[Linux] Multihead - 3 Monitors

Pagina: 1
Acties:

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 20:12
Ben weer es aan het rommelen met Xfree 4.2.0.

heb een Nvidia geforce 2 MX 400 , Dualhead, hierop zitten 2 monitors, met xinerma, werkt onder LM 8.2 rc1 allemaal perfect, nu vond ik alleen een S3 Virge PCI kaartje, en had no g een 15" monitor staan, d8 multihead is ook wel leuk,

MAAR, krijg het niet aan het draaien, 3 head blijft zwart beeld geven, krijg wel eerst een soort van bios schermpje maar rest niks.

heb de screens en devices allemaal gemaakt, ook een layout etc. XFree log zegt wel dit :
----
(II) Screen 0 shares mem & io resources
(II) Screen 1 shares mem & io resources
(II) Screen 0 shares mem & io resources
(II) Screen 1 shares mem & io resources
(II) NVIDIA(0): Setting mode "1280x1024,1280x1024"
(II) Entity 0 shares no resources
(II) Entity 1 shares no resources
----
Maar dit is geen fout melding ofwel? wat doe ik mis ..

cd /pub && more beer

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Er wordt geen derde scherm geladen, alleen die twee aan je nVidia-kaart blijkbaar. Zou je je /etc/X11/XF86Config-4 eens kunnen posten, evenals je (complete) /var/log/XFree86.0.log?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• ny-hardcore
3 scherm doet het wel een beetje kwam ik achter,
maar de WM zit er niet op en ik zie het maar half..

de config file:
http://members.home.nl/k.erens/Xconfig

btw. als ik de GLX module laadt crashed de boel helemaal...

log
http://members.home.nl/k.erens/Xfree.log

hoop dat je r iets van snapt ;)

cd /pub && more beer

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
glx kan ook niet, omdat die oude s3 er niet mee om kan gaan. Ik had het zelfde probleem (s3 + geforce 2)
oplossing was voor elke kaart een aparate x sessie te starten (en dus allemaal een eigenconfig file hebben).
Of het misschien een xinerema is weet ik niet, ken het verder niet.
code:
1
startx -xf86config XF86Config.geforce -- :0.0; startx -xf86config XF86Config.s3 -- :1.0

dan die van je 3de scherm er nog bij en het zou moeten werken....zeker weten doe ik niet. bij mij werkte na veel gekloot wel iig :)

Verwijderd

Nvidia glx gaat niet samen me de rest van de kaarten
dan weet je dat

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Ik heb een opstelling gehad met 1 TNT2 + 2 matrox kaarten, GLX wil inderdaad niet. Nu heb ik een G550 dualhead met een extra matrox-pci kaart, xinerama is stabieler zonder de nvidia-drivers (heb 't met die closed source dingen niet eens echt kunnen gebruiken). (Ik draai trouwens enlightenment zonder desktopmanager)

Ik krijg GLX niet aan de gang in mijn huidige setup maar aangezien ik toch geen spelletjes speel boeit 't me niet echt.

• ny-hardcore
hey Rudoli,

hoe zit je config inelkaar, heb je ook 2 apart X servers draaien? of draait allen op een X die de 3 mon. aanstuurt?

cd /pub && more beer

• Rudoli
Ik heb 1 config (en start 'm dus ook maar 1 x) maar het zijn wel 3 windowmanagers, kan dus geen vensters slepen van ene naar andere desktop.

Interessant stukje uit /etc/X11/XF86Config-4
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Section     "ServerLayout"
Identifier  "3-pane"
Screen  "Screen0"
Screen  "Screen1" RightOf "Screen0"
Screen  "Screen2" LeftOf "Screen0"
#Option     "Xinerama"
InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard"
InputDevice "Mouse0"    "CorePointer"
EndSection

Verder is het volgens mij het gemakkelijkst om de schermen stuk voor stuk te configgen en daarna samen in 1 file te donderen.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 16:44 schreef Rudoli het volgende:
Ik heb een opstelling gehad met 1 TNT2 + 2 matrox kaarten, GLX wil inderdaad niet. Nu heb ik een G550 dualhead met een extra matrox-pci kaart, xinerama is stabieler zonder de nvidia-drivers (heb 't met die closed source dingen niet eens echt kunnen gebruiken). (Ik draai trouwens enlightenment zonder desktopmanager)

Ik krijg GLX niet aan de gang in mijn huidige setup maar aangezien ik toch geen spelletjes speel boeit 't me niet echt.
ik neem aan dat je g550 je primary is, dan kun je met de default glx uit X 4.xx en de matrox driver van http://www.matrox.com je g550 voor opengl en hw accel aan de gang slingeren
de andere matrox kaart zal met de mga driver van matrox ook opengl aan kunnen maar geen directe hw accel.
met Xinerame kun je nog geen direct rendering gebruiken
ik gebruik zelf een g400 dualhead zonder Xinerama
en enlightenment bied dan gewoon 2 desktops waarover je geen programma's kan heen en weer slepen, maar dus wel gewoon als extra desktop kan gebruiken.

• Rudoli
Ik weet dat ik opengl zou moeten kunnen gebruiken maar ik heb 't nog niet aan de gang. Ik ben bang dat er nog ergens restanten van de nvidia drivers heb zitten, kan ze alleen niet vinden.

Maar 'k speel geen games op die bak en voor xawtv en xine is 't beeld snel genoeg.

Verwijderd

als je nvidia drivers met de source package geinstalleerd hebt dan is het eenvoudigste om de Makefile ff te lezen en kijk dan waar hij alle troep gooit.

als je via rpm hebt geinstalleerd, rpm opnieuw installeren en dan deinstalleren.

Verwijderd

Ik denk dat het probleem ligt dat je oude S3 kaartje waarschijnlijk geen busmastering ondersteuning heeft.
(wat ook niet vreemd is bij oude kaartjes!)
Ik kan mij nog zoiets herinneren (in iedergeval onder NT) dat dit wel vereist is wanneer je op die manier met meerdere schermen wilt gaan werken!
Ik denk dus dat je daar je probleem moet zoeken!
Oplossing: (:?) Kaartje kopen wat busmastering ondersteunt of een kaartje met 3 head's kopen. (zijn wel duur!!!)

• ny-hardcore
heb de s3 kaart eriuit gemikt .. systeem was een beetje instabiel ... of dat het komt door de S3 of door de nieuwe kernel 3.4.16 . als ik naar de console schakel chrashed de boel keihard ...

iemand zelfde probleem ..?

cd /pub && more beer

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 02:27 schreef ny-hardcore het volgende:
heb de s3 kaart eriuit gemikt .. systeem was een beetje instabiel ... of dat het komt door de S3 of door de nieuwe kernel 3.4.16 . als ik naar de console schakel chrashed de boel keihard ...

iemand zelfde probleem ..?
3.4.16 :D

Ik denk dat je 2.4.16 bedoelt ;) Maar er is al een nieuwere ;)

Verwijderd

je hebt niet toevallig framebuffer aan staan in de kernel he?
Pagina: 1