Verzopen Nokia?

Pagina: 1
Acties:

• YoNiE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-07 01:43
KLein vraagje: Heb mijn nokia door niet nader te noemen omstandigheden (heeft met een poolparty te maken ;-) ) erg nat gemaakt. Die doet et dus niet goed meer... gaat aan, SIM doet ut, bellen en alles werkt perfekt, op 1 ding na:

hij denkt dat ie in een carkit zit, maar dat zit ie niet

Hoe los ik dit in godsnaam op ?? :) ik snap et niet meer namelijk.. openschroeven en es een keertje goed blazen heb ik al es geprobeerd.. had geen nut.. HELP PLZ?

Verwijderd

ik fietste terug van mysteryland, kreeg ik toch wel zo'n ranzige bui op mn dak... exit siemens C25 :) hij deed het nog wel net zoals bij jou, bellen en gebeld worden, alles deed het, alleen:
a) onderste regel display verneukt
b) constante pieptoon uit de speaker.
ik heb em ook 2-3 dagen in een koude luchtstroom gezet, fohn erop, boven de kachel, hielp nix. ben bang dattie gewoon vernaggelt is.

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Wanneer je je telefoon in het water (of een andere vloeistof....) laat vallen dan dien je deze direct uit te zetten, accu eraf te halen en simkaart te verwijderen.
Daarna moet je hem direct goed drogen, het lieftst door hem uit elkaar te halen en eventueel met een fohn droog te blazen.
Zelfs dan is het nog mogelijk dat de GSM door corrosie later nog rare kuren gaat vertonen! :(

De oplossing: koop 'n nieuwe! ;)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

idd goed laten drogen, een maat van me heeft een sony z1 in de plee laten flikkeren, en na 3maand niks doen deed ie het gewoon weer zonder enige problemen (plus een schadevergoeding van de verzekering ;)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

TIP!!!

Het is heeeel raar maar wat je moet doen is meteen die electronica in gedestileerd water gooien(Natuurlijk wel zonder accu,en stroom).

Goed afspoelen en dan pas drogen,in gewoon water zitten nl allerlei zouten mineralen etc. die vreten naar verloop van tijd je printbanen etc op!

Greetz Jur

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 18:29
Zie dat je zo'n carkit in handen krijgt en sluit deze aan. Haal hem er vervolgens weer af en kijk of die melding dat hij via een carkit gaat er nog steeds is. Zo niet, dan heb je geluk. :)

https://www.hansvaneijsden.com

• YoNiE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-07 01:43
Thanx PPLZ ! ik ga t es ff proberen, of desnoods neem ik gewoon altijd een carkit mee in een rugzakje :) :P

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>TIP!!!

Het is heeeel raar maar wat je moet doen is meteen die electronica in gedestileerd water gooien(Natuurlijk wel zonder accu,en stroom).

Goed afspoelen en dan pas drogen,in gewoon water zitten nl allerlei zouten mineralen etc. die vreten naar verloop van tijd je printbanen etc op!

Greetz Jur[/quote] NEEEEEEEEEEEEEEEEE Dat moet je dus juist niet doen. Gedestilleerd water bevat nl zuurstof. Water + zuurstof + electronica = corrosie. Gedestilleerd H2O is net zo slecht voor electronica als kraanH2O. Gewoon uit elkaar halen en gaan droogmaken (evt met fohn) met een beetje geluk doet ie het dan weer.

Verwijderd

Ja Yonie, dan moet je ook niet op van die vage parties komen :) ( *Xeno was er ook, maar werd niet in het zwembad gepleurt :) *)

Ik post eigenlijk alleen even om Yonie te complimenteren met z'n wrede PREI logo.

-Knowledge is PREI-
Pagina: 1