Toon posts:

Coolermaster HHC-001 wordt nu zelfs 70º full load

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een Coolermaster HHC-001 gekocht, alleen deze werkt niet helemaal goed.

De processor wordt rond de 63ºC idle, en full load komt ie zelfs over de º70C heen.
Als ik de kast open heb, is het 4ºC minder :'(
(Toen ik de cooler een paar weken geleden voor het eerst gebruikte werd hij 'maar' 60ºC full load)
En hij maakt ook nog een een t*ringherrie :(:(:(

Mijn systeem is een:
Asus a7v266-e
AMD XP 2000+ :9
Aopen HQ-08 bigtower

Ik heb ook een AMD 1400 onder deze cooler gezet om te kijken of deze misschien minder heet werd, maar ook deze kwam op full load op 65ºC, en idle 59C.

Ook heb ik een andere cooler getest op de XP 2000+ (ook een coolermaster, alleen dan eentje van een paar tientjes), en hierop werd de processor even warm.

Is er nu iets mis met die cooler, of is het gewoon een f*ckding???

Verwijderd

Topicstarter
Tot hoe warm mag een AMD XP 2000+ eigenlijk komen??

Als ik namelijk aan het renderen ben met Lighwave (en dat duurt zo'n 10 uur ofzo), dan wordt de processor volgens Sandra Sisoft Pro zo'n 85ºC tegen het eind :?
En de bios geeft dezelfde temp aan, dus aan Sandra zal het niet liggen!!!!

Verwijderd

Nee die Cooler is goed!

Kijk eens of je de koeler goed hebt bevestigd en of je er niet te veel koelpasta op hebt gedaan.

Verwijderd

Gebruik je Coolpasta??
Dat kan ook weer stuk of 5°C schelen

Verwijderd

Topicstarter
De cooler zit er vrijwel zeker goed op.
Heb hem ook een aantal keren opnieuw erop gezet voor de zekerheid, maar hij blijft even warm.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de coolpasta die bij de cooler zat meegeleverd zit er op :9

Verwijderd

Die temps zorgen zeker voor een onstabielsysteem...ik heb zelf een XP 1800 maar die word met een volcano 2 maar idle 41 graden met 1 casefan

Verwijderd

Voel eens aan de heatsink...wordt die warm? Of gewoon lauw?

Verwijderd

Ik heb bijna dezelfde configuratie als jij hebt (zelfde cooler, zelfde mobo, zelfde kast!), alleen dan een 1800+ (draaiend op 1900+, 1,59Ghz/142Mhz FSB). Ik heb er zelfs ook nog drie 7200 toeren schijfjes inzitten.
Dit geheel had ik eerst in een midi-tower, met als gevolg dat je op de kast een ei kon bakken en het mobo was +/- 50 en de proc. 73 graden. Veel teveel dus. N heb ik die big-tower met drie case-fans erin en de harde schijven en brander en DVD zover mogelijk uit elkaar en nu zit ik netjes op 30 en 52 graden (61 na hard werken).
Wellicht voor jou dus ook een tip om echt goed aan de air-flow te denken, scheelt echt een hoop!

Mijn compu is sindsdien wel in een helicopter veranderd! Jezus, wat een kabaal. Binnekort toch maar naar waterkoeling gaan zoeken...

Verwijderd

schoot me net te binnen ....heb je niet teveel koelpasta gebruikt je moet er geen 8mm pasta op smeren dus kijk ff of je er niet teveel op heb zitten

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:21
de coolermaster HHC-001 moet je Xp2000+ toch wel onder de 50 graden kunnen houden, dit is echt niet normaal, zo hoog.

Casefans??
teveel koelpasta (moet echt maar een druppel op ter grote van een rijstkorrel)??
EN goed erop??

Voel maar is aan je Coolermaster of die heet is;
zo ja:
- casefans en koelpasta er beter op doen

Zo nee:
-Zit je HHC-001 er niet goed op, of er zit een te dikke laag koelpasta op

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:14

Wimo.

Shake and Bake!

Je hebt een a7v266-e .. die krengen van een boarden gigantisch af bij het aflezen van temps (nee geen 10 graden maar rustig 25) .. wat je kunt doen is een eterne temp sensor ergens vandaan toveren en die aansluiten op je mobo (staat in je boekje waar)

Leg de sensor gewoon precies naast de core met een beetje koelpasta ertussen (dus NIET op de core) en je zult zien hoeveel de originele sensor afwijkt.. neem mijn systeem.. asus sensor zegt 64 graden en mijn sensor 45

Verwijderd

Ik heb zelf ook een coolermaster HCC-001.
Ik heb een xp 1700 en ik draai op miltiplier12 x 141 dus ik draai op 1697 mhz en dit alles op een iddle temperatuur van 41 graden en gestresd op 51 dus aan je coolermaster zal het zeker niet aan liggen.
Heb je hem wel goed erop gezet want je kunt hem op 2 manieren vastzetten alleen is er maar 1 manier goed dus .........

Verwijderd

gebruik je asusprobe om de temp te monitoren. Deze geeft namelijk bij mij een 22 graden te hoge temp aan. Gebruik anders motherboard monitor eens

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
offtopic:
Dat ding produceert behoorlijk wat geluid vind je ook niet?

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Niet als je een papst fan erop steekt:)

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 13:58 schreef Paul18 het volgende:
De cooler zit er vrijwel zeker goed op.
Heb hem ook een aantal keren opnieuw erop gezet voor de zekerheid, maar hij blijft even warm.
Als je je koeler eraf haalt moet er ook nieuwe koelprut onder |:( Kijk eens op www.arcticsilver.com

Verwijderd

Heb onderstaande fan (met A7V266-E, Athlon 1800+, case fan), alleen wordt m'n systeem nu ook redelijk warm :'( . Met dit warme weer en toch raam open stressed (als ik flink game of video encodeer) dan kan ie wel 63 graden ;( worden. Over het algemeen is die non-stressed 52 graden (met dit ultieme weer :P ). Ik heb gehoord dat het niet echt schadelijk is voor je proc als die 60 graden is, klopt dit? Af en toe (zeker als het 's middags warm is) pleur ik m'n bak gewoon uit omdat die te warm wordt.

DP5-6131A-A1
Heat Sink Dimensions L60 x W60 x H41 (mm)

FAN Dimensions 60 X 60 X 13 mm
Rated Voltage 12 VDC
Rated Speed 5400 R.P.M.
Air Flow 27.72 CFM
Noise Level 38 dB(A)

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Op woensdag 03 april 2002 18:28 schreef Zwaargenieten het volgende:
Heb onderstaande fan (met A7V266-E, Athlon 1800+, case fan), alleen wordt m'n systeem nu ook redelijk warm :'( . Met dit warme weer en toch raam open stressed (als ik flink game of video encodeer) dan kan ie wel 63 graden ;( worden. Over het algemeen is die non-stressed 52 graden (met dit ultieme weer :P ). Ik heb gehoord dat het niet echt schadelijk is voor je proc als die 60 graden is, klopt dit? Af en toe (zeker als het 's middags warm is) pleur ik m'n bak gewoon uit omdat die te warm wordt.

DP5-6131A-A1
Heat Sink Dimensions L60 x W60 x H41 (mm)

FAN Dimensions 60 X 60 X 13 mm
Rated Voltage 12 VDC
Rated Speed 5400 R.P.M.
Air Flow 27.72 CFM
Noise Level 38 dB(A)
Dat is best wel normaal met die cooler. Een HHC-001 is een heel ander model en ook een stuk cooler.

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 18:32 schreef cooolkast het volgende:

[..]

Dat is best wel normaal met die cooler. Een HHC-001 is een heel ander model en ook een stuk cooler.
Zie zijn sig:

Binnenkort: XP1800_Coolermaster HHC-001.....

Hij maakt heel veel lawaai dus ik zou er ook maar oordoppen bij kopen

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02
Op woensdag 03 april 2002 15:05 schreef Wimo. het volgende:
Je hebt een a7v266-e .. die krengen van een boarden gigantisch af bij het aflezen van temps (nee geen 10 graden maar rustig 25) .. wat je kunt doen is een eterne temp sensor ergens vandaan toveren en die aansluiten op je mobo (staat in je boekje waar)

Leg de sensor gewoon precies naast de core met een beetje koelpasta ertussen (dus NIET op de core) en je zult zien hoeveel de originele sensor afwijkt.. neem mijn systeem.. asus sensor zegt 64 graden en mijn sensor 45
ik heb zelf een a7v266 mobo, en mijn cpu wordt iets van 57/60 graden stressed
ik gebruik asusprobe om het te meten,
maar jij wil dus zeggen dat die er 25 graden langs kan zitten :?

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:14

Wimo.

Shake and Bake!

Op woensdag 03 april 2002 18:46 schreef Crash-Override het volgende:

[..]

ik heb zelf een a7v266 mobo, en mijn cpu wordt iets van 57/60 graden stressed
ik gebruik asusprobe om het te meten,
maar jij wil dus zeggen dat die er 25 graden langs kan zitten :?
Dat staat er he ...

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02
Op woensdag 03 april 2002 19:09 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Dat staat er he ...
hmmm, dat ga ik toch es uitzoeken
want dat zou weer geld besparen, aangezien ik over een nieuwe cooler na zat te denken (XP1900+ @ 59 graden)
dus als het echt zoveel scheelt, dan is mijn temp. goed te doen :)

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Op woensdag 03 april 2002 18:35 schreef The_FrankO het volgende:

[..]

Zie zijn sig:

Binnenkort: XP1800_Coolermaster HHC-001.....

Hij maakt heel veel lawaai dus ik zou er ook maar oordoppen bij kopen
Wat dacht je van 92=>60 convertertje en Papst? Ik heb al heel wat aangehoord hoor dus dat is geen probleem.
Maar even voor de duidelijkheid, hij koelt toch wel goed? Of moet ik dan toch maar voor een Alpha ofzo gaan.

• The_FrankO
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 19:20 schreef cooolkast het volgende:

[..]

Wat dacht je van 92=>60 convertertje en Papst? Ik heb al heel wat aangehoord hoor dus dat is geen probleem.
Maar even voor de duidelijkheid, hij koelt toch wel goed? Of moet ik dan toch maar voor een Alpha ofzo gaan.
Ik ga volgende weet zo'n fan adapter kopen.

Hij koelt heel goed ik heb hem met het programmatje speedfan op 5% staan en dan hoor je hem niet :z
De processor wordt dan 35 graden idle en stressed 40 graden met burnk7 aan.

Als ik hem op 100% zet dan wordt je helemaal doof en dan wordt hij 31 graden en stressed 37 graden met burnk7

Ik ben er zeer tevreden over en hij ziet er nog goed uit ook. (zie mijn icoon)

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 13:50 schreef Paul18 het volgende:
Ik heb laatst een Coolermaster HHC-001 gekocht, alleen deze werkt niet helemaal goed.

De processor wordt rond de 63ºC idle, en full load komt ie zelfs over de º70C heen.
Als ik de kast open heb, is het 4ºC minder :'(
(Toen ik de cooler een paar weken geleden voor het eerst gebruikte werd hij 'maar' 60ºC full load)
En hij maakt ook nog een een t*ringherrie :(:(:(

Mijn systeem is een:
Asus a7v266-e
AMD XP 2000+ :9
Aopen HQ-08 bigtower

Ik heb ook een AMD 1400 onder deze cooler gezet om te kijken of deze misschien minder heet werd, maar ook deze kwam op full load op 65ºC, en idle 59C.

Ook heb ik een andere cooler getest op de XP 2000+ (ook een coolermaster, alleen dan eentje van een paar tientjes), en hierop werd de processor even warm.

Is er nu iets mis met die cooler, of is het gewoon een f*ckding???
ik denk dat je dan toch iets verkeerds heb gedaan.
ik heb mijn CPU op 1.58 GHz lopen ipv 1.46 en hij word 46 Graden celcius, met een dichte kast en stressed. en ik heb nog eens 1.8 V door m'n core lopen.

heb je wel koelpasta gebruikt? gewone en niet die uit het zakje wat erbij zat?? goed gemonteerde de koeler?

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Op woensdag 03 april 2002 19:29 schreef The_FrankO het volgende:

[..]

Hij koelt heel goed ik heb hem met het programmatje speedfan op 5% staan en dan hoor je hem niet :z

Als ik hem op 100% zet dan wordt je helemaal doof en dan wordt hij 31 graden en stressed 37 graden met burnk7

Phew, gelukkig ik dacht net dat ik een miskoop had gedaan. Nouw ik ben iig wel van plan fink te gaan OCen, met de HHC-001 en 5/6 casefans moet dat ook wel lukken :7 . En als ik echt gek wordt van het geluid, koop ik wel zo'n adaptertje.

• The_FrankO
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 19:34 schreef cooolkast het volgende:

[..]

Phew, gelukkig ik dacht net dat ik een miskoop had gedaan. Nouw ik ben iig wel van plan fink te gaan OCen, met de HHC-001 en 5/6 casefans moet dat ook wel lukken :7 . En als ik echt gek wordt van het geluid, koop ik wel zo'n adaptertje.
Is zeker aan te raden zo'n adapter. Je kunt het ook doen met het progje speedfan alleen is hij weer default na het opnieuwstarten.

Volgende week heb ik mijn adapter naar 92mm :9~ :z :)

En daarna ga ik overclocken

Verwijderd

Hey franco even een vraagje.

Heb jij ook casefans met deze temp.
ik vind die van mij niet hoog maar die van jou kickt wel.
Want als je casefans hebt dan weet ik wel wat te doen en hoeveel heb je er?

• The_FrankO
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 22:50 schreef jimmy het volgende:
Hey franco even een vraagje.

Heb jij ook casefans met deze temp.
ik vind die van mij niet hoog maar die van jou kickt wel.
Want als je casefans hebt dan weet ik wel wat te doen en hoeveel heb je er?
Ik heb 2 enermax casefan's op mischien een derde van hun snelheid draaien. Ik heb ze allebei achterin zitten. En ik heb een AOPEN H600A kast.

Ik heb ooit een keer een case fan voorin gedaan zonder een gat ervoor temaken maar toen werd hij 2 graden warmer dus die heb ik er weer uitgehaald

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 19:29 schreef The_FrankO het volgende:

[..]

Ik heb ook de HHC-001 maar ik krijg de cooler niet stiller met het programma'tje speedfan, hoe doe ik dat precies?

Want ik wordt nu echt doof (en de rest van de familie in de andere kant van het huis ook) :(:(

En waar kan ik zo'n adapter (online) kopen?? :9

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 19:33 schreef tWeediE het volgende:

[..]

ik denk dat je dan toch iets verkeerds heb gedaan.
ik heb mijn CPU op 1.58 GHz lopen ipv 1.46 en hij word 46 Graden celcius, met een dichte kast en stressed. en ik heb nog eens 1.8 V door m'n core lopen.

heb je wel koelpasta gebruikt? gewone en niet die uit het zakje wat erbij zat?? goed gemonteerde de koeler?
Ik heb de koelpasta gebruikt die meegeleverd is. Gisteravond heb ik er Arctic Silver III opgedaan, en wordt ie nog maar 2 graden minder heet.
De cooler is goed gemonteerd (kan maar op 1 manier lijkt mij >:))

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 10:50 schreef Paul18 het volgende:

[..]

Ik heb de koelpasta gebruikt die meegeleverd is. Gisteravond heb ik er Arctic Silver III opgedaan, en wordt ie nog maar 2 graden minder heet.
De cooler is goed gemonteerd (kan maar op 1 manier lijkt mij >:))
Als je de oude koelpast er goed af hebt gehaald van zowel de cpu als het koelbokje wel jah :)
de kast die je hebt is ook niet echt goed luchtende kast ongemod :) zoals je gemerkt hebt toen je de kast open liet.

verder puik systeempje hoor :D

• The_FrankO
  • Niet online
Op vrijdag 05 april 2002 10:45 schreef Paul18 het volgende:

[..]

Ik heb ook de HHC-001 maar ik krijg de cooler niet stiller met het programma'tje speedfan, hoe doe ik dat precies?

Want ik wordt nu echt doof (en de rest van de familie in de andere kant van het huis ook) :(:(

En waar kan ik zo'n adapter (online) kopen?? :9
Als je dat progie opstart zie je staan Fan01: 7000RPM dan moet je daaronder bij Speed01: het pijltje naar beneden drukken naar bijvoorbeeld 10% (heb ik nu met warm weer) of 5% (toe ik alleen als het niet warm is). Je moet de fan dan wel op je moederbord hebben aangesloten.

Die van adapter kan je kopen bij freezing hardware hij kost wel €19 :( de 92mm fan adaptor

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 11:10 schreef The_FrankO het volgende:

[..]

Als je dat progie opstart zie je staan Fan01: 7000RPM dan moet je daaronder bij Speed01: het pijltje naar beneden drukken naar bijvoorbeeld 10% (heb ik nu met warm weer) of 5% (toe ik alleen als het niet warm is). Je moet de fan dan wel op je moederbord hebben aangesloten.

Die van adapter kan je kopen bij freezing hardware hij kost wel €19 :( de 92mm fan adaptor
Ok zal ik als ik vanavond thuiskom wel eens proberen.
Ik had geen gisteren ook al geprobeerd, alleen stond er dat er geen Fan aanwezig was. :?
Ik heb de fan wel op het moederbord aangesloten, maar ik probeer vanavond wel weer. Bedankt :)

Verwijderd

The Franco, die koeler in jouw avatar hoe heet dat ding eigenlijk? Ik heb er ook zo een (maakt een klere herrie). Ga er ook een 92mm fan opzetten, heb de fan adapter al aleen de fans waren op by freezinghardware, hij werkt zo ook al goed maar die herrie moet echt minder IMO.

• The_FrankO
  • Niet online
Op vrijdag 05 april 2002 11:18 schreef Paul18 het volgende:
Ok zal ik als ik vanavond thuiskom wel eens proberen.
Ik had geen gisteren ook al geprobeerd, alleen stond er dat er geen Fan aanwezig was. :?
Ik heb de fan wel op het moederbord aangesloten, maar ik probeer vanavond wel weer. Bedankt :)
Mischien ondersteund je moederbord het niet of je moet hem in een andere aansluiting op je moederbord doen. Bij mijn moederbord kan het ook niet bij 1 aansluitpunt.

Je kunt ook kijken in het progje of de instellingen wel juist zijn.
Op vrijdag 05 april 2002 11:48 schreef The_Fur het volgende:
The Franco, die koeler in jouw avatar hoe heet dat ding eigenlijk? Ik heb er ook zo een (maakt een klere herrie). Ga er ook een 92mm fan opzetten, heb de fan adapter al aleen de fans waren op by freezinghardware, hij werkt zo ook al goed maar die herrie moet echt minder IMO.
Wat bedoel je met avatar?

Ik zelf heb deze op het oog.

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Op woensdag 03 april 2002 19:42 schreef The_FrankO het volgende:

[..]

Is zeker aan te raden zo'n adapter. Je kunt het ook doen met het progje speedfan alleen is hij weer default na het opnieuwstarten.

Volgende week heb ik mijn adapter naar 92mm :9~ :z :)

En daarna ga ik overclocken
In speedfan kan je aangeven bij configure en dan options of na het afsluiten de fans weer op 100 % moeten vinkje weghalen bij set fans on 100% on program exit en je fan blijft stil.

What if this weren't a hypothetical question?

Pagina: 1