Toon posts:

Kabel Externe modem naar Hub??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik wil graag m'n Externe modem op de Hub aansluiten, maar nu kan ik nergens een kabel vinden.

Ik weet eigenlijk niet of het wel mogelijk is.

Het gaat om een Seriele aansluiting van m'n modem (normaal zit deze op een Com poort van de PC) een Safeway 56K naar de HUB dit is een Switch 10/100.

Ik wil de modem gaan gebruiken op 3 PC's.

Hopelijk weet iemand hoe dit op te lossen :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens mij kan je dan beter een router gaan gebruiken, ik heb nooit zelf een 56K modem op een Hub gezien dus kan die theorie volgens mij niet (Telefoon -> RJ45?).

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:16

MaNdM

1000-dingen-doekje

als je dat wil doen zal je nog veel moeite krijgen, is namelijk niet mogelijk, hang em aan en freesco-bak en plug die dan in de switch, dan kan het wel

To be determined...

Verwijderd

ja ik denk dat je het beste freesco kan opzetten, het is erg makkelijk en gratis.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar wat is freesco?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:40

-ET-

Phone Home

FreeSco is een gratis programma om internet verkeer te routeren. Als je je clients goed instelt met je freesco bak als gateway dan moet het gaan werken. Zie voor meer info:

http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/19

en

[topic=309398]

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 13:37 schreef MartyMF het volgende:
Hallo

Ik wil graag m'n Externe modem op de Hub aansluiten, maar nu kan ik nergens een kabel vinden.

Ik weet eigenlijk niet of het wel mogelijk is.

Het gaat om een Seriele aansluiting van m'n modem (normaal zit deze op een Com poort van de PC) een Safeway 56K naar de HUB dit is een Switch 10/100.

Ik wil de modem gaan gebruiken op 3 PC's.

Hopelijk weet iemand hoe dit op te lossen :)
Je haalt hier een paar dingen door elkaar.
Het is of een hub of een switch en niet een hub die switch is.
Maargoed dat ff ter info.
Volgens mij ziet je config er nu zo uit:

[56k modem]----[PC]----[Switch]

Wil je op de PC Windows blijven draaien zou je voor internet sharing iets als WinGate of SyGate kunnen gebruiken.
Mag het een dedicated router worden zou ik eens naar FreeSCO kijken.
Goed, simpel, klein (kan zelfs zonder HD draaien (1 floppy)), functioneel.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik bedoel ongeveer dit..

MODEM 56K
|
Netwerk HUB
|
|______PC1
|
|______PC2
|
|______PC3
Maar een Kabel van de 56kmodem (serieel) naar de HUB (zo'n netwerk stekkertje ik weet de naam niet meer :()

Dus dat is mijn probleem ik ben dus niet in het bezit van een router en ik wil gewoon vanaf elke pc de modem kunnen gebruiken (de pc's staan niet op 1 kamer!)

Verwijderd

Kort: Dat kan niet.

Lang: Als jouw Router/Switch een modemaansluiting heeft, kan je hem direct daarop prikken zonder andere stekkers te monteren. Een hub heeft geen modemaansluiting, alleen UTP/Netwerk.

Je kan wel een hoofdPC gebruiken als Dial-On-Demand server ic.m. een modem en hub. De hoofdpc moet dan wel aan staan om de andere PC's te bedienen.

[MODEM] -> [HoofdPC] -> [HUB] -> [Alle andere PC's]

Als het om een ADSL modem gaat, dan kan het weer wel, alleen zal je dan het modem moeten flashen naar een pro-versie. Alleen jij hebt een SafeWay 56K modem, dus gaat dat verhaal niet op.
Pagina: 1