Ellende na wisselen ms6156 met aopen MX64pro

Pagina: 1
Acties:

• GraPghaST
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 16:09
Heya! Leuk probleempje.
Na het wisselen van oude moederbord (voor de rest niks gedaan aan software) kreeg ik bij opstarten van win98SE de volgende foutmelding: Kan A20-lijn niet beheren, XMS stuurprogramma niet geïnstalleerd. (bij het laden van himem.sys dus) Op http://service2.symantec.com/SUPPORT/nsw.nsf/docid/1998091615025007 vond ik het probleem (Norton SysWorks veroorzaakt die error waardoor himem.sys niet meer kan opstarten). Je moet dan dus iets aanpassen in config.sys en autoexec.bat. Heel fijn, maar hoe is het nu op te zetten dat mijn veilige modus het ook doet? Daarin heeft hij ook himem.sys nodig, maar dan laadt hij autoexec.bat en config.sys niet. En die zorgen ervoor dat himem.sys wél geladen kan worden. Dus nu wel gewoon Win, maar niet veilig. *wiert* Ben benieuwd!
Én vooral: waarom deze fout wel op de Aopen en niet op het MSI bordje??? :(

Je hebt een druk leven, je bent de hele dag in touw ..

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is altijd aan te raden een nieuwe windows instalatie te doen na veranderen van Moederbord. dus raad ik jouw dat ook aan :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• GraPghaST
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 16:09
*buig* isz ook wel zow, maar ik hoopte de boel even snel op te kunnen lossen voordat ik een complete refit moest doen. Heb bordje net gekocht, en wil snel checke of tie OK is. Heb er al wel wat ruzie mee, want de primary ATA/66 isz keduuk. Heb bios geupgrade, alles aan en uit gezet maar hij herkent geen apparaten op primary maar wel alles op secondary IDE. Wil dan wel wat geld terug hebben als bordje voor de rest geen problemen heeft, koop ik er gewoon een ATA kaartje bij. Goede slot1-PIII borden zijn namelijk nogal moeilijk te vinden. ;(

Je hebt een druk leven, je bent de hele dag in touw ..