Toon posts:

JVC GR-DV3 met Dynalink Firewire kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
JVC GR-DV3 met een Dynalink Firewire kaart...

Die combinatie werkt dus niet bij mij, in XP niet en in 98 niet. Het zou moeten werken volgens de handleiding van de cam (ondersteund firewire enzow) en dat kaartje is aardig standaard (heb ook een merkloos kaartje geprobeerd, werkte ook niet, maar volgens mij waren dat ook stiekem dezelfde kaartjes met een andere merknaam er op)

Kaartje is volgens Windows XP officieel een 'VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller'

Premiere zegt als ik wil gaan capturen: 'Unable to connect to capture driver'. Ander capture progje zegt ook zoiets.

Weet iemand of het zou liggen aan de cam, aan de kaart of aan de combinatie (of aan mijn moederbord misschien zelfs?), en/of heeft iemand hier ook ervaring mee en misschien een oplossing?

Ik heb wel een progje, DVConnect ofzow, gezien; maar die wilde niet werken onder XP...

Tnx alvast. Groetjes, Bastiaan

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :'(

laat ik dan een andere vraag stellen... bij wie moet ik nou gaan zeuren dat het niet werkt, jvc of dynalink?

Verwijderd

wat werkt niet? wordt je camera gevonden door xp als je hem aanzet? het zou ook nog aan je firewirekabel kunnen liggen.
welk typenummer heeft je kabel

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 22:29
Probleem was bij mij weg toen ik in de systeem eigenschappen van dat kaartje zo''n box aanvinkte. Die box zegt zoiets als "bla bla compliance"of "campatibility". Klinkt erg vaag, ik weet het, maar dat was het bij, ik had exact hetzelfde probleem. Ik nu niet bij die pc, dus vandaar dat ik het niet precies weet.

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Wat gebeurt er als je de camera aanzet terwijl die op de firewire is aangesloten? Zegt Windows dan DV cam detected? En staat de cam als hardware device als je bij de verkenner kijkt?

Als dat niet zo is zal capturen ook niet lukken. Als ie de cam wel herkent, probeer es te cappen met Windows Movie Maker.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 12:43 schreef mph124 het volgende:
wat werkt niet? wordt je camera gevonden door xp als je hem aanzet? het zou ook nog aan je firewirekabel kunnen liggen.
welk typenummer heeft je kabel
kheb 2 kabels geprobeerd, die ik nu heb staat geen nummer op :| camera wordt ook niet gevonden als ik em aanzet.
Op maandag 08 april 2002 12:49 schreef GoldieLox het volgende:
Probleem was bij mij weg toen ik in de systeem eigenschappen van dat kaartje zo''n box aanvinkte. Die box zegt zoiets als "bla bla compliance"of "campatibility". Klinkt erg vaag, ik weet het, maar dat was het bij, ik had exact hetzelfde probleem. Ik nu niet bij die pc, dus vandaar dat ik het niet precies weet.
non compliant nog wat bedoel je denk ik... al geprobeerd, werkt nog niet :(
Op maandag 08 april 2002 12:55 schreef Bigfoot het volgende:
Wat gebeurt er als je de camera aanzet terwijl die op de firewire is aangesloten? Zegt Windows dan DV cam detected? En staat de cam als hardware device als je bij de verkenner kijkt?

Als dat niet zo is zal capturen ook niet lukken. Als ie de cam wel herkent, probeer es te cappen met Windows Movie Maker.
nee hij detect em dus niet... hij staat ook niet bij de hardware. mn webcam wel..

nouja ik klooi nog ff aan, als et nog niet wil ga ik morgen wel even bij de computerwinkel zeuren. zul je zien dat die me doorverwijzen naar jvc en vice versa.. nouja ik merk het wel. tnx iig!

Verwijderd

dan zit er bijna niks anders op dan een kabel te vinden met typenummer e119932. mediamarkt

Verwijderd

Topicstarter
k, i'll try that :)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-04 17:19
Mmm vreemd. Heb zelf een Canon MV400 en MV3i aan mijn Dynalink firewire kaart gehad met de kabel die bij de kaart geleverd wordt. Werkt perfect onder XP/2000 zonder drivers of iets dergelijks.
Met Premiere kan ik zowel dv-in als dv-out gebruiken en de camera via Premiere besturen. Wanneer ik de camera connect krijg ik direct een melding van windows dan een Canon DV apparaat is verbonden.
Ik vraag me dan ook af of het wel aan de kabel licht.

Verwijderd

klopt, is combinatie enkele camera's met firewirekabel. mijn sony pc6 doet het alleen met kabel van bovenstaand typenummer. verder nog 4 kabels geprobeerd, maar geen effect. met kabel die ik nu heb werkt het precies zoals je zegt.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Je moet wel in de DV-Device instellingen in Premiere selecteren welke camera je hebt.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1