tiger MP: BEEEEEP biep biep en..biep, help

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zet net een msi geforce 2 ti in mijn tyan tiger MP en nu doet ie tijdens het booten: BIEEEEEEP biep biep. Dus 1 lang en 2 kort, vlak na het detecteren van devices. Dan wat later nog een biep. Maar dan boot ie gewoon, geen problemen.

Er zit een phoenix bios in, maar ik kan niet echt wijs worden uit al die cijfertjes op de phoenix bios beep code pages:

http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/phoenix/new.htm

http://www.webenet.net/~ntuser/phoenixbeep.htm

kortom ben ik de sjaak?

specs

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:49

Sjaak_Afhaak

Bleh!

[off-topic]
nee ik ben sjaak :)
[/off-topic]

kun je niet in je moederbordboekje opzoeken wat die biepjes betekenen??

Hier staat tekst

• maratropa
  • Niet online
ja die staan er dus niet in. En de phoenix bios heeft er een stuk of 100...:(

specs

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 19:30
die biepjes betekenen dat je mainboard je agp/vga niet goed kan initializen.

die kan kapot zijn, niet helemaal goed erin zitten (haal de kaart eens los en druk hem er weer eens in), je monitotr niet aangesloten op je kaart.

check ook even je bios of die wel ingesteld is op agp als default vga device (daarvoor moet je dan even een andere kaart gebruiken om dat in te kunnen stellen)

suc6

• tupolev141
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07-2023

tupolev141

Vlaams rund

Beeeep biep biep is de Award BIOS error code voor een beeldkaartprobleem. Zet je oude kaart terug en de biepje zullen verdwijnen. Ram je nieuwe kaart zo diep mogelijk erin (soms door het vastschroeven aan het chassis komt de achterkant van de kaart terug uit het agp slot).

* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *

• maratropa
  • Niet online
ah, dat ga ik es proberen. Maar toch tiep ik nu vanaf deze bak zonder problemen, vreemd. Ben zo terug, bedankt :)

specs

Verwijderd

videokaart

• maratropa
  • Niet online
yess, thank you thank you, even de videokaart vertelt wie de baas was, en geen gejank meer.

Als ik een vrouw was dan had ik...ehhh

nevermind, hij kan dicht

trouwens, nou weet ik nog steeds niet hoe je de beep codes leest, stel er staat 1-2-1-2, wat betekent dat dan?

specs

• maratropa
  • Niet online
hmm dit is beetje vaag. Bij de eerste boot, dus nadat ik de power erop gezet heb, boot hij zonder piepjes. Als ik dan in windows restart kies, DAN krijg ik wel piepjes.

Maar in beide gevallen geeft ie verder geen errors.

specs

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

dit komt me erg bekend voor....

wel de piepjes, maar geen problemen.

nadat ik een S3virge als 2e kaart erbij geprikt had en bootte vanaf pci was het hele gepiep over.....

snap er ook geen moer van, maar ach het werkt en is stabiel ;)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Beepjes komen bekend voor. Staat voor System Adapter Failure. Verder nooit problemen mee gehad. Beepjes hoorde op een gegeven moment bij het opstarten :).

• maratropa
  • Niet online
ja dat denk ik ook nu maar. Ik boot toch s'ochtends en s'avonds gaat ie uit, eigenlijk geen reboots. Maar toch heb ik het liever niet...

heb jij ook een tiger MP, of gewoon een mobo met phoenix bios?

specs

Verwijderd

Ik heb nix van dat alles. Dat beep gebeuren was op een oude P200.

Verwijderd

Mijn hoofd machine is ook een Tiger MP met dual AMD XP 1700. Ik heb als videokaart ook een GForce 2 TI, van Asus. Ik heb vanaf het moment dat ik mijn systeem gebouwd heb geen enkel probleem gehad. Dit klinkt ook allemaal wel erg vreemd...

Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden voor je probleem.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Ik heb voor de grap m'n raidcontroller eruitgehaald.....piepjes weg...

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• maratropa
  • Niet online
ik bump hem weer even.

ik zie net dat tyan een beta bios heeft die geforce 2 agp problemen fixed, tech support vertelde mij "initialization errors"

Dat zou dus bij mij kunnen zijn, maar ik heb dus een geforce 2 ti, maar ik dacht dat een gf2 ti gewoon een gf2 GTS is? (met wat extra).

Want dan ga ik die bios eens proberen.

specs

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op woensdag 03 april 2002 13:33 schreef gladiool het volgende:
...
trouwens, nou weet ik nog steeds niet hoe je de beep codes leest, stel er staat 1-2-1-2, wat betekent dat dan?
piep pieeeep piep pieeeep

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

biep toet boink en dan rook, wat voor foutmelding is dat ?

:+

nee, vermoedelijk de agp of de bus van de agp.
heb je hem opgeclockt ?

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 21:11 schreef gladiool het volgende:
ik bump hem weer even.

ik zie net dat tyan een beta bios heeft die geforce 2 agp problemen fixed, tech support vertelde mij "initialization errors"

Dat zou dus bij mij kunnen zijn, maar ik heb dus een geforce 2 ti, maar ik dacht dat een gf2 ti gewoon een gf2 GTS is? (met wat extra).

Want dan ga ik die bios eens proberen.
GF2 ????? is allemaal dezelfde kaart.
De GF2 GTS/Ti/MX200 enz. is altijd dezelfde chipset, alleen altijd met verschillende kloksnelheden voor core en memory. Dus dat bios kan helpen. (Vreemd. De GF2 is toch ouder dan het Tyan moederbord. Vreemd dat het dan problemen heeft met zo'n 'oude' kaart.)

• maratropa
  • Niet online
jaja toet toet boing boing. Ik weet niet eens hoe ik een tiger opclock, het kan dacht ik wel maar daar begin ik niet aan.

firepower: ja vind ik ook. Er zijn wel een aantal problemen met gf3's en 4's maar dat zijn driver issue's enzo, dit gaat bij de boot al raar doen, en ook in windows geeft de driver wat fouten. Ik hoop dat de bios werkt, piepjes bij de boot lijkt in ieder geval wel op een initialization error.

specs

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Staat er op de internetsite geen FAQ?
De meeste MoBo-prod. hebben een FAQ of id op de site.
Of anders zoeken voor een Hotfix voor jouw Mobo via Google:
HOTFIX TIGER MP GEFORCE 2

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Pagina: 1