[XP] slechte performance

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb nou sinds januari xp draaien, en eerst werkte 't perfect, nu gaat alles steeds trager, opstarten maar ook van programma wisselen e.d.
bijvoorbeeld: eerst kon ik met gemak fotoshop/word/kazaa/winamp tegelijk draaien.
nu ben ik alleen winamp aan 't luisteren, start ik word op, begint 't te haperen.
schiet nie echt op vind ik.
ik heb een soort ram optimizer draaien(customizer XP) en dat lijkt wel te helpen maar nog niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 06:55

Scraper

ErikJ

Misschien eens defrag eroverheen jassen, heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 14:06 schreef Scraper het volgende:
Misschien eens defrag eroverheen jassen, heb je dat al geprobeerd?
twee weken geleden nog, scheelde ook iets, maar nog niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hey tijsco! :)

Als je de volgende keer een topic in WOS opent zou je dan de FAQ
[topic=331522/1/25] even willen doorlezen ? met name punt 3 de zgn. tags [ ] zijn voor jou van belang. Het OS komt tussen de tags te staan, dus een goede topictitel zou zijn [XP] slechte performance

Clean jij je register wel eens ? defragmenteren kan idd ook een hoop schelen. Misschien via MSconfig wat [overbodige] programma's uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 14:09 schreef Garfield het volgende:

Als je de volgende keer een topic in WOS opent zou je dan de FAQ [topic=331522/1/25] even willen doorlezen ? met name punt 3 de zgn. tags [ ] zijn voor jou van belang. Het OS komt tussen de tags te staan, dus een goede topictitel zou zijn [XP] slechte performance

Clean jij je register wel eens ? defragmenteren kan idd ook een hoop schelen.
sorry, heb alleen de FAQ bij IT gelezen.
kan ik die titel nog veranderen?

en hoe clean je een registry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 06:55

Scraper

ErikJ

Ik heb het ook wel eens, maar mijn laptop komt op meerdere netwerken terrecht dat ik best kan geloven dat ie daar wat rotzooi weg heeft gehaald. Ik neem aan dat het een desktop is en dat zoiets dus niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb heb je allemaal zooi geïnstalleerd?
gebruik je wel eens 'msconfig'? typ dat in bij uitvoeren
en wis alles wat je niet belangrijk vind bij opstarten
in principe hoeven daar maar 1-3 dingen te staan (meestal virusscan en rundll32...

als daar een hoop andere zooi staat, gewoon afklikken scheelt gigantisch veel in systeem bronnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 14:11 schreef Scraper het volgende:
Ik heb het ook wel eens, maar mijn laptop komt op meerdere netwerken terrecht dat ik best kan geloven dat ie daar wat rotzooi weg heeft gehaald. Ik neem aan dat het een desktop is en dat zoiets dus niet het geval is.
't is wel een laptop, maar hij hangt alleen thuis aan 't netwerk, verder gebruik ik 'm standalone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07 12:25
Op woensdag 03 april 2002 14:09 schreef Garfield het volgende:

Als je de volgende keer een topic in WOS opent zou je dan de FAQ
[topic=331522/1/25] even willen doorlezen ? met name punt 3 de zgn. tags [ ] zijn voor jou van belang. Het OS komt tussen de tags te staan, dus een goede topictitel zou zijn [XP] slechte performance

Clean jij je register wel eens ? defragmenteren kan idd ook een hoop schelen. Misschien via MSconfig wat [overbodige] programma's uitzetten.
Wij mogen toch niet begroeten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ja, mijn vraag is ook: draaien er allemaal programmaatjes op de achtergrond?

Probeer ook eens door de lijst met Services heen te graven en alles uit te schakelen wat je niet nodig hebt, er draait in WinXP (Prof) best veel wat op de meeste computers niet nodig is.

Heb XP hier nu een aantal maanden in gebruik en het draait nog steeds zeer goed, ook na het installeren + deinstalleren van een hele zooi programma's.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 14:10 schreef tijsco het volgende:

[..]

sorry, heb alleen de FAQ bij IT gelezen.
kan ik die titel nog veranderen?

en hoe clean je een registry?
Ik zal even een verzoek indienen om je topictitel aan te laten passen :)

Het register opschonen kan met regcleaner dit is echt een heel goed programma wat je register behoorlijk goed schoonmaakt.

Een korte manual voor het gebruik van Regcleaner:

• Regcleaner opstarten
• Tools
• Registry cleanup
• Do them all

Vervolgens verschijnt een hele waslijst met overbodige registersleutels, CTRL + A en del dan verwijder je deze sleutels.

Er wordt een back-up gemaakt van de wijzigingen, dus mocht je pc ineens vreemd gaan doen dan kan je een back_up terugzetten [back_up staat in de dir van Regcleaner]
Op woensdag 03 april 2002 14:14 schreef Morre het volgende:

[..]

Wij mogen toch niet begroeten???
[topic=437982/1/25] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 14:15 schreef limoentje het volgende:
Ja, mijn vraag is ook: draaien er allemaal programmaatjes op de achtergrond?

Probeer ook eens door de lijst met Services heen te graven en alles uit te schakelen wat je niet nodig hebt, er draait in WinXP (Prof) best veel wat op de meeste computers niet nodig is.
zover ik weet draait alleen msn, norton en die customizer xp voor 't geheugen.

als ik verder die lijst met services zie heb ik geen idee welke ik daarvan nodig heb, omdat het meeste mij helemaal niet bekend voorkomt. is daar een lijst van ofzo met het nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

editted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

't is maar een idee maar met Norton bedoel je neem ik aan de Virusscanner? Schakel die eens uit, misschien verhelpt dat een hoop van de vertraging... Heb je wel een up2date versie voor WinXP? Heb je de updates van de Symantec site geinstalleerd? Oudere versies van virusscanners staan bekend om de problemen die ze opleveren met WinXP, en dat geld *zeker* voor residente virusscanners (VShield etc.)...

Lijsten van services + nut en tips welke uitgeschakeld mogen worden:
http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm
http://www.blkviper.com/WinXP/service411.htm

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 14:27 schreef limoentje het volgende:
't is maar een idee maar met Norton bedoel je neem ik aan de Virusscanner? Schakel die eens uit, misschien verhelpt dat een hoop van de vertraging... Heb je wel een up2date versie voor WinXP? Heb je de updates van de Symantec site geinstalleerd? Oudere versies van virusscanners staan bekend om de problemen die ze opleveren met WinXP, en dat geld *zeker* voor residente virusscanners (VShield etc.)...

Handige site man! Ga ik meteen ff uitproberen zodra ik thuis ben van m'n werk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 14:27 schreef limoentje het volgende:

zover ik weet heb ik de laatste versie van norton(kreeg elke keer liveupdate, maar dat heb ik nu uitgeschakeld)
die site is goed ja, ik denk dat 't wel veel zal schelen
ff rebooten en dan zien we wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
en probeer bootvis met system optimalisation option.
(op de site van microsoft)

Human Bobby

Pagina: 1