruikt worden om je tekst af te breken als jij dat niet wilt. Of heb ik dat verkeerd.
code:
1
&nbsp;

gebruiken in plaats van gewone spaties.

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 14:44 schreef cutter het volgende:
Bedoel je dat je niet wil dat de spaties gebruikt worden om je tekst af te breken als jij dat niet wilt. Of heb ik dat verkeerd.
code:
1
&nbsp;

gebruiken in plaats van gewone spaties.
Nee, wat ik bedoel is dat ik een aantal regels tekst heb, die voor mij samen een vaste voettekst vormen. Internet explorer ziet dit natuurlijk als "gewoon een paar losse regels" en als pagina 1 vol is, breekt hij mijn voettekst op en plaatst de laatste paar regels (bijvoorbeeld) op de volgende pagina.

Mijn vraag is dus of er een manier is om aan te geven dat die paar regels bij elkaar moeten blijven en niet opgesplitst mogen worden.

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

Verwijderd

Nee Jim ;) dat kan niet, je browser hakt zelfs plaatjes doormidden als die toevallig op 't eind van een A4-tje zit.
Laat staan plain text.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

voortbaordurend op cheatah's goede link:
Dit is wat je zoekt, diegene die zegt dat dit niet mogelijk is, heeft weer eens voorbarige conclusies getrokken.
eventueel is page-break-inside: avoid; (of never) ook een optie, al vindt ik orphans en widows een wat mooiere oplossing

wat echter wel een probleem is, is ondersteuning door user agents, en die is erg slecht, volgens richinstyle ondersteund zowel msie5 alswel mozilla en Opera het niet (en gezien er geen vermelding op msdn is ondersteund ook msie6 het niet)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1