[geluidskaart]Safeway 5.1

Pagina: 1
Acties:

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 20:49

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Oi,

Ik heb een beetje rondgekeken enzow, en ik wil wel es zon kaartje kopen just for fun enzow, kheb zelf een ds versterker maar wel dd voorbereid,..hoe gaat het werken met zon kaart wat voor kabels heb ik nodig om dat ding aan te sluiten ???

Ps; ik heb de kaart dus nog niet ik wil hem vanmiddag halen oid...
maar dan weet ik oko gelijk of ik xtra kabels moet kopen en welke,..

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Nu we het toch hebben over de Safeway 5.1, Is deze kaart beter als een Avance SL4000? En hoe is de proccesor belasting tegenover een SB 5.1?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 14:11 schreef ND het volgende:
Nu we het toch hebben over de Safeway 5.1, Is deze kaart beter als een Avance SL4000? En hoe is de proccesor belasting tegenover een SB 5.1?
Het schijnt een goeie kaart te zijn, na hopelijk vanmiddag weet ik meer,..maar ik wil wel weten wat voor kabels ik dat nodig heb om dat 5.1 dd te bereiken,..iemand die me kan helpen ???? :'(

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Ik ken de kaart verder niet, maar afgaande op het "5.1" in de naam verwacht ik 2 mogelijkheden:

1) digitale uitgang -> als dat zo is moet je een versterker hebben met ingebouwde DD-decoder [en die heb je dus niet]. Je hebt dan dus 1 digitale (doorgaans coaxiale, anders een optische) kabel nodig van je soundcard naar de versterker.

2) de kaart heeft een ingebouwde dd-decoder en heeft dan 3 "stereo" uitgangen op de kaart: 1 voor links/rechtsvoor, 1 voor links/rechtsachter en 1 voor center/subwoofer. Hier heb je dan 3 "3,5-jack naar 2x tulp"-kabeltjes voor nodig die je aansluit op de 5.1 ingang van je versterker.

Maar niet om het een of het ander, maar als ik jou was zou ik echt wat meer geld uitgeven en een betere sound card kopen zoals een SB Audigy ofzo... daar kan je in de toekomst ook beter op vertrouwen en waarschijnlijk is de geluidskwaliteit ook veel beter (als die Safeway kwalitatief in de buurt van die ALS4000 komt -en dat is een :r kaart- zit je gewoon continu naar Ruis FM te luisten :( )

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 10:58

DaRoot

Some say...

Heb het kaartje zelf ook, ben de handleiding aan het zoeken, maar degene die voor mij het laatst hiet postte heeft gelijk.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 14:19 schreef MrTinux het volgende:
Ik ken de kaart verder niet, maar afgaande op het "5.1" in de naam verwacht ik 2 mogelijkheden:

1) digitale uitgang -> als dat zo is moet je een versterker hebben met ingebouwde DD-decoder [en die heb je dus niet]. Je hebt dan dus 1 digitale (doorgaans coaxiale, anders een optische) kabel nodig van je soundcard naar de versterker.

2) de kaart heeft een ingebouwde dd-decoder en heeft dan 3 "stereo" uitgangen op de kaart: 1 voor links/rechtsvoor, 1 voor links/rechtsachter en 1 voor center/subwoofer. Hier heb je dan 3 "3,5-jack naar 2x tulp"-kabeltjes voor nodig die je aansluit op de 5.1 ingang van je versterker.

Maar niet om het een of het ander, maar als ik jou was zou ik echt wat meer geld uitgeven en een betere sound card kopen zoals een SB Audigy ofzo... daar kan je in de toekomst ook beter op vertrouwen en waarschijnlijk is de geluidskwaliteit ook veel beter (als die Safeway kwalitatief in de buurt van die ALS4000 komt -en dat is een :r kaart- zit je gewoon continu naar Ruis FM te luisten :( )
Thx!, dat zou best kunnen jah!, maar toch zijn er hier tweakers die het een perfect kaartje vinden ach, ik kijk of ze em nog hebben en dan koop ik em gewoon en vraag ik wel of ik em anders kan trug brengen :) sim-pel :P

• MrTinux
  • Nu online

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op woensdag 03 april 2002 14:31 schreef DaRoot het volgende:
Heb het kaartje zelf ook, ben de handleiding aan het zoeken, maar degene die voor mij het laatst hiet postte heeft gelijk.
* MrTinux is de naam :o

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• ND863

ND863

En hebbie em al? :P

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 17:25 schreef ND het volgende:
En hebbie em al? :P
YESSSS!!!! kheb em, maar :S 1 probleem met die 5.1 demo die erbij zit perfect geluid mooi 5.1 enzo maar als ik filmpje of mp3 afspeel krijg ik mn center speaker niet mee, en als ik em in die standaard dingen doe die er ook bij zitten (players) dan doet ie wel mee ,...wat is het probleem ??

• ND863

ND863

Op woensdag 03 april 2002 19:10 schreef Alfa_33 het volgende:

[..]

YESSSS!!!! kheb em, maar :S 1 probleem met die 5.1 demo die erbij zit perfect geluid mooi 5.1 enzo maar als ik filmpje of mp3 afspeel krijg ik mn center speaker niet mee, en als ik em in die standaard dingen doe die er ook bij zitten (players) dan doet ie wel mee ,...wat is het probleem ??
What about proc belasting en geluids kwaliteit? En wat bedoel je met die standaard dingen? :? (btw, hoeveel heb je ervoor betaald?)

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 20:08 schreef ND het volgende:

[..]

What about proc belasting en geluids kwaliteit? En wat bedoel je met die standaard dingen? :? (btw, hoeveel heb je ervoor betaald?)
Geluidskwaliteit is wel goed,.. en hij was niet duur,..20 euro ,..maar het is dus zow, er zit een demo prog bij met tests 5.1 dus en dat werkt leuk :) maar in winamp enzow heb ik geen center speaker, en het klinkt alsof achter dus ook mono is, en in films (divx) heb ik ook geen center,.. mijn vraag is waar of wie heeft een 5.1 test (met center rears en front en/of sub erbij) test zodat ik weet of ie het nu wel doet de ja of de nee in winamp, ook de vraag voor andere mensen die een 5.1 geluidskaart hebben of die wel in divx enzow center hebben,... thx khoop dat ik tot de conclusie kom

Verwijderd

zit zeker deze chip op die safeway
cmi8738/pci-6ch-mx

de zelfde probleem heb ik ook met divx en mp3

het is eigelijk heel simpel

deze chip maak pas gebruik van 5,1 als je windvd gebruikt
het is een geluidskaart voor dvd's
en niet voor muziek of divx in 5,1 instelling
omdat in deze formaten geen dolby digital is

waardoor deze kaart naar 4,1 instellingen gaat

ps die van mij is een lenco

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 23:58 schreef suijkerbuijk het volgende:
zit zeker deze chip op die safeway
cmi8738/pci-6ch-mx

de zelfde probleem heb ik ook met divx en mp3

het is eigelijk heel simpel

deze chip maak pas gebruik van 5,1 als je windvd gebruikt
het is een geluidskaart voor dvd's
en niet voor muziek of divx in 5,1 instelling
omdat in deze formaten geen dolby digital is

waardoor deze kaart naar 4,1 instellingen gaat

ps die van mij is een lenco
Jah dat zou best wel kunnen dat die chip erop zit jah, maar ik hoorde ook dat als je power dvd hebt en em in movie mode zezt dat je dan wel "5.1" hebt, maar is dat waar en is dat hetzelfde als windvd ???

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
en waarom zit power dvd/windvd er dan niet bij ???

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
Omdat het kaartje dan niet meer voor 20 euro verkocht kan worden, de center is ook niet een speaker die bedoelt is voor muziek, dus daar komt idd geen geluid door, waarmee je we kunt testen is een ac3 divx of gewoon een dvd

Wat moet je trouwens met dat kaartje als je geen dvd speler hebt, had je beter de 4 kanaals versie of een sblive 1024 kunnen kopen

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 13:35 schreef arjandijk het volgende:
Omdat het kaartje dan niet meer voor 20 euro verkocht kan worden, de center is ook niet een speaker die bedoelt is voor muziek, dus daar komt idd geen geluid door, waarmee je we kunt testen is een ac3 divx of gewoon een dvd

Wat moet je trouwens met dat kaartje als je geen dvd speler hebt, had je beter de 4 kanaals versie of een sblive 1024 kunnen kopen
Omdat ik er nog eentje wil kopen :) dus dat komt nog maar ik was verbaast omdat ie het wel in de demo deed en in winamp enzow niet, ..maar bv welke div heeft dan ac3 ??

• arjandijk162
die je zelf maakt, of via kazaa, staat er vaak wel bij ac3, zoek en gij zult vinden

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Ik ga hem morgen waarschijnlijk trug brengen want ik heb een soort *boem/plop* in mn speakers als ie opstart (hem dus initialiseerd) en als ik een mp3 start of stop, dan opent en sluit ie het geluidskanaal, verder is de geluidskwaliteit super voor het geld, maar ik baal van die *boem/plop* die door de sub komt, :'( dus ga ik denk ik maar kijken of ik hem kan ruilen voor de Soundblaster Live Player 5.1 , maar hoe goed/slecht is deze kaart ??? iemand ervaringen ermee ??

• ND863

ND863

Kheb geen ervaring met die creative 5.1 maar ben me er ook al een tijdje voor aan et interesseren. Maar heis van Sound Blaster, en ik heb een 1024 gehad en dat was toppie hoor! :) Dus ik denk dat die DB 5.1 een G_R_O_T_E stap voorwaarts is. Zowel kwa qualtiteit als prijs/prestatie. En hij kost maar 49 Euro, dus ik zou zeggen, "gaan voor die banaan! uhm SB 5.1 bedoel ik" :+ :P

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 21:40 schreef ND het volgende:
Kheb geen ervaring met die creative 5.1 maar ben me er ook al een tijdje voor aan et interesseren. Maar heis van Sound Blaster, en ik heb een 1024 gehad en dat was toppie hoor! :) Dus ik denk dat die DB 5.1 een G_R_O_T_E stap voorwaarts is. Zowel kwa qualtiteit als prijs/prestatie. En hij kost maar 49 Euro, dus ik zou zeggen, "gaan voor die banaan! uhm SB 5.1 bedoel ik" :+ :P
idd :) dus die ga ik maar halen dan , en kijken of ik die andere weer ken ruilen, kheb em donderdag gekocht 3-04-02 dus

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
nou, ik heb mn Creative Soundblaster live! Player 5.1 net binnen (kom net uit de stad gefietst :P ) en ik douw em er zow wel in en laat het horen hoe het nu is :)

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op woensdag 03 april 2002 23:25 schreef Alfa_33 het volgende:

[..]

Geluidskwaliteit is wel goed,.. en hij was niet duur,..20 euro ,..maar het is dus zow, er zit een demo prog bij met tests 5.1 dus en dat werkt leuk :) maar in winamp enzow heb ik geen center speaker, en het klinkt alsof achter dus ook mono is, en in films (divx) heb ik ook geen center,.. mijn vraag is waar of wie heeft een 5.1 test (met center rears en front en/of sub erbij) test zodat ik weet of ie het nu wel doet de ja of de nee in winamp, ook de vraag voor andere mensen die een 5.1 geluidskaart hebben of die wel in divx enzow center hebben,... thx khoop dat ik tot de conclusie kom
Een MP3 of DivX (zit vaak ook MP3 geluid bij) is geen 5.1, nogal logisch dat je dat niet in Dolby Digital 5.1 kunt afspelen

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
ZO! ik heb em, hij doet het echt perfect!! geen plops meer enzow, ik zou zeggen koop dus GEEN safeway kaart want dat is helemaal niks, koop een echte creative en je hebt tenminste wat :)

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 17:40 schreef Alfa_33 het volgende:
ZO! ik heb em, hij doet het echt perfect!! geen plops meer enzow, ik zou zeggen koop dus GEEN safeway kaart want dat is helemaal niks, koop een echte creative en je hebt tenminste wat :)
Don't talk shit.
Heb al vaak zat een Safeway kaartje in een PC gebouwd en getest, en ben met die kaarten hardstikke tevreden.
Voor het geld heb je een hardstikke leuke kaart met vrij veel mogelijkheden en goede geluidskwaliteit.

Verwijderd

die plop die je hoort is normaal
bij de sub

het houd in dat windows de middel en sub speakers aan stuurt

ik heb zo plop vroeger ook gehad met een marantz versterker
(heel hoog vermogen versterker)

• ND863

ND863

die Safeway is een leuk kaartje voor die mensen gewoon geluid willen hebben en niet extra's, die mensen gaan dan ook echt niet een SB5.1 kopen om geen "plop" meer te horen als ze wintendo opstarten :+

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 22:24 schreef ND het volgende:
die Safeway is een leuk kaartje voor die mensen gewoon geluid willen hebben en niet extra's, die mensen gaan dan ook echt niet een SB5.1 kopen om geen "plop" meer te horen als ze wintendo opstarten :+
;) ik wel :P en net ff filmpje gekeken hij is echt zwaar :9 :9 :9 ook het sub kanaal :9

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 21:16 schreef suijkerbuijk het volgende:
bij de sub

Hoezo die plop is normaal :| , vindt je dat normaal man als je de versterker toevallig hard hebt staan dan is wel de boel kapot dan hoor door die plop!!

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 21:16 schreef suijkerbuijk het volgende:
bij de sub

Hoezo normaal?
Hard clipping hoort dus echt niet heh. (hard clipping = een te grote versterker op té kleine speakers waardoor de boel gaat vervormen)

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

Op zaterdag 06 april 2002 16:55 schreef dreeke het volgende:

[..]

Een MP3 of DivX (zit vaak ook MP3 geluid bij) is geen 5.1, nogal logisch dat je dat niet in Dolby Digital 5.1 kunt afspelen
Je kunt achter de geluidskaard ook een versterker hangen met "DSP" aan boord.. dan kan die het veranderen naar 5.1 :)

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Verwijderd

nope de plop is het laden van condensators
je heb het ook als je het uit zet

het houd gwoon in dat er spanning op de speaker zet

en je bent een lul als je je versterker half open aan of uit zet

je moet een versterker altijd weer zacht zetten voo je het aan of uit zet .

en mijn speakers zijn wel goed hoor
jamo cornet 195 140watt cont en 200wat max
3weg met dubbelen woofers prijs 900guldens per stuk

dus ik mag er van uit gaan dat deze speakers goed zijn

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:38
Ik heb dus zo'n safeway kaartje en hij bevalt erg goed. Ik ben het dus niet eens met het advies om hem niet te kopen. Je gaat toch geen 30 euro meer uit geven om een plop te vermeijden die niet eens de schuld van het kaartje is?

NL.1xMT5.12(V156)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 15:05

joker1977

Tweakert

<zucht>

Beetje hetzelfde niveau posting als:

"Koop geen Alfa 33, koop een Lamborghini Diablo, anders kun je geen 250 kmh over de snelweg rossen".

Wat verwacht je precies van een kaartje van € 20,-- ... Nogal logisch dat een kaartje wat (waarschijnlijk) 2x zo duur is nogal wat beter presteert.. |:(

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 15:07 schreef joker1977 het volgende:

[..]

<zucht>

"Koop geen Alfa 33, koop een Lamborghini Diablo, anders kun je geen 250 kmh over de snelweg rossen".

Wat verwacht je precies van een kaartje van € 20,-- ... Nogal logisch dat een kaartje wat (waarschijnlijk) 2x zo duur is nogal wat beter presteert.. |:(
Nu, raak je toch echt mn hart or ;) maare, het was gewoon mijn persoonlijke mening!.
Wacht ik pas em wel ff aan, koop de Safeway 5.1 als je voor niet veel geld toch wel een leuk 5.1 geluid wil hebben, maar als je toch beter kwaliteit van geluid en prestaties wil hebben dan moet je toch echt voor een wat duurdere kaart gaan, de Safeway kaart is opzichzelf helemaal geen gekke kaart voor maar 20 euro!
Maar, als je gewoon meer verwacht/wil dan moet je gewoon ff wat meer euro's erbij leggen.

*einde van mijn persoonlijke mening ;) :*

• arjandijk162

[..]

<zucht>

En toch zou ik het wel weten als ik moet kiezen tussen een nieuwe lada stationcar en een renault station, dan betaal ik wel wat bij :)

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter

[..]
De Safeway kaart was 20 euro, de Creative kaart was 49 euro, idd iets meer dan 2x zo duur. Maar dat wil dan alsnog niet zeggen dat ie dan beter is hoor!!!
*btw nofi*
Pagina: 1